  • 31. Data: 2017-04-13 11:29:09
    Temat: Re: Min. Zbigniew Ziobro śmie krytykować decyzję sądu [areszt, SKOK Wołomin][skuteczna apelacja prokuratury]
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojtek" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2017-04-13 o 09:07, A. Filip pisze:
    >Zgodnie z normą: nikt nie jest sędzią we własnej sprawie.
    >Sędziego powinna oceniać inna władza. Może NIK? Czy coś w tym stylu.

    >Chore jest gdy sędziego oceniają koledzy (lub jego przeciwnicy, ci co
    >go nie lubią).

    Trzeba wymieszac kolegow i przeciwnikow :-)

    >Chore jest, gdy sędzia jest bez jakiejkolwiek oceny.

    Ale jednak oceniaja, nawet gdy koledzy.

    Chore jest, jak ocenia rzad, chore jest, jak ocenia wladza o szerszych
    kompetencjach, chore jest jak ocenia spoleczenstwo, chore jest, jak
    jest krotka kadencja, chore jest, jak jest dluga kadencja.

    Hm, komputer zaprzac ?

    J.

  • 32. Data: 2017-04-13 11:38:08
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2017-04-13 o 11:29, J.F. pisze:

    > Trzeba wymieszac kolegow i przeciwnikow :-)

    Lepiej ich wyeliminować z procesu osądzania. Choć chyba to jest trudne.
    Ocenianie sędziego przez inną firmę jest krokiem ku temu. Choć na
    znajomości, układy (ja Tobie poszedłem na rękę, więc teraz ty mi pomóż)
    to też może być niewystarczające.

> [...]
    > kompetencjach, chore jest jak ocenia spoleczenstwo, chore jest, jak jest
    > krotka kadencja, chore jest, jak jest dluga kadencja.

    Komputer - czyli w oparciu o jakąś statystykę, jakąś punktację.
    Zaleta - rozwiązanie obiektywne. Wada - statystyka, źle użyta, może
    wypaczać rzeczywistość.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 33. Data: 2017-04-13 16:45:40
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-04-13 o 09:18, Wojtek pisze:

    > Chore jest gdy sędziego oceniają koledzy (lub jego przeciwnicy, ci co go
    > nie lubią).
    > Chore jest, gdy sędzia jest bez jakiejkolwiek oceny.

    A podasz jakieś sensowne kryteria oceny pracy sędziego? Kto ma dokonywać
    takich ocen i na jakiej podstawie? Masz jakiś sensowny pomysł?

    I dla jasności nie mówię tu o ocenie czynów przestępczych sędziów, np.
    kradzieży itp., tylko o ocenie ich pracy zawodowej, bo jak na razie
    zanosi się na to, że jedynym kryterium takiej oceny będzie zdolność do
    odczytywania myśli lokalnej władzy i ministra pochodzących z jedynie
    słusznej partii rządzącej, a wszystkie sprawy rządzących będą wyglądać
    jak sprawa Obajtka.

    --
    Sonn.

  • 34. Data: 2017-04-13 16:50:58
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2017-04-13 o 16:45, Sonn pisze:

    > A podasz jakieś sensowne kryteria oceny pracy sędziego? Kto ma dokonywać
    > takich ocen i na jakiej podstawie? Masz jakiś sensowny pomysł?

    Liczba błędów/dobrych decyzji sędziego.
    Błędy to np.: błędne wyroki, błędy proceduralne.
    Analogicznie jak to jest w każdym innym zawodzie: pracownika ocenia się
    na podstawie jego pracy, jego dobrych i złych decyzji.

> [...]
    > odczytywania myśli lokalnej władzy i ministra pochodzących z jedynie
    > słusznej partii rządzącej, a wszystkie sprawy rządzących będą wyglądać

    Dlaczego zakładasz, że polityk ma oceniać sędziego? Im mniej polityki w
    państwie, tym lepiej.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 35. Data: 2017-04-13 17:22:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojtek" napisał w wiadomości grup

    >Liczba błędów/dobrych decyzji sędziego.
    >Błędy to np.: błędne wyroki, błędy proceduralne.
    >Analogicznie jak to jest w każdym innym zawodzie: pracownika ocenia
    >się na podstawie jego pracy, jego dobrych i złych decyzji.

    Analogicznie ... tylko moze doprowadzic do tego, ze sady apelacyjne
    beda odrzucaly wszelkie apelacje, bo przeciez nie mozna koledze
    sedziemu zle zrobic ...

    >Dlaczego zakładasz, że polityk ma oceniać sędziego? Im mniej polityki
    >w państwie, tym lepiej.

    Panstwo twor polityczny, jest w nim bardzo duzo polityki.

    Dobrze by bylo, zeby omijala wymiar sprawiedliwosci ... ale co zrobic,
    gdy obywatele uwazaja, ze wymiar sprawiedliwosci zle pracuje ?

    J.

  • 36. Data: 2017-04-13 18:31:22
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Danusia"

    > A co do wypowiadania się o wyrokach sądów:
    > IMHO Z wyrokami sądów nie trzeba się zgadzać. Wystarczy je respektować
    > i starannie unikać odnoszenia się do nich "bez szacunku".

    Ale też wiele w tej kwestii trzeba zmienić. Wyroki nie mogą być wydawane
    przez sąd na podstawie widzimisie, lub kaprysu. Wywalczony przy okrągłym
    stole przywilej: "Z wyrokami sądów się nie dyskutuje" należy zmienić w
    pierwszej kolejności. Nawet jeden wyrok wydany niezgodnie z obowiązującym
    prawem powinien dyskwalifikować sędziego na co najmniej rok i najniższa
    krajowa jako płaca w tym czasie. Reforma sądownictwa jest bardziej niż
    konieczna.
    ---
    Ale czemu komuś płacić za nieświadczenie pracy ?

  • 37. Data: 2017-04-13 18:39:08
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Wojtek"

> [...]

    Analogicznie jak to jest w każdym innym zawodzie: pracownika ocenia się
    na podstawie jego pracy, jego dobrych i złych decyzji.
    Dla kogo ?! Jak pracownik nakradnie dla firmy to dla firmy jest dobrze i
    tylko dla okradzionego źle.

  • 38. Data: 2017-04-14 08:47:00
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2017-04-13 o 18:39, re pisze:

    > ---
    > Dla kogo ?! Jak pracownik nakradnie dla firmy to dla firmy jest dobrze i
    > tylko dla okradzionego źle.

    Kradzież dla firmy jest dobra?
    A jak to pogodzić z takimi wartościami, problemami jak: uczciwość,
    rzetelność, wizerunek firmy okradającej innych, możliwość kłopotów w sądzie?
    Nie uwierzysz, ale nie każdy jest zwolennikiem etyki Kalego.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 39. Data: 2017-04-14 09:17:52
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-04-13 o 16:50, Wojtek pisze:

    > Dlaczego zakładasz, że polityk ma oceniać sędziego? Im mniej polityki w
    > państwie, tym lepiej.

    Ale dyskusja jest o pomysłach PiS-u na zmiany, a one zakładają, że
    minister sprawiedliwości ocenia i odwołuje...

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 40. Data: 2017-04-14 09:27:37
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl> pisze:

    > Ale dyskusja jest o pomysłach PiS-u na zmiany, a one zakładają, że
    > minister sprawiedliwości ocenia i odwołuje...

    I to zawsze będzie minister z PiS+? Nawet po tym jak PiS zostanie
    (kiedyś) odstawiony od koryta władzy i "oceniany" pod kolejnymi rządami?
    Nawet mianowanie przez ministra prezesów sądów może dość mieć różne
    konsekwencje zależnie od tego Z KOGO minister będzie mógł wybierać.
    _Jakiś_ wpływ ministra na wybór prezesów nie musi być koniecznie zły.

    http://fakty.tvn24.pl/ogladaj-online,60/prezesow-bed
    zie-samodzielnie-mianowal-minister-sprawiedliwosci,7
    31856.html

    --
    A. Filip