  • 31. Data: 2011-05-25 12:37:41
    Temat: Re: Reklamacja - brak pudełka
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-05-25, Tomek <p...@z...spamem.pl> wrote:

    [...]

    > Reklamacja z paragonem u sprzedawcy to błąd? No gratuluję.

    Myślę, że wyraziłem się jasno, a jak weźmiesz moją wypowiedź w całości,
    a nie jako wybiórcze zdanie, to z kontekstu będzie Ci wynikać co do czego
    mam wątpliwości.

    Ale tak, np. reklamacja z powołaniem się na rękojmię, to jest wprowadzanie
    w błąd w przypadku sprzedaży konsumenckiej (rękojmia nie dotyczy sprzedaży
    konsumenkiej). I wprowadzasz w błąd jeśli chodzi o termin (rok, a nie dwa
    lata).

    Więc bądź uprzejmy merytorycznie odpisać w jaki sposób chcesz reklamować
    u sprzedawcy i podaj podstawę prawną (drugi, czy trzeci raz o to proszę).

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 32. Data: 2011-05-25 13:09:09
    Od: "Tomek" <p...@z...spamem.pl>

    Użytkownik "Wojciech Bancer" <p...@p...pl> napisał:

    > Więc bądź uprzejmy merytorycznie odpisać w jaki sposób chcesz reklamować
    > u sprzedawcy i podaj podstawę prawną (drugi, czy trzeci raz o to proszę).

    Cały czas piszę o Niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową, celowo pomijając
    termin GWARANCJA. Większość się domysliła - Ty nadal nie. Szkoda.

    Reklamację z tytułu Niezgodności można zrobić w ciągu dwóch lat (24 miesięcy) od
    daty wydania towaru (wykonania/oddania dzieła - rzeczy ruchomej.

    Trwa 24 miesiące, 2 miesiące mamy na zgłoszenie danej usterki od chwili jej
    powstania, jeśli do 6 miesięcy ujawni się usterka przyjmuje się, że istniała już
    w dniu nabycia towaru.
    Konsument musi powiadomić sprzedawcę (usługodawcę) o stwierdzeniu niezgodności
    towaru (dzieła) z umową w ciągu dwóch miesięcy od ujawnienia się niezgodności -
    jeśli nie zrobi tego w ciągu dwóch miesięcy, traci uprawnienia do reklamowania
    tej niezgodności.

    Reguluje ją Ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży
    konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego. Dotyczy umowy kupna-sprzedaży
    zawartej tylko pomiędzy przedsiębiorcą, a konsumentem, a dokładnie Art 10. pkt
    1.

    http://www.mg.gov.pl/NR/rdonlyres/02CDFF11-4217-4078
    -A37A-240588C1EDBF/16575/Ust_o_szczegol_warunkach_sp
    rzed_konsumenc_tekst_je.pdf
    który mówi jasno i wyraźnie:
    "Art10
    1. Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jedynie
    w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru
    kupującemu; termin ten biegnie na nowo w razie wymiany towaru. Jeżeli
    przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, strony mogą ten termin skrócić,
    jednakże nie poniżej jednego roku."

    To chciał dokładnie usłyszeć autor wątku, ale oczywiście stado czepialskich nie
    może dać za wygraną, lepiej się uczepić i bic pianę, to takie polskie prawda?

  • 33. Data: 2011-05-25 14:00:54
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-05-25, Tomek <p...@z...spamem.pl> wrote:

    > Cały czas piszę o Niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową, celowo pomijając
    > termin GWARANCJA. Większość się domysliła - Ty nadal nie. Szkoda.

    Najpierw pisałeś o gwarancji (tam się zapytałem o podstawę prawną).
    Tu: irinlh$6p6$...@n...onet.pl pisałeś o rękojmii.

    > Reklamację z tytułu Niezgodności można zrobić w ciągu dwóch lat (24 miesięcy) od
    > daty wydania towaru (wykonania/oddania dzieła - rzeczy ruchomej.

    I dopiero tutaj to zacząłeś opisywać jak trzeba.

> [...]
    > kupującemu; termin ten biegnie na nowo w razie wymiany towaru. Jeżeli
    > przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, strony mogą ten termin skrócić,

    I mogłeś to podać na początku, zamiast odsyłać arogancko do google pisząc
    o ustawowej gwarancji. A jeśli moje pytanie o podstawę prawną to bicie piany,
    to cóż...

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 34. Data: 2011-05-26 12:49:42
    Od: "Tomek" <p...@z...spamem.pl>

> [...]

    > o ustawowej gwarancji. A jeśli moje pytanie o podstawę prawną to bicie piany,

    Przecież doskonale wiedziałeś o czym piszę i co mam na myśli, chodziło Ci
    wyłącznie o przymuszenie mnie o dokładne sprecyzowanie z uzasadnieniem. Oby to
    pomogło wątkotwórcy.

  • 35. Data: 2011-05-28 20:36:49
    Temat: Re: Re: Reklamacja - brak pudełka
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 May 2011, Tomek wrote:

    > Nie przestaną, wszak to polski usenet i ich jedyna pożywka. 24 miesiące na
    > złożenie reklamacji (oraz gwarancja o ile - jak zauważono i wytknięto -
    > producent jej udzielił). Czepianie się nazewnictwa jest bezsensowne, bo
    > wątkotwórcy chodzi o reklamację towaru, więc czy to zrobi korzystając z
    > gwarancji, czy rękojmi, jest mu obojętne

    Na mój gust, jak sprzedawca weźmie prawnika żeby nie wtopić na
    jakimś kiksie prodeduralny, to się okaże że wręcz przeciwnie.

    Prawidłowe OKREŚLENIE PODSTAWY reklamacji jest BARDO ważne.
    Przecież jak klient *NIE* zgłosi żądania z tytułu "konsumenckiej
    niezgodności", no to nie zgłosi.
    I po udowodnieniu w sądzie że żądał reklamacji z tytułu gwarancji
    (a ta mu nie przysługiwała, z różnych przyczyn), pojawi się
    drobny problem - kto ma zapłacić koszty procesowe :|

    > ważne, żeby zadziałało.

    Nie oburzaj się, tylko zrozum, że jak *zgłosisz reklamację gwarancyjną*,
    to reklamacja konsumencka *nie* zadziała.
    Bo to nie jest automat na zasadzie "to co korzystniejsze będzie
    działało".

    pzdr, Gotfryd

  • 36. Data: 2011-05-28 20:42:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 May 2011, Tomek wrote:

    [...nie do mnie...]
    > wyłącznie o przymuszenie mnie o dokładne sprecyzowanie z uzasadnieniem. Oby
    > to pomogło wątkotwórcy.

    A żebyś wiedział, że tak.
    To że klient nie wie czego chce stanowi doskonałą okazję do odrzucenia
    jego żądań - i ich sprecyzowanie, o ile nie zawsze jest, to co najmniej
    nierzadko bywa bardzo ważne.
    Nie ma nic gorszego niż wtopić na "niekorzystnej" gwarancji.

    Oczywiście, gwarancja wcale nie musi być niekorzystna dla klienta,
    właśnie skorzystałem z 5-letniej gwarancji Indesita (były sprzęt
    Aristona).
    Ale jak ktoś startuje "z paragonem", to lepiej żeby się pięć razy
    zastanowił, niż żeby *podpisał* że składa reklamację gwarancyjną :)

    pzdr, Gotfryd

  • 37. Data: 2011-05-28 20:44:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 May 2011, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > No wiesz, sporo osób nie jest biegłych w prawie i warto czasami założyć,
    > że nie zna innych dróg.

    To prawda.
    Ale sam oceń, czy lepiej żeby doświadczyły "potraktowania" w postach,
    czy źle złożyły reklamację.
    Załóżmy brak dobrej woli sprzedawcy, dla ustalenia uwagi ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 38. Data: 2011-05-28 22:19:00
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > On Mon, 23 May 2011, Przemysław Adam Śmiejek wrote:
    > To prawda.
    > Ale sam oceń, czy lepiej żeby doświadczyły "potraktowania" w postach,
    > czy źle złożyły reklamację.

    A nie lepiej, jakby zamiast ,,potraktowania'' doświadczyły wsparcia?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek