  • 61. Data: 2007-08-09 06:39:48
    Temat: Re: Rzekome przejście na czerwonym świetle.
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    news:f9eckd$iib$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Poprzestanę na stwierdzeniu że pozostajesz w błędnym przekonaniu co do
    > swojej rzekomej wiedzy.

    Ja moge stwierdzić tylko to, że przefilozofowałeś proste zagadnienie;))
    Sądy są jednak prostackie jak cholera i kolega wątkotwórca po czasie napisze
    jak się sprawa skończyła. Seneki mu tam cytować nie będą;)))

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 62. Data: 2007-08-09 06:45:07
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Nostradamus pisze:

    > Sądy są jednak prostackie jak cholera i kolega wątkotwórca po czasie
    > napisze jak się sprawa skończyła. Seneki mu tam cytować nie będą;)))

    2000.01.25 wyrok SN WKN 45/99 OSNKW 2000/5-6/47
    glosa aprobująca: Jakubski P. OSP 2001/7-8/119

    Nie stanowi przestępstwa czyn zabroniony, który pozbawiony jest cechy
    społecznej szkodliwości. Tego rodzaju wypadek w postępowaniu karnym
    należy potraktować analogicznie jak wystąpienie okoliczności określonej
    w art. 17 § 1 pkt 2 k.p.k., tj. "że sprawca nie popełnia przestępstwa".

    Konstrukcja art. 1 kk i 1 kw w tym zakresie jest taka sama.
    I więcej nie gadam z tobą, bo nie masz pojęcia o czym mówisz.

    --
    @2007 Johnson
    http://johnsonpl.blogspot.com/

  • 63. Data: 2007-08-09 09:23:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Nostradamus" <l...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Sam w sobie będzie na mandacie ujęty jako podstawa ukarania. I żaden
    > artykuł ani "tytuł rozdziału" więcej.
    > Klientowi karanemu za "czerwone światło" policjant czyta całą ustawę? ;))
    > pobłądziłeś, i to bardzo :)))

    Całej może i nie czyta, ale nie da się tego rozpatrywać w oderwaniu. Jakbyś
    chciał do tego tak pragmatycznie podchodzić, to należało by zacząć od
    cytowania Konstytucji dającej uprawnienie do uchwalenia ustawy :-)

    I by uciąć dyskusję. Wyobraź sobie, że mamy gdzieś przejście dla pieszych
    ze światłami. Z jakiegoś powodu ruch na danej ulicy zostaje wyłączony.
    Załóżmy odbywają się jakieś występy i Policja zamyka ulicę, ale świateł nie
    wyłącza. Sądzisz, że mimo to przejście na czerwonym świetle będzie
    wykroczeniem. A jeśli nie będzie, to zastanów się z jakiego powodu.

  • 64. Data: 2007-08-09 12:11:48
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    > Nie stanowi przestępstwa czyn zabroniony,

    My o krupie ty o dupie;))

    >który pozbawiony jest cechy społecznej szkodliwości.

    Jaką szkodliwość "społeczną" ma przekroczenie prędkości na puste drodze?
    Taką samą jak przejście na czerwonym jak nic nie jedzie! Oba czyny są
    karalne.
    No ale dla ciebie to widać za trudne. Wyrazy współczucia;)

  • 65. Data: 2007-08-09 12:16:54
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    > Całej może i nie czyta, ale nie da się tego rozpatrywać w oderwaniu.
    \
    Znowu filozofia??

    >Jakbyś chciał do tego tak pragmatycznie podchodzić, to należało by zacząć
    >od cytowania Konstytucji dającej uprawnienie do uchwalenia ustawy :-)

    Ja nie chcę. To ty zaczynasz;)

> [...]
    > Załóżmy odbywają się jakieś występy i Policja zamyka ulicę, ale świateł
    > nie wyłącza. Sądzisz, że mimo to przejście na czerwonym świetle będzie

    Czy wątkotwórca pisał coś o występach, zamknietych ulicach, stanach wyższej
    konieczności, ratowaniu życia itp. ??? O policjantach regulujacych ruchem
    przy załączonej sygnalizacji zapomniałeś dodać ;))
    Upał nie służy??
    Wątkotwórca przeszedł na czerwonym bo taka była jego wola. Uznał błędnie, że
    skoro nic nie jedzie to znaki nie obowiązują. I tyle. Temat prosty.

  • 66. Data: 2007-08-09 12:31:23
    Od: "e<>n" <n...@v...com>

    > Wątkotwórca przeszedł na czerwonym bo taka była jego wola. Uznał błędnie, że
    > skoro nic nie jedzie to znaki nie obowiązują. I tyle. Temat prosty.

    co nie znaczy, ze popełnił wykroczenie. jeśli sprawa już na tym etapie nie
    zakończy się na przysłowiowym "niczym", to zdecyduje o tym sąd.
    wiele spraw o wykroczenie ulega kasacji lub w inny sposób kończy się
    niepowodzeniem organów ścigania w utrzymaniu swoich racji w sprawie zastosowania
    kary grzywny w konkretnych przypadkach domniemanych wykroczeń.
    nie wszystko jest proste, co się tobie proste wydaje...

  • 67. Data: 2007-08-09 12:40:01
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "e<>n" <n...@v...com> napisał w wiadomości

    > co nie znaczy, ze popełnił wykroczenie.

    Zacytuję Z. Gilowską- "wrrrrrrrróć".
    Wg. ciebie nie popełnia wykroczenia kierowca przekraczający w nocy, na
    pustej drodze prędkość albo nie zatrzymujący się w w/w okolicznościach na
    stopie?

    > wiele spraw o wykroczenie ulega kasacji lub w inny sposób kończy się
    > niepowodzeniem organów ścigania

    Jak wiele? Jaki odsetek?

    > nie wszystko jest proste, co się tobie proste wydaje...

    Sprawa odpowiedzialność za wykroczenie polegające na niezastowaniu się do
    znaków drogowych nie jest tak skomplikowana jak się "grupowym fizjologom"
    wydaje. Policja ani sądy nie mają z tym większych trudności.

  • 68. Data: 2007-08-09 13:12:25
    Od: "e<>n" <n...@v...com>

    > Zacytuję Z. Gilowską- "wrrrrrrrróć".
    > Wg. ciebie nie popełnia wykroczenia kierowca przekraczający w nocy, na pustej
    > drodze prędkość albo nie zatrzymujący się w w/w okolicznościach na stopie?

    1. problem nie dotyczy takiego zdarzenia.
    2. może nie popełnić wykroczenia zgodnie z art. 1 k.w. (np. wiózł swoją ciężarną
    żonę na porodówkę)
    3. sprawy karne dotyczą konkretnych zdarzeń i okoliczności, a nie zagadnień
    ogólnych, zasad i reguł (przykładowo obwiniony o kąpanie się w miejscu
    zabronionym nie odpowiada z tytułu kwalifikowalności jako wykroczenie kąpania
    się w miejscu zabronionym w ogóle, tak samo osoba nie stosująca się do znaków i
    sygnałów drogowych)

    > Sprawa odpowiedzialność za wykroczenie polegające na niezastowaniu się do
    > znaków drogowych nie jest tak skomplikowana jak się "grupowym fizjologom"
    > wydaje. Policja ani sądy nie mają z tym większych trudności.

    a sąd to jest niby poplecznik policji/prokuratury i strona w postępowaniu?
    twoje wypowiedzi są tak niekompetentne i niemerytoryczne, że faktycznie tylko
    EOT, bo dyskutowanie z kimś kto retorycznie, bezzasadnie i błędnie wciąż
    kwestionuje cudze wypowiedzi jest toksycznie męczące...

  • 69. Data: 2007-08-09 13:46:58
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    > 1. problem nie dotyczy takiego zdarzenia.

    Nie widzisz podobieństwa?

    > 2. może nie popełnić wykroczenia zgodnie z art. 1 k.w. (np. wiózł swoją
    > ciężarną żonę na porodówkę)

    O tym wie nawet dziecko i napewno nie ma to związku z tematem wątku.

    > EOT, bo dyskutowanie z kimś kto retorycznie, bezzasadnie i błędnie wciąż
    > kwestionuje cudze wypowiedzi jest toksycznie męczące...

    Niekwestionowanie bredni w stylu "w nocy światła nie mają mocy prawnej"
    byłoby wprowadzaniem w błąd czytelników grupy.

  • 70. Data: 2007-08-09 13:49:48
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "e<>n" <n...@v...com> napisał w wiadomości

    > twoje wypowiedzi są tak niekompetentne i niemerytoryczne,

    To tylko twoja pcena. Moja jest odwrotna. Pieprzysz jak potłuczony. Przejdź
    na oczach policjanta na czerwonym świetle gdy nie jadą żadne auta to być
    może przez kieszeń troszkę w pustej mózgownicy ci przybędzie;)