eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSDI i nowy regulamin czy jest wiazacy? [dlugie ale IMHO ciekawe] › Re: SDI i nowy regulamin czy jest wiazacy? [dlugie ale IMHO ciekawe]
    From: "pietia" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: SDI i nowy regulamin czy jest wiazacy? [dlugie ale IMHO ciekawe]
    Date: Tue, 14 Oct 2003 21:46:57 +0200

    > Dopiero, gdy będą skargi na tego popupa.

    Ale to dziwne bo popup jest zgodny z prawem - równie dobrze ktoś mógłby
    skarżyć się do TP że ktoś do mnie w nocy dzwoni, a ja nie podnoszę słuchawki
    bo sie mi nie chce i w ten spsób zakłócam ciszę nocna ;)

    > Odniesienie do telepunktu? Sami przyjadą i zabiorą?

    Nie, no ja rozumiem że to najbardziej prawdopodobne rozwiązanie. Ale umowa
    powinna być tak skonstruowana żeby uniemożliwić stronie mocniejszej
    nadużywanie swojej pozycji. Jasne, że nie każą sobie tego kurierem wysyłać,
    bo by ich media zeżarły - ale w pojedynczych przypadkach mogą komuś
    utrudniać życie.

    > Mam samochód, który osiąga 200 km/h w 3,6 sekundy i mam prawo korzystac
    > jego pełnej szybkości.

    Owszem, np. na torze wyścigowym albo autostradzie w Niemczech. W Polsce
    przepisy prawne Ci to uniemożliwiają. Brakuje za to przepisów zabraniających
    korzystać z pełnej przepustowości łącza.

    > Jasne. A świtak siedzi i zawija kazy w te sreberka.

    Ale taka jest prawda :) Jak ktoś ma modem, to serfując albo oglądając porno
    zużywa i tak pełną przepustowść łącza. Żeby zapychać sieć używaniem p2p
    trzeba jakiejś stałki - a wiadomo, że jak ktoś ma 512kbit to nie po to, żeby
    obsługiwać pocztę, tylko żeby ssać pliki, słuchać radia, etc. Jak płacę, to
    mam prawo. Oczywiście jest coś takiego jak przyzwoitośc: nie powinno się
    ssać w szczycie, albo najlepiej wogóle za dnia sobie darować.

    Pozdr