  • 11. Data: 2011-05-23 13:32:56
    Temat: Re: Reklamacja - brak pudełka
    Od: "Tomek" <p...@z...spamem.pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał:

    >>> Czyli nie masz w ogóle gwarancji.
    >>
    >> Mam paragon
    >
    > Paragon to nie gwarancja.

    Ramzes nie potrzebuje żadnej gwarancji skoro chce reklamować towar u sprzedawcy.
    A ma do tego prawo przez 24 miesiące mając jedynie dowód zakupu. Obojętnie czy
    nagryzmolony ołówkiem, czy paragon czy F-ra. Nie potrzebuje papierka z napisem
    GWARANCJA, ponieważ nie chce reklamować towaru u producenta, a tylko i wyłącznie
    w miejscu zakupu - u sprzedawcy.

  • 12. Data: 2011-05-23 13:50:13
    Od: leon <l...@h...pl>

    To poinformuj sprzedawce iz reklamujesz towar a nie pudełko. I daj w
    opakowaniu zastepczym.
    Jak nie będzie chciał przyjąc. To nagraj odmowę, przy da sie na pozniej

    leon

    --
    Anihilacja pary smoków o przeciwnych amokach w polu ogólnego bezhołowia -
    Lem

  • 13. Data: 2011-05-23 13:51:07
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 23.05.2011 15:32, Tomek pisze:
    > Ramzes nie potrzebuje żadnej gwarancji skoro chce reklamować towar u
    > sprzedawcy. A ma do tego prawo przez 24 miesiące mając jedynie dowód
    > zakupu.

    O ile udowodni, że wada była już na starcie. Bo domyślnie tylko przez
    pół roku się tak zakłada, nieprawdaż?

    > Obojętnie czy nagryzmolony ołówkiem, czy paragon czy F-ra. Nie
    > potrzebuje papierka z napisem GWARANCJA, ponieważ nie chce reklamować
    > towaru u producenta, a tylko i wyłącznie w miejscu zakupu - u sprzedawcy.

    No to co, że u sprzedawcy? Pisał o gwarancji, a złośliwsza część useneta
    ,,przypadkowo'' przemilczała niezgodność z umową.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 14. Data: 2011-05-23 13:59:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    >
    > No to co, że u sprzedawcy? Pisał o gwarancji, a złośliwsza część useneta
    > ,,przypadkowo'' przemilczała niezgodność z umową.

    Jaka złośliwa? Przecież wyraźnie pisał o "gwarancji producenta".

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2011-05-23 14:11:34
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 23.05.2011 15:59, Liwiusz pisze:
    > Jaka złośliwa? Przecież wyraźnie pisał o "gwarancji producenta".

    No wiesz, sporo osób nie jest biegłych w prawie i warto czasami założyć,
    że nie zna innych dróg.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 16. Data: 2011-05-23 14:52:15
    Od: "Tomek" <p...@z...spamem.pl>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał :

    > Bo domyślnie tylko przez
    > pół roku się tak zakłada, nieprawdaż?

    Dostał gwarancję na 12 m-cy, a zostało jeszcze 9 więc ma czas.

    > No to co, że u sprzedawcy? Pisał o gwarancji, a złośliwsza część useneta
    > ,,przypadkowo'' przemilczała niezgodność z umową.

    Bo część usenetu nie przyjmuje do wiadomości, że ktoś może nie wiedzieć o
    niezgodności?

    Poza tym, jeśli minęłoby nawet 6 miesięcy, może dalej reklamować towar o ile
    wada została zauważona nie dalej niż 2 miesiące wcześniej.
    http://www.prawo.egospodarka.pl/39215,Niezgodnosc-to
    waru-z-umowa-a-odpowiedzialnosc-sprzedawcy,1,84,1.ht
    ml

  • 17. Data: 2011-05-23 15:04:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-05-23 16:52, Tomek pisze:

    > Dostał gwarancję na 12 m-cy, a zostało jeszcze 9 więc ma czas.

    Nie dostał żadnej gwarancji. Paragon nie jest gwarancją.

> [...]
    > http://www.prawo.egospodarka.pl/39215,Niezgodnosc-to
    waru-z-umowa-a-odpowiedzialnosc-sprzedawcy,1,84,1.ht

    Nie zmienia to faktu, że wada musiała istnieć od początku (co najwyżej
    mogła się później objawić).

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2011-05-23 15:05:01
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 23.05.2011 16:52, Tomek pisze:
    > Dostał gwarancję na 12 m-cy, a zostało jeszcze 9 więc ma czas.

    No ale pisałeś o 24, więc sprecyzowałem.

    > Bo część usenetu nie przyjmuje do wiadomości, że ktoś może nie wiedzieć
    > o niezgodności?

    Raczej cichaczem udają, bo z pytania widać, że to nie jest wypowiedź
    biegłego w prawie a szukającego wyjaśnienia drobnej wątpliwości.

    > Poza tym, jeśli minęłoby nawet 6 miesięcy, może dalej reklamować towar o
    > ile wada została zauważona nie dalej niż 2 miesiące wcześniej.

    No ale wtedy może usłyszeć zarzut, że wada powstała po zakupie, a nie
    przed.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 19. Data: 2011-05-24 05:19:56
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

    > Takie wyraźne zaznaczenie to żadna gwarancja.

    Niestety to czesto spotykany proceder.
    "gwarancja" na podstawie paragonu/rachunku/faktury (wiem wiem, rachunkow
    teraz juz nie ma, sa tylko faktury heh).
    Jednak gdzie:
    1. Karta gwarancyjna
    2. Warunki gwarancji?
    w sklepie Proline tez ie wydaja kart gwarancyjnych. Ogolne Warunki Gwarancji
    dostepne sa u nich na stronie i mozna je sobie wydrukowac. Nie do konca
    zgodne to z prawem ale... cos juz tam masz.
    A na paragonie masz napisane ile gwarancji ci udzielili? Bo ja na karcie
    gwarancyjnej mam zapis w rubryce "gwarancja" ile gwarancji na jaka czesc mi
    udzielili. Malo, ale juz cos jest hehehe. reszte maja w "OWG" jak to
    nazywaja, no chyba ze producent dolacza swoja karte gwarancyjna (co zdarza
    sie), wtedy odwoluja sie wlasnie do tej karty.
    Generalnie czestym procederem jest ze produkt musi byc dostarczony w
    oryginalnym opakowaniu. Jak sie ma to do prawa? Ano tak, ze produkt musi byc
    dostarczony w opakowaniu uniemozliwiajacym uszkodzenie produktu. Tyle. Nie
    pytajcie mnie o podstawe prawna, bo jej nie znam. Wiem tyle ile sie kiedys
    dowiadywalem w Inspekcji Handlowej. Taka otrzymalem odpowiedz. I jesli nie
    przyjma w "opakowaniu zastepczym" - wtedy skarga wlasnie tam.

    Generalnie paragion to nie gwarancja, jednakze paragon jest wlasnie
    zawarciem umowy (to do Ramzesa uparcie twierdzacego ze nie zawieral on
    zadnej umowy) . Zawarles umowe kupna sprzedazy placac za towar i otrzymujac
    paragon. A nie mozesz skorzystac z niezgodnosci towaru z umowa?

  • 20. Data: 2011-05-24 12:53:41
    Od: "Tomek" <p...@z...spamem.pl>

    Użytkownik "Misiek" <p...@o...pl> napisał

    > A na paragonie masz napisane ile gwarancji ci udzielili?

    Gwarancja jest ustawowa i wynosi 24 miesiące, i nie musisz mieć, jak tu
    niektórzy sugerują "papierek z napisem GWARANCJA", bo nie reklamujesz towaru u
    producenta, tylko u sprzedawcy. I masz na to 24 miesiące. I do reklamacji towaru
    u sprzedawcy wystarczy sam dowód zakupu. Nie działa wam google czy jak? Pora
    poczytać.