  • Data: 2017-09-27 18:53:18
    Temat: Re: Reforma OFE
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "grzech" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2017-09-27 o 13:51, J.F. pisze:

    >Wszystko się zgadza.

    >Nie mam dokładnych danych ale od lat 50-tych do połowy 90-tych wpłaty
    >przewyższały wypłaty.

    W 1955 ZUS zlikwidowano.
    W 1960 ZUS przywrocono do zycia.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Zak%C5%82ad_Ubezpiecze
    %C5%84_Spo%C5%82ecznych

    Skladki ... glupia sprawa - niby sa, a nie widze wysokosci w
    przepisach wykonawczych
    0119

    W tej ksiezycowej ekonomii stawki mogly byc dowolne, pieniadze sobie
    wydrukowali w miare potrzeb :-)
    W ogole nie ma sie co tym zajmowac, bo to kolejna fikcja.

    Mozliwe tez ze nadwyzka byla ... bo przeciez z czegos musial sie sam
    ZUS utrzymac.
    Ale jesli byla wieksza ... to na pewno nie "inwestowal w przemysl", bo
    jak ?
    Przemysl panstwowy.
    ZUS tez panstwowy :-)

    >Zależy co rozumiemy pod pojęciem piramida - w nawiasie finansowa.
    >Przeciętny człowiek rozumie to jako przedsięwzięcie typu Amber Gold.
    >ZUS nie działa na tej zasadzie.

    No jak nie ? Przyjda nowi klienci, to starzy dostana wyplate, nie
    przyjda, to nie dostana :-)

    >To właśnie OFE było zbliżone do takich piramid obiecując złote góry,
    >podczas gdy realia znacznie odbiegały od obietnic.

    No wiesz, jednostka uczestnictwa ostatnia byla warta ponad 40 zl, a
    zaczynala od 10 ..

    >Nie ma problemu aby każdy sobie odkładał. Zobacz jakie jest
    >zainteresowanie tym sposobem zabezpieczenia sobie przyszłości. W
    >momencie wprowadzania przez Buzka reformy emerytalnej, dziecko ze
    >starszych klas szkoły podstawowej było w stanie wyliczyć, że coś musi
    >tu walnąć. Sprytni PR-owcy OFE winę zwalili na Tuska i ciemny lud w
    >to święcie wierzy.

    Ale Tusk okradl. Jak mu sie budzet nie domykal, to mogl nowe zasady
    dla nowych skladek okreslac, a nie zabierac stare.

    J.