  • 1. Data: 2007-08-07 13:58:48
    Temat: Nieuznana reklamacja - obuwie, czy cos jeszcze mozna zrobic
    Od: Ania <a...@g...pl>

    Witam
    Misiac temu znanbylam buciki, szpilki wykonane głównie z lancuszka,
    niestety posluzyly na jeden wieczor.
    Podczas tancow ;) lancuszek naderwal sie, od tego momentu rani stope i
    praktycznie uzywanie obuwia jest niemozliwe, glownie poprzez kaleczenie,
    jesli chodzi o wyglad jeszcze jakos to wyglada, ale uwazam ze jeszcze
    jedno uzycie i buty beda na smietnik, dodatkowo łancuszek byl ozdobiony
    dżetami, których tez sporo podczas pierwszego uzycia wypadlo, material
    byl zlocony i praktycznie cala farba majaca kontakt ze stopa zeszla.
    Buty moim skromnym zdaniem nie nadaja sie do uzycia po jednorazowym
    użyciu :(.
    Niestety zlozona reklamacja (żądanie wymiany lub naprawy) zostala
    odrzucona, rzecznik sklepu opowiedział się, że buty można używać, tyle
    przekazala mi ekspedientka, jeszcze nie odebrałam orzeczenia ani butów.

    Czy mam jakas szanse na wymiane wadliwego towaru, odwolac sie do opini
    rzeczoznawcy, czy od razu skierowac sie do rzecznika praw konsumentow.
    Wiem, że to pierdoła i może niska wartosć (130 zl), ale w koncu jak sie
    kupuje buty to nie po to zeby je jeden raz zalozyc.

    Pozdrawiam
    Ania

  • 2. Data: 2007-08-07 18:45:21
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Ania pisze:

> [...]
    > Wiem, że to pierdoła i może niska wartosć (130 zl), ale w koncu jak sie
    > kupuje buty to nie po to zeby je jeden raz zalozyc.

    Poczekaj na najbliższe święta lub dłuższy weekend i oddaj na podstawie
    nie zgodności, może nie zdążą w 2 tyg odpowiedzieć i nowe butki Twoje :D

    > Pozdrawiam
    > Ania

    pozdrawiam.
    PlAMa

  • 3. Data: 2007-08-07 19:31:54
    Od: Ania <a...@g...pl>

    PlaMa pisze:

    > Poczekaj na najbliższe święta lub dłuższy weekend i oddaj na podstawie
    > nie zgodności, może nie zdążą w 2 tyg odpowiedzieć i nowe butki Twoje :D

    > pozdrawiam.
    > PlAMa

    Bylam, odrzucilam rozpatrzenie reklamacji, rzeczoznawca orzekl, ze
    uszkodzenie mechaniczne powstalo przypadko, a przypadkowe uszkodzenia
    nie podlegaja roszczeniom z tytulu niezgodnosci z umowa, gdzie wczesniej
    nie powolywalam sie na niezgodnosc z umowa, poza tym pani byla
    opryskliwa i mozna by powiedziec ze straszyla mnie ze teraz ta sprawa
    zajmie sie prawnik skoro nie przyjmuje reklamacji, napisalam na miejscu
    pisemko o niezgodnosci z umowa, bo buty po jednorazowym uzyciu nie
    nadaja sie do noszenia i innych usterkach, ktorych rzekomo rzeczoznawca
    nie stwierdzil, moze pani powinna sama zalozyc owe buciki i w nich
    pochodzic godzinke, a pozniej zrobic sobie obdukcje stop... ;)
    teraz w kazdym razie bedzie sie ze mna kontaktowal PRAWNIK w tej
    sprawie, drze na sama mysl, jeszcze sad orzecze ze w tych butach jednak
    DA sie chodzic :)

    opryskliwosc w sklepach obuwniczych zadziwia, w rzeczywistosci gwarancja
    na obuwie chyba na niewiele sie zdaje, bo nawet zalamanie podeszwy,
    odpadniecie obcasa czy inne uszkodzenia, zawsze mozna zwalic na
    uzytkownika i nie wlasciwe uzywanie obuwia... zastanawia mnie też po
    jaką cholere malują wkładki na złoto, skoro po styczności ze stopą
    wszystko odchodzi i but po jednym użyciu wyglada ochydnie, jakby co
    najmniej rok był używany

    rzecz sie tyczy Clemente Shoes w Piasecznie, uważajcie, rozważnie należy
    kupować, bo zwrotów i wymiany nie uwzględniają, reklamacji jak widać
    też nie, bo mają zajebistego rzeczoznawcę

    Pozdrawiam
    Ania

    PS może ktos mial jakies przejscia z obuwniczymi i udalo mu sie
    rozwiazac na swoja korzysc...

  • 4. Data: 2007-08-07 19:57:03
    Od: Ania <a...@g...pl>

    Ania pisze:
> [...]
    > Wiem, że to pierdoła i może niska wartosć (130 zl), ale w koncu jak sie
    > kupuje buty to nie po to zeby je jeden raz zalozyc.

    takie pytanko, czy opinia rzeczoznawcy, to odpowiedz na reklamacje, czy
    odpowiedzia powinno byc ustosunkowanie sie sprzedawcy badz producenta do
    zlozonej przeze mnie reklamacji... i czy sprzedawca moze sobie zastrzec
    ze to ja mam sie z nim skontaktowac, a on nie ma obowiazku odpowiedziec
    na reklamacje kontaktujac sie ze mna

  • 5. Data: 2007-08-07 20:24:01
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Ania pisze:

    > PS może ktos mial jakies przejscia z obuwniczymi i udalo mu sie
    > rozwiazac na swoja korzysc...

    Ja miałem.
    Buty reeboka za 350 zł. Po 3 miesiącach pękła w nich podeszwa... od
    tak... spontanicznie.

    Poszedłem i złożyłem reklamacje na ich piśmie (tak, tam było wypisane -
    reklamacja) co i jak. Po 3 tygodniach pofatygowałem się do sklepu by w
    końcu dowiedzieć się co i jak. Sprzedawczyni dała mi ekspertyzę w której
    wynika, że nie mogą uznać moich roszczeń, że pękła podeszwa bo pękła
    podeszwa, a w dodatku buty były w czasie tych 3 miechów zamoczone.

    Złapałem się za głowę, ale sprzedawczyni poradziła mi się odwołać do
    następnego rzeczoznawczy. Postanowiłem się posłuchać. Przyszło w tej
    następnej, że pęknięcie podeszwy uniemożliwia uznanie reklamacji z
    powodu pęknięcia podeszwy. Się wkurzyłem, poczekałem na okres przed
    świętami, sylwkiem itp. i oddałem buty na MOIM piśmie na podstawie
    niezgodności towaru z umową. Poczekałem dokładnie 15 dni i poszedłem po
    nowe buty. Jak przyszedłem to sprzedawczyni powiedziała mi, że
    ekspertyza wykazała, że podeszwa jest pęknięta i nie uznają mi tego.
    Stwierdziłem, że normalnie bym się pokłócił, ale minęło 15 dni i mam to
    w pupie. Chce nowe buty. Wyraźnie nie wiedziała o co mi chodzi.
    Powiedziała, żebym przyszedł za dwa dni i pogadał z kierownikiem,
    powiedziałem oki.
    jeszcze tego samego dnia zadzwoniono do mnie z tego sklepu i
    powiedziano, że nie uznają mi tego, bo powinienem się do nich odezwać, a
    skoro się nie odezwałem to znaczy, że uznałem przedłużający się termin
    (???). Zignorowałem ją.
    W środę kierownik na wejściu mnie zaatakował, że nie miałem prawa używać
    niezgodności towaru, ze ekspertyza ICH rzecznika jest wiążąca. Jak go
    ignorowałem to zaatakował, że przecież na ich piśmie jest napisane, że
    powinienem sam się do nich odezwać, powiedziałem, że nie zgłaszałem na
    ich piśmie. To zaatakował, że w takim razie to wszystko to w ogóle nie
    jest ważne, skoro nie na ich piśmie! :D Stwierdziłem, że w tym co ja
    dałem jest wszystko co powinno być według ustawy. Zaatakował więc ze
    strony, że zawarłem z nimi ustną umowę bo sprzedawczyni powiedziała, że
    by zgłosić się do nich lub zadzwonić i że niby się na to zgodziłem więc
    to ja powinienem biegać do nich i się dowiadywać. Patrząc na moją minę
    zrezygnował z tej drogi. W końcu stwierdził, że to powinno być 14 dni
    roboczych a nie po prostu 14 dni i się przy tym uparł. W ogóle kazał mi
    podpisać, że tu byłem i wiedziałem o ekspertyzie rzeczoznawcy. Na moje
    stwierdzenie, że nic nie będę podpisywał, chyba że zobaczy to rzecznik
    konsumentów i stwierdzi że mogę, to nabazgrał coś na odwrocie
    zgłoszenia, rzucił pieczątkę i... zrobił mi zdjęcie!!
    Wkurzyłem się ostatecznie i stwierdziłem, że jak chce dla butów za 300
    zł robić rozprawę sądową za kolejne 300 to jego sprawa a ja idę do
    rzecznika.
    Następnego dnia nie miałem czasu iść do RPK i dobrze wyszło bo wieczorem
    zadzwoniła do mnie jakaś kobiecina i powiedziała, że czekają na mnie
    pieniądze.
    Gdy (przyznaję z pewną satysfakcją) spytałem, cóż sprawiło, że zmienili
    zdanie,to zaburaczona stwierdziła, że sklep chce być miły dla klientów i
    kierownik postanowił pójść na ustępstwa xD.

    O jeez, lol i w ogóle : )
    Co za ludzie :D

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 6. Data: 2007-08-07 20:26:26
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Ania pisze:

    > takie pytanko, czy opinia rzeczoznawcy, to odpowiedz na reklamacje,

    Wychodzi, że tak. Ale to jakaś bzdura bo to rzeczoznawcy zatrudniani
    chyba przez producenta butów albo sklepy :/

    > czy sprzedawca moze sobie zastrzec
    > ze to ja mam sie z nim skontaktowac, a on nie ma obowiazku odpowiedziec
    > na reklamacje kontaktujac sie ze mna

    Zależy na czym składałaś podanie, jeśli na ich piśmie to na 99% jest tam
    punkt o tym. Zresztą patrz mój post wyżej z opowieścią o moich
    przygodach z buciarzami.

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 7. Data: 2007-08-07 20:40:39
    Od: "mkassak" <m...@p...com>

    (...) bo mają zajebistego rzeczoznawcę

    Tym się nie przejmuj, to nie ICH rzeczoznawca powinien decydować o
    zasadności reklamacji. Jeśli się z jego opinią nie zgadzasz, to zwróć się do
    Federacji Konsumentów, nie przejmuj się pogróżkami sprzedawcy, bo to typowa
    próba zniechęcenia klienta do dochodzenia swoich praw. Jeśli jesteś pewna
    swoich racji, to nie wahaj się.
    Kilkanaście lat temu złożyłam reklamację na zimowe obuwie - po kilku
    tygodniach podeszwy pękły w poprzek na wysokości śródstopia. Reklamacja
    została uznana i otrzymałam zwrot należności. Kolejne moje zimowe botki
    również musiałam reklamować - tekstylna wyściółka przy nakładaniu odrywała
    się (czy odklejała?) i lokowała się pod piętami, co oczywiście
    uniemożliwiało noszenie botków. Sklep przyjął reklamację, ale producent nie
    nie naprawił wady w terminie dwóch tygodni, więc zaproponowano mi zwrot
    pieniędzy. Ponieważ zależało mi na tych butach, poczekałam jeszcze kilka dni
    i otrzymałam moje botki doskonale obszyte wewnątrz miękką, skórzaną
    wyściółką i służyły mi doskonale przez długi czas.
    Nikomu nie jest przyjemnie, gdy wymarzone obuwie nie spełni oczekiwań i
    trzeba je reklamować, czekać, dopominać się, prosić, żałować zakupu i
    straconych pieniędzy, itd. - chcemy kupić, nosić i cieszyć się! Chodzi mi
    tylko o to, żeby mając podstawy do reklamacji, nie rezygnować i nie dać się
    zastraszyć sprzedawcy czy producentowi, bo to im powinno zależeć, aby nie
    było reklamacji, dlatego zachęcam do dochodzenia swoich praw - nic Cię to
    nie kosztuje, najwyżej możesz zyskać.
    M.

  • 8. Data: 2007-08-08 08:41:20
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    PlaMa napisał(a) :
    > zgłoszenia, rzucił pieczątkę i... zrobił mi zdjęcie!!

    A nie mogłeś rozmawiać z nim mocno gestykulując i przypadkiem
    rozwalając mu ten aparat o podłogę? ;-)

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B

  • 9. Data: 2007-08-08 09:02:34
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Zbynek Ltd. pisze:

    > A nie mogłeś rozmawiać z nim mocno gestykulując i przypadkiem rozwalając
    > mu ten aparat o podłogę? ;-)

    Się zastanawiałem, czy nie wyjąć swojej komórki i nie zacząć pstrykać mu
    zdjęć :D

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 10. Data: 2007-08-08 09:06:11
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    PlaMa napisał(a) :

    > Się zastanawiałem, czy nie wyjąć swojej komórki i nie zacząć pstrykać mu
    > zdjęć :D

    Skoro brzydzisz się przemocą, to trzeba było tak zrobić :-)
    Jestem strasznie ciekaw, co wtedy ten kierownisio by zrobił.
    Pewnie pękłby z wściekłości.

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B