  • 1. Data: 2003-10-12 10:06:20
    Temat: SDI – nowy regulamin, czy wiążący? [dlugie ale IMHO ciekawe]
    Od: "Kamil Ratajczyk" <k...@g...SKASUJ.TO.pl>

    Witam!

    18 miesięcy temu zawarłem miesięcy TPsa umowę na czas określony 24 m-ce o
    świadczenie usługi SDI.

    Podpisana przeze mnie umowa, zawierała zapisy:
    § 1
    1. Przedmiotem niniejszej umowy jest korzystanie z usługi SDI świadczonej
    przez TP SA na rzecz abonenta i na warunkach określonych w Umowie oraz
    Regulaminie.
    3. TPsa zobowiązuje się do świadczenia usługi SDI w zakresie i na warunkach
    określonych w Umowie i Regulaminie.

    § 10
    1. Zmiany wysokosci oplat w cenniku nie stanowia zmiany tresci umowy
    2. Wszelkie inne zmiany umowy niz wynikajace z ust.1 wymagaja, pod rygorem
    niewaznosci, wylacznie formy pisemnych aneksow podpisanych przez obie strony.

    Regulamin natomiast zawiera zapis:
    § 48
    TP S.A. zastrzega sobie możliwość zmiany warunków technicznych i
    handlowych świadczenia usługi SDI.

    Tak więc §10 z umowy pozostaje w opozycji z §48 z regulaminu.

    Przechodząc powoli do problemu&#8230;;)

    TPsa przesłała użytkownikom SDI, w tym mnie, pismo zawierające nowy
    regulamin, który wg TPsa wchodzi w życie z dniem 7-11-2003. Moja umowa
    kończy się w marcu 2004 r. Zapisy w nowym regulaminie (nie dotyczą opłat,
    lecz braku możliwości udostępniania łącza poza lokal) są dla mnie *nie do
    przyjęcia*.

    Nowy regulamin: http://republika.pl/the-twins/tpsa/tpsa.htm

    Sporne punkty nowego regulaminu to §6 p.6 i §24

    Mając na uwadze §10 podpisanej przeze mnie w marcu 2002 na czas określony 24
    m-ce mam pytanie:

    *Czy nowy regulamin jest dla mnie wiążący*?

    Pragnę po zakończeniu umowy, w marcu zrezygnować z usług TPsa na rzecz
    innego providera, do tego czasu jednak rezygnacja z umowy byłaby dla mnie
    niekorzystna. Umowę w końcu podpisałem na 24 miesiące na określonych
    ówcześnie warunkach.

    pozdr. Kamil