  • 21. Data: 2017-04-13 08:16:48
    Temat: Res: Min. Zbigniew Ziobro śmie krytykować decyzję sądu [areszt, SKOK Wołomin][skuteczna apelacja prokuratury]
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Sonn <x...@p...onet.pl> pisze:
> [...]
    .170411.invalid...
> [...]
    c-mozg-afery-skok-wolomin-wczesniej-wypuscil-porywac
    za-12-latki,730837.html

    > Taaak, bo twoje odpowiedzi "zdążają w kierunku nieco innych
    > spraw". Poczytaj sobie choćby ten wątek i twoje odpowiedzi. Masz
    > innych za idiotów, czy sam nim jesteś?

    Minister Ziobro krytykujący decyzję sądu pierwszej instancji "co mu się
    nie spodobała" _bez wygranej apelacji od tej decyzji_ mógł wyjątkowo łatwo
    przekroczyć granicę tego jak się minister sprawiedliwości zachowywać powinien.

    Wygrana apelacja od decyzji o zakończeniu (wieloletniego) aresztu jest
    *kluczowa* w tej sprawie IMHO. Zmienia sytuacje z "jak Ziobro śmie"
    na " _sąd apelacyjny_ przyznał rację linii argumentacji Ziobry a nie
    sądowi pierwszej instancji".

    A co do wypowiadania się o wyrokach sądów:
    IMHO Z wyrokami sądów nie trzeba się zgadzać. Wystarczy je respektować
    i starannie unikać odnoszenia się do nich "bez szacunku".

    --
    A. Filip

  • 22. Data: 2017-04-13 08:37:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-04-13 o 08:16, A. Filip pisze:

    > i starannie unikać odnoszenia się do nich "bez szacunku".

    Co to za głupia i nieistniejąca zasada? O glossach nie słyszał?

    --
    Liwiusz

  • 23. Data: 2017-04-13 08:55:49
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Co to za głupia i nieistniejąca zasada? O glossach nie słyszał?

    A pisze się je (poza wyjątkami) w duchu "patrzcie no jak kolejny debilny
    sąd idiotycznie spierdolił kolejny popaprany wyrok"? Ja jestem wyznawcą
    poglądu że użycie zwrotu "z całym szacunkiem" w praktyce oznacza solidny
    niedostatek szacunku :-)

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Glosa_%28prawo%29

    --
    A. Filip

  • 24. Data: 2017-04-13 08:59:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-04-13 o 08:55, A. Filip pisze:

    > A pisze się je (poza wyjątkami) w duchu "patrzcie no jak kolejny debilny
    > sąd idiotycznie spierdolił kolejny popaprany wyrok"? Ja jestem wyznawcą

    Piszę się je na poziomie piszącego. Doktor prawa napisze glossę, drugi
    przeklnie. Tak czy siak cytowanej przez ciebie zasady po prostu nie ma.

    O morderstwach sądowych nie słyszał? Takim wyrokom też należy się
    szacunek i ą ę?

    --
    Liwiusz

  • 25. Data: 2017-04-13 09:07:37
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    > Ale też wiele w tej kwestii trzeba zmienić. Wyroki nie mogą być
    > wydawane przez sąd na podstawie widzimisie, lub kaprysu. Wywalczony
    > przy okrągłym stole przywilej: "Z wyrokami sądów się nie dyskutuje"
    > należy zmienić w pierwszej kolejności. Nawet jeden wyrok wydany
    > niezgodnie z obowiązującym prawem powinien dyskwalifikować sędziego na
    > co najmniej rok i najniższa krajowa jako płaca w tym czasie. Reforma
    > sądownictwa jest bardziej niż konieczna.

    Ale mam nadzieje że nie jesteś za tym by o takiej karze jednoosobowo
    decydował minister sprawiedliwości (Zbigniew Ziobro)? Czy może dobrzy
    kolesie sędziowie z całkowitą pewnością ukarzą czarne owce w swych szeregach?
    Dopisz kto i w jakim trybie miałby nakładać taką karę, wtedy *może*
    taki pomysł poprę, bo "Diabeł tkwi w szczegółach".

    Ja nie zapomniałem (jeszcze) jak PiS gdy poprzednio rządził
    *bezwstydnie* grzebał w ustawie pod wybór Marcinkiewicza na prezydenta
    Warszawy na wakat po Lechu Kaczyńskim. Z nadmiaru zaufania że PiS
    czegoś "przy okazji" zbyt nachalnie nie ugra pod siebie mnie to uleczyło.

    --
    A. Filip

  • 26. Data: 2017-04-13 09:14:29
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

> [...]
    > ma.
    >
    > O morderstwach sądowych nie słyszał? Takim wyrokom też należy się

    Szacunek na poziomie zaledwie "starannego doboru słów" przed wyrokiem
    uznającym je za morderstwa sądowe? *Niestety* tak wypada postępować choć
    takim wyrokom to się nie należy.

    --
    A. Filip

  • 27. Data: 2017-04-13 09:18:22
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2017-04-13 o 09:07, A. Filip pisze:
> [...]
    > Dopisz kto i w jakim trybie miałby nakładać taką karę, wtedy *może*
    > taki pomysł poprę, bo "Diabeł tkwi w szczegółach".

    Zgodnie z normą: nikt nie jest sędzią we własnej sprawie.
    Sędziego powinna oceniać inna władza. Może NIK? Czy coś w tym stylu.

    Chore jest gdy sędziego oceniają koledzy (lub jego przeciwnicy, ci co go
    nie lubią).
    Chore jest, gdy sędzia jest bez jakiejkolwiek oceny.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 28. Data: 2017-04-13 09:19:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-04-13 o 09:14, A. Filip pisze:

    > Szacunek na poziomie zaledwie "starannego doboru słów" przed wyrokiem
    > uznającym je za morderstwa sądowe? *Niestety* tak wypada postępować choć
    > takim wyrokom to się nie należy.

    Toż ci piszę, że nie ma takiej zasady.
    A co wypada, to już każdy sobie sam oceni. Tobie, jak plują, to powiesz,
    że deszcz pada, bo "wypada", ale oczekuj tego od innych i nie ubieraj
    tego w jakieś rzekome zasady.

    --
    Liwiusz

  • 29. Data: 2017-04-13 09:27:52
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

> [...]
    > A co wypada, to już każdy sobie sam oceni. Tobie, jak plują, to
    > powiesz, że deszcz pada, bo "wypada", ale oczekuj tego od innych i nie

    Czyli zasadniczo się zgadzamy ale dobór słów pozwalał na domniemanie
    znaczącej różnicy zdań?
    [Te same zwroty znaczyły dla nas coś wystarczająco odmiennego ]

    --
    A. Filip

  • 30. Data: 2017-04-13 10:49:07
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

> [...]
    > Dopisz kto i w jakim trybie miałby nakładać taką karę, wtedy *może*
    > taki pomysł poprę, bo "Diabeł tkwi w szczegółach".

    Nie ma prostego przełożenia w aktualnym systemie sądownictwa. Każda propozycja wywoła
    sprzeciw wielu osób. Za duże interesy, za duża kasa i władza.
    Moja propozycja dotyczy wprowadzenia obligatoryjnej konieczności wpisania na końcu
    uzasadnienia wyroku że wyrok wydano na podstawie art.nr (głównego bez związku z)
    Kodeksu Karnego, Cywilnego, Rodzinnego, Prawa Pracy, lub Ustawy itd, oraz że wyrok
    nie koliduje z zbieżnymi art.. art.. art odpowiedniego kodeksu lub ustawy.
    Poprawność takiego uzasadnienia powinien kontrolować nowy organ prawny, badając czy
    wyrok wydano zgodnie z wymienionymi artykułami prawa. Stwierdzenie że przy
    konstrukcji wyroku pominięto niewygodne art... art... art...skutkowałyby obowiązkowym
    postępowaniem dyscyplinarnym i karą zawieszenia sędziego (żeby mógł się podszkolić).
    Kontrole takie nie miałyby nic wspólnego z apelacją od wyroku i jej terminami,
    dotyczyłyby tylko poprawności prawnej.
    To takie główne ramy, szczegóły trzeba dopracować.