  • 1. Data: 2011-05-23 12:24:05
    Temat: Reklamacja - brak pudełka
    Od: "Ramzes" <j...@g...pl>

    Witam
    Popsuła się część od samochodu( jeszcze 9 miesięcy na gwaracji)
    Sprzedawca nie chce przyjąć ponieważ nie mam do niego pudełka.
    Jest może jakiś przepis w tym temacie że ma obowiązek przyjąć bez pudełka ??

  • 2. Data: 2011-05-23 12:31:59
    Temat: Re: Reklamacja - brak pudełka
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-05-23 14:24, Ramzes pisze:
> [...]
    > Sprzedawca nie chce przyjąć ponieważ nie mam do niego pudełka.
    > Jest może jakiś przepis w tym temacie że ma obowiązek przyjąć bez pudełka ??

    Nie ma przepisów dotyczących gwarancji w relacji firma-konsument, więc
    konieczność posiadania pudełka musi w tym przypadku wynikać z warunków
    danej gwarancji.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2011-05-23 12:40:06
    Od: "Ramzes" <j...@g...pl>

    Czytałem na wielu forach i pisali ze jak nawet pisze w karcie gwarancyjnej
    ze musi byc orginalne opakowanie to jest niezgodne z prawem.
    Przeciez nie reklamuje pudełka tylko przedmiot:)

  • 4. Data: 2011-05-23 12:56:12
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-05-23 14:40, Ramzes pisze:
    > Czytałem na wielu forach i pisali ze jak nawet pisze w karcie gwarancyjnej
    > ze musi byc orginalne opakowanie to jest niezgodne z prawem.
    > Przeciez nie reklamuje pudełka tylko przedmiot:)

    Jeszcze raz dla słabszych: gwarancja nie jest regulowana prawem, tylko
    umową między (najczęściej) sprzedającym a kupującym. Może być w niej
    zapisane cokolwiek.
    A, i musi być w formie pisemnej, a nie "na paragon".

  • 5. Data: 2011-05-23 12:58:19
    Od: "Ramzes" <j...@g...pl>

> [...]
    > zapisane cokolwiek.
    > A, i musi być w formie pisemnej, a nie "na paragon".

    Ale żadnej umowy nie miałem. Myslałem ze kupuje część która wytrzyma co
    najmniej 2 lata Gdybym trzymał wszystkie pudełka to cały dom bym miał w
    pudełkach. Jedynie mogę dać opakowanie zastępcze.

  • 6. Data: 2011-05-23 13:01:01
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-05-23 14:58, Ramzes pisze:
    > Ale żadnej umowy nie miałem.

    Czyli nie masz w ogóle gwarancji.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2011-05-23 13:05:56
    Od: "Ramzes" <j...@g...pl>

    > Czyli nie masz w ogóle gwarancji.

    Mam paragon

  • 8. Data: 2011-05-23 13:08:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-05-23 15:05, Ramzes pisze:

    > Mam paragon

    Paragon to nie gwarancja.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2011-05-23 13:17:02
    Od: "Ramzes" <j...@g...pl>

    > Paragon to nie gwarancja.

    Przy kupnie wyrażnie zaznaczył ze gwarancja 12 miesięcy i w razie problemów
    można się zwrócić i go reklamować u producenta.

  • 10. Data: 2011-05-23 13:24:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-05-23 15:17, Ramzes pisze:

    > Przy kupnie wyrażnie zaznaczył ze gwarancja 12 miesięcy i w razie problemów
    > można się zwrócić i go reklamować u producenta.

    Takie wyraźne zaznaczenie to żadna gwarancja.

    --
    Liwiusz