  • 1. Data: 2017-04-07 08:19:02
    Temat: Min. Zbigniew Ziobro śmie krytykować decyzję sądu [areszt, SKOK Wołomin]
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-afera-skok-wol
    omin-ziobro-krytykuje-decyzje-sadu-ws-piotra-p,nId,2
    379061
> [...]
    > P., głównego podejrzanego w aferze SKOK Wołomin. [...]
    >
    > Sędzia Sądu Apelacyjnego w Szczecinie Janusz Jaromin powiedział PAP,
    > że w czwartek ten sąd wydał postanowienie o nieprzedłużeniu aresztu
    > wobec podejrzanego w "postępowaniu ubocznym", uznając, że przedłużanie
    > tego środka zapobiegawczego nie jest konieczne. W głównym
    > postępowaniu, w którym mężczyzna podejrzany jest o wielomilionowe
    > wyłudzenia kredytów, areszt tymczasowy został decyzją sądu zmieniony
    > na poręczenie majątkowe kilka tygodni temu - wyjaśnił Jaromin. [...]

    Prokurator Generalny Zbigniew Ziobro nie mógł ruszyć swojej za ciężkiej
    dupy przez te parę tygodni? Winni są zawsze (wyłącznie) inni (sędziowie)?

    Mi się decyzja sądu nie podoba ale przynajmniej jej uzasadnienie trzyma
    się kupy ze wskazaniem że *podwładni Ziobry* (prokuratorzy) mieli dość
    czasu na odkręcenie "decyzji zapowiadającej" ale przespali.

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2017-04-07 10:19:33
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Sonn" <x...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    b.com...

> [...]
    Dlaczego areszt trwa 3 lata -> o to właśnie trzeba walczyć i publicznie krytykować.
    Dopuki w Polsce prokuratura będzie tak realizowała dochodzenia to ludzie zawsze będą
    się wkr...ć.

    > Nie zawsze tak się da. Jeśli np. oskarżonemu przedstawiono tylko jeden
    > zarzut, albo wszystkie zarzucane czyny pozostają ze sobą w ścisłym
    > związku. Poza tym postępowanie o którym piszesz powoduje konieczność
    > wzywania świadków po kilka razy do sadu i ich przesłuchiwanie na te same
    > praktycznie okoliczności, co stanowi często dla ludzi znaczną uciążliwość.

    To stanowi dużą uciążliwość. Proces winien być tak zaplanowany że świadka
    przesłuchuje sie tylko raz. Sędzia nie jest szeryfem, powinien reagować tylko w
    przypadku gdy trzeba wyjaśnić czy dowody nie są sfałszowane. Reforma sądownictwa jest
    bardzie niż konieczna.

  • 3. Data: 2017-04-07 13:23:57
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-04-07 o 08:19, A. Filip pisze:
> [...]
    >
    > Prokurator Generalny Zbigniew Ziobro nie mógł ruszyć swojej za ciężkiej
    > dupy przez te parę tygodni? Winni są zawsze (wyłącznie) inni (sędziowie)?

    Przecież tylko i wyłącznie na tym opiera się cała polityka obecnie
    rządzących.

    > Mi się decyzja sądu nie podoba ale przynajmniej jej uzasadnienie trzyma
    > się kupy ze wskazaniem że *podwładni Ziobry* (prokuratorzy) mieli dość
    > czasu na odkręcenie "decyzji zapowiadającej" ale przespali.

    A dlaczego ci się nie podoba? IMHO jest jak najbardziej słuszna. Skoro w
    ciągu 3 lat nie zdołano zakończyć śledztwa to dlaczego areszt tymczasowy
    ma zastępować przyszła i niepewną karę? Nic dziwnego, że "gupi Zbynio"
    nie rozumie tego o czym doskonale wie każdy początkujący aplikant - że
    areszt nie może być substytucją kary, a ma jedynie zabezpieczać
    prawidłowy tok postępowania. Po 3 latach zbierania dowodów jakie realne
    szanse na mataczenie i usuwanie dowodów ma podejrzany? Jeśli ktoś tego
    nie rozumie, to jest zwykłym idiotą takim jak Ziobro. Słusznie jak widać
    oceniono go na egzaminie aplikacyjnym wystawiając mu niedostateczny i
    słabiutki dostateczny na poprawce. Słusznie tez oceniono go gdy starał
    się o przyjęcie do prokuratury i odmówiono przyjęcia go do pracy. Teraz
    próbuje odreagować swoje kompleksy udając szeryfa. Tyle że za każdym
    razem wyłazi jego populizm, nieuctwo, ignorancja i niekompetencja.

    --
    Sonn

  • 4. Data: 2017-04-07 13:43:41
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Sonn <x...@p...onet.pl> pisze:
> [...]

    Jeśli areszt trwa 3 lata to tylko finansowa wielkości przekrętu
    powstrzymuje mnie od automatycznej skłonności do stanięcia po

    Pamiętam jak w innych krajach przy tego typu "wielkich i
    skomplikowanych" sprawach prokuratura przepychała "ekspresowo"
    oskarżenie (i skazanie) za mniejszy i bardzo prosty do udowodnienia
    fragment z zestawu popełnionych przestępstw. Potem zasadniczy
    skomplikowany zarzut mógł się już "wlec latami".

    --
    A. Filip

  • 5. Data: 2017-04-07 14:22:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup
    Sonn <x...@p...onet.pl> pisze:

    >Jeśli areszt trwa 3 lata to tylko finansowa wielkości przekrętu
    >powstrzymuje mnie od automatycznej skłonności do stanięcia po
    >stronie "aresztowanego zbyt wiele lat".

    A chyba jakos tak trwa
    http://www.gazetalubuska.pl/wiadomosci/gorzow-wielko
    polski/art/7468961,bedzie-areszt-dla-szefow-skoku-wo
    lomin,id,t.html

> [...]
    >fragment z zestawu popełnionych przestępstw. Potem zasadniczy
    >skomplikowany zarzut mógł się już "wlec latami".

    Moze i tu tak bylo
    http://wiadomosci.dziennik.pl/wydarzenia/artykuly/53
    4720,piotr-p-byly-oficer-wsi-i-czlonek-rady-skok-wol
    omin-skazany-za-wyludzenia.html
    Jak znam zycie - wyrok nieprawomocny.

    Co nam dalej komplikuje ocene - bo jak - zwolnia teraz z aresztu, aby
    po odrzuceniu apelacji wsadzic na dobre ?
    Czy juz nie zdaza, bo zniknie ... ale co odsiedzial, to jego ?

    I tylko jedna kwestia pozostaje - gdzie byli sedziowie przez te 3
    lata, gdy przedluzali areszty.

    No coz, zobaczymy co w sprawie Ewy Tylman wyjdzie.

    A kolejna sprawa - prokurator wnioskuje o areszt z powodu ryzyka
    mataczenia, ale zgadza sie na poreczenie majatkowe.
    Gdzie tu sens, gdzie logika ?

    J.

  • 6. Data: 2017-04-07 14:24:23
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-04-07 o 13:43, A. Filip pisze:
> [...]
    >
    > Jeśli areszt trwa 3 lata to tylko finansowa wielkości przekrętu
    > powstrzymuje mnie od automatycznej skłonności do stanięcia po

    A co to ma do rzeczy?

  • 7. Data: 2017-04-07 15:35:13
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Sonn <x...@p...onet.pl> pisze:
    omin-ziobro-krytykuje-decyzje-sadu-ws-piotra-p,nId,2
    379061

    > A co to ma do rzeczy?

    To jaka jest szansa że "obecnie jeszcze aresztowany" (do 10 kwietnia) ma
    tyle schowane że łatwo weźmie Polańskiego za wzór do naśladowania :-)

    Tylko że przy 3 latach aresztu IMHO na prokuraturze spoczywa ciężar
    dowodu iż prokuratura ma śladową winę w tak długim przeciąganiu sprawy
    że skojarzenia z "aresztem wydobywczym" same się nasuwają.
    O skojarzeniach z "zachętą+" do orzeczenia wyroku co najmniej
    usprawiedliwiającego/przyklepującego długość aresztowania też wspomnę.

> [...]
    > wzywania świadków po kilka razy do sadu i ich przesłuchiwanie na te
    > same praktycznie okoliczności, co stanowi często dla ludzi znaczną

    Zawsze - oczywiście że nie. Dość często - chyba tak.

    --
    A. Filip

  • 8. Data: 2017-04-07 18:33:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-04-07 o 15:35, A. Filip pisze:
> [...]

    Uciążliwość większą niż areszt dla aresztanta?

    > Zawsze - oczywiście że nie. Dość często - chyba tak.

    Zawsze. Jeśli się nie da, to się nie oskarża (i wówczas się okazuje, że
    jednak się da - kto nie chce, szuka powodu. Kto chce - szuka sposobu).

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2017-04-08 03:07:17
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-04-07 o 14:22, J.F. pisze:
> [...]
    > gdy przedluzali areszty.
    >
    > No coz, zobaczymy co w sprawie Ewy Tylman wyjdzie.

    Podobno teraz podejrzanym jest jej brat. A co z tym jej facetem z CBŚ.
    On jakiś nietykalny, Ewa mogła mu się znudzić. Tym bardziej, że podobno
    nadużywała alkoholu i prowadziła się z bubkiem Adamem po imprezce. To
    znaczy ten Adam ją gdzieś ciągnął w swoją stronę, a ona mu się wyrywała,
    bo chciała do domu. Jakby jej chłopakowi/narzeczonemu na niej zależało
    to by po nią przyjechał, ale on zabijał myśli i czas grami komputertowymi.

    --
    animka

  • 10. Data: 2017-04-11 08:59:00
    Temat: Re: Min. Zbigniew Ziobro śmie krytykować decyzję sądu [areszt, SKOK Wołomin][skuteczna apelacja prokuratury]
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik "007" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości
    .170411.invalid...
    > A. Filip w

    c-mozg-afery-skok-wolomin-wczesniej-wypuscil-porywac
    za-12-latki,730837.html

    > Aha, czyli wszelkie dyskusje w opisanych wcześniej wątkach upoważniają do
    > zmiany tematu, bo nie mozna (fizycznie) kontynuowac dyskusji w watku bez
    > zmiany tematu "bo się przedawnił", ale nie na tyle, żeby nowy wątek
    > zakładać,
    >
    > Jestes idiotą, który stracił mordplik i usiłuje się realizować na innych
    > grupach. Możesz próbować imponować newbe, ale wychodzi ci to słabiutko,
    > wręcz jesteś pośmiewiskiem usenetu.

    No ale Ty panie 007 na grupie o prawie robisz personalny atak z typową mową
    nienawiści.
    Płaci Ci ktoś za to? czy raczej jesteś trollem?