  • 21. Data: 2011-05-24 12:58:04
    Temat: Re: Reklamacja - brak pudełka
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-05-24, Tomek <p...@z...spamem.pl> wrote:

    [...]

    > Gwarancja jest ustawowa i wynosi 24 miesiące, i nie musisz mieć, jak tu
    > niektórzy sugerują "papierek z napisem GWARANCJA", bo nie reklamujesz towaru u
    > producenta, tylko u sprzedawcy. I masz na to 24 miesiące. I do reklamacji towaru
    > u sprzedawcy wystarczy sam dowód zakupu. Nie działa wam google czy jak? Pora
    > poczytać.

    A możesz podać podstawę prawną?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 22. Data: 2011-05-24 13:04:14
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    > On 2011-05-24, Tomek<p...@z...spamem.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > A możesz podać podstawę prawną?

    No właśnie, bo mnie to wygląda jakby koledze się gwarancja pomieszała z
    reklamacją na podst. niezgodności towaru z umową.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 23. Data: 2011-05-24 13:14:26
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 24 May 2011 14:53:41 +0200, Tomek napisał(a):

    > Gwarancja jest ustawowa i wynosi 24 miesiące, i nie musisz mieć, jak tu
    > niektórzy sugerują "papierek z napisem GWARANCJA", bo nie reklamujesz
    > towaru u producenta, tylko u sprzedawcy.

    Ciekawe...

    > I masz na to 24 miesiące.

    A to już w ogóle pomieszanie z poplątaniem.

    --
    :-) Olgierd
    Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

  • 24. Data: 2011-05-24 13:17:58
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 23 May 2011 15:24:21 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Takie wyraźne zaznaczenie to żadna gwarancja.

    To zależy jak wyraźnie zaznaczył.
    Zwracam uwagę na art. 13 ust. 1 ustawy o szcz.war.sprzed.konsum., zaś w
    kontekście debaty o dokumentach gwarancyjnych -- na ust. 4.

  • 25. Data: 2011-05-24 18:19:33
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-05-24 15:04, Maddy pisze:

    > No właśnie, bo mnie to wygląda jakby koledze się gwarancja pomieszała z
    > reklamacją na podst. niezgodności towaru z umową.

    Szkoda, że większość już to zauważyła a jednak katuje Tomka ... :(

    --
    spp

  • 26. Data: 2011-05-25 06:55:28
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Tomek" <p...@z...spamem.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > towaru u producenta, tylko u sprzedawcy. I masz na to 24 miesiące. I do
    > reklamacji towaru u sprzedawcy wystarczy sam dowód zakupu. Nie działa wam

    Gwarancja NIE JEST USTAWOWA.
    Gwarancja jest swiadczeniem dobrowolnym, na dodatek swiadczonym przez
    Gwaranta (ktorym moze byc sprzedawca, producent, a nawet kompletnie inna
    firma).
    Mylisz pojecia niestety.

  • 27. Data: 2011-05-25 08:13:53
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 24-05-2011 20:19, spp pisze:

    > Szkoda, że większość już to zauważyła a jednak katuje Tomka ... :(

    Może przestaną jak złoży samokrytykę?

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 28. Data: 2011-05-25 11:03:13
    Od: "Tomek" <p...@z...spamem.pl>

    Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał:

    > Może przestaną jak złoży samokrytykę?

    Nie przestaną, wszak to polski usenet i ich jedyna pożywka. 24 miesiące na
    złożenie reklamacji (oraz gwarancja o ile - jak zauważono i wytknięto -
    producent jej udzielił). Czepianie się nazewnictwa jest bezsensowne, bo
    wątkotwórcy chodzi o reklamację towaru, więc czy to zrobi korzystając z
    gwarancji, czy rękojmi, jest mu obojętne, ważne, żeby zadziałało. Ale
    tradycyjnie, do krytyki całe stado, do pomocy nikogo. Dziękuję.

  • 29. Data: 2011-05-25 11:12:10
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-05-25, Tomek <p...@z...spamem.pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > wątkotwórcy chodzi o reklamację towaru, więc czy to zrobi korzystając z
    > gwarancji, czy rękojmi, jest mu obojętne, ważne, żeby zadziałało.

    A rękojmia nie trwa rok?

    Słuchaj, ja wiem że chcesz pomóc, ale takim opowiadaniem że cośtam gdzieś tam
    ustawowo itd. i kozaczeniem, to sam się na złośliwości narażasz. Jak chcesz
    pomóc, to przeanalizuj temat, wskaż przepisy (a nie "a poczytajcie sobie
    w google"). Masz do innych pretensje, że nie pomagają, a sam siejesz zamęt
    i w błąd wprowadzasz.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 30. Data: 2011-05-25 12:02:59
    Od: "Tomek" <p...@z...spamem.pl>

    Użytkownik "Wojciech Bancer" <p...@p...pl> napisał :

    > Masz do innych pretensje, że nie pomagają, a sam siejesz zamęt
    > i w błąd wprowadzasz.

    Reklamacja z paragonem u sprzedawcy to błąd? No gratuluję.