  • 51. Data: 2007-08-08 19:05:26
    Temat: Re: Rzekome przejście na czerwonym świetle.
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    news:f9cuu8$5fn$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "Nostradamus" <l...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego!

    Z choinki się zerwałeś??
    Gdzie widzisz w art.92 KW cokolwiek o bezpieczeństwie ??? A z teo artykułu
    będzie gość karany za przejście na czerwonym.

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 52. Data: 2007-08-08 19:18:04
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Nostradamus pisze:
    > Użytkownik "Johnson" <j...@n...pl> napisał w wiadomości

    > A skąd wytrzasnąłeś niebezpieczeństwo. Artykuł 92KW o nim milczy.

    A czy kw zawiera się tylko w art. 92 kw?
    Nie chce mi się pisać o oczywistościach. Dla takich rzeczy są studia i
    pytajcie swoich wykładowców.

    --
    @2007 Johnson
    http://johnsonpl.blogspot.com/

  • 53. Data: 2007-08-08 19:40:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Z choinki się zerwałeś??
    > Gdzie widzisz w art.92 KW cokolwiek o bezpieczeństwie ??? A z tego
    > artykułu będzie gość karany za przejście na czerwonym.

    Tyle, że art. 92 nie jest sam sobie i mamy Jeszcze tytuł rozdziału, w
    którym się ten przepis znajduje. Czytaj całą ustawę, a nie jedno zdanie.

  • 54. Data: 2007-08-08 21:17:46
    Od: "Pasikonik" <w...@o...pl>

    > 1. podnieś, że twoje przejście było zgodne z art 13 ust. 1 ustawy prawo o
    > ruchu
    > drogowym:
    > PS
    > uwaga, a na przyszłość radzę wyciągnąć pragmatyczne i inteligentne wnioski
    > z tego jak zostało określone znaczenie i zakres obowiązywania czerwonego
    > sygnału w sygnalizatorze S-5 w rozporządzeniu w sprawie znaków i sygnałów
    > drogowych (art. 98 ust. 2 pkt 2): "sygnał czerwony - zakaz wejścia NA
    > PRZEJŚCIE." :)

    Dzięki za rzeczowe uwagi! Może którąś wykorzystam w czasie rozmowy na
    komendzie.

    Przy okazji.

    W międzyczasie rozwinęła się dyskusja (momentami całkiem ostra) w jaki
    sposób "wywinąć się" z mandatu za przejście na czerwonym świetle. Może w
    pierwszym poście źle sformułowałem pytanie, ale nie o to mi dokładnie
    chodziło. Bardziej interesowało mnie jak bronić się przed nie do końca
    uczciwymi strażnikami. Ale mniejsza o to.

    W kwestii madatów i czerwonych świateł, osobiście jestem za prostym i
    skuteczym sytemem kar tak jak np. w tym przypadku. Wejście na czerwonym
    świetle - sztywna stawka = 250zł (niemało) - Bardzo dobrze, niech zaboli.
    Kropka.

    Ale światła na skrzyżowaniu nie są po to żeby się do nich stosować :-) Są po
    to, by było bezpieczniej. A bezpieczniej będziej jak ludzie się będą
    stosować. Choć to stosowanie się do świateł niczego nie gwarantuje i przede
    wszystkim, nie zwalania z myślenia...

    Pozdro.
    Pasikonik

  • 55. Data: 2007-08-08 23:33:12
    Od: "e<>n" <n...@v...com>

    Użytkownik "Pasikonik" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > interesowało mnie jak bronić się przed nie do końca uczciwymi strażnikami. Ale

    co dokładnie masz na myśli pisząc o obronie przed strażnikami? jeśli chodziło o
    to, że zatrzymali ciebie po jakimś czasie i w jakiejś odległości od miejsca
    zdarzenia to nie ma tu istotnych uchybień

    zgodnie z nowelą w ustawie Prawo o ruchu drogowym i wcześniejszym rozporzadzenie
    strażnicy mogą ciebie pouczać i wystawić mandat karny :
    art. 129b ust. 3: W ramach wykonywania kontroli ruchu drogowego w zakresie, o
    którym mowa w ust. 2, strażnicy gminni (miejscy) są upoważnieni do:
    (...)
    4) legitymowania uczestnika ruchu i wydawania mu wiążących poleceń, co do
    sposobu korzystania z drogi lub używania pojazdu;
    5) wydawania poleceń:
    a) osobie, która spowodowała przeszkodę utrudniającą ruch drogowy lub
    zagrażającą jego bezpieczeństwu,
    b) kontrolowanemu uczestnikowi ruchu - co do sposobu jego zachowania.
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2007/0845.htm

    § 2 ust. 2: Strażnicy mogą ponadto nakładać grzywny w drodze mandatu karnego za
    wykroczenia określone w art. 88, art. 90, art. 91, art. 92 § 1, art. 94, art.
    95, art. 96 § 1 pkt 2 oraz art. 97 Kodeksu wykroczeń - w zakresie upoważnienia
    do kontroli ruchu drogowego uzyskanego lub utrzymanego w mocy na podstawie
    rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 30 grudnia
    2002 r. w sprawie kontroli ruchu drogowego (Dz. U. z 2003 r. Nr 14, poz. 144 i
    Nr 26, poz. 230).
    http://skocz.pl/rozporzadzenie

    natomiast zgodnie z ustawą o strażach gminnych (art. 9 ust. 1) "Nadzór nad
    działalnością straży sprawuje wójt, burmistrz (prezydent miasta) a w zakresie
    fachowym - Komendant Główny Policji poprzez właściwego terytorialnie komendanta
    wojewódzkiego Policji"

  • 56. Data: 2007-08-08 23:38:41
    Od: "e<>n" <n...@v...com>

  • 57. Data: 2007-08-09 06:28:14
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    > A czy kw zawiera się tylko w art. 92 kw?
    > Nie chce mi się pisać o oczywistościach.

    Dokładnie. Oczywistym jest, że przejście na czerwonym świetle karane jest na
    podstawie art.92 KW. A w nim ani mru mru o zagrożeniu bezpieczeństwa. Skoro
    tego nie wiesz to po co się bierzesz za dyskusje w tym temacie?

  • 58. Data: 2007-08-09 06:30:43
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    > Użytkownik "Nostradamus" <l...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Tyle, że art. 92 nie jest sam sobie

    Sam w sobie będzie na mandacie ujęty jako podstawa ukarania. I żaden artykuł
    ani "tytuł rozdziału" więcej.

    >Czytaj całą ustawę, a nie jedno zdanie.

    Klientowi karanemu za "czerwone światło" policjant czyta całą ustawę? ;))
    pobłądziłeś, i to bardzo :)))

  • 59. Data: 2007-08-09 06:35:04
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Nostradamus pisze:

> [...]
    > jest na podstawie art.92 KW. A w nim ani mru mru o zagrożeniu
    > bezpieczeństwa. Skoro tego nie wiesz to po co się bierzesz za dyskusje w

    Poprzestanę na stwierdzeniu że pozostajesz w błędnym przekonaniu co do
    swojej rzekomej wiedzy.

  • 60. Data: 2007-08-09 06:36:42
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "e<>n" <n...@v...com> napisał w wiadomości

    <ciah> bzdety

> [...]
    > zakresie
    > fachowym - Komendant Główny Policji poprzez właściwego terytorialnie

    Co chciałeś przez te ogólnodostępne cytaty wklejane bez sensu powiedzieć???
    Tylko zaistnieć w wirtualnej rzeczywistości??

    Wątkotwórca i tak zostanie odesłany do sądu grodzkiego. Najpierw zostanie
    przesłuchany w charakterze osoby podejrzanej, postawią mu zarzut i albo
    złoży wyjaśnienia albo ich nie zoży. Jego wola. Może też poprosić o
    dobrowolne poddanie się karze i wyznaczyć siobie grzywnę np. 100zł. I to
    jest moim zdaniem rozsądne rozwiązanie a nie filozofowanie nad szkodliwością
    przejścia na czerwonym świetle.