  • 121. Data: 2011-05-28 08:57:29
    Temat: Re: Radosław Sikorski pozywa...
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Massai" <t...@w...pl>

    > A tego jego mac to skąd wziął?

    Z sieci w której jest wykorzystywany

  • 122. Data: 2011-05-28 09:56:29
    Od: "Tomek" <p...@z...spamem.pl>

    Użytkownik "Maruda" <m...@n...com> napisał:

    > Jeśli będę potrzebował być anonimowy - to użyję.
    >
    > Dużo ludzi tak myśli?

    Wszyscy ci co rozumieją zasadę działania tego mechanizmu.

  • 123. Data: 2011-05-28 10:22:24
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Sebastian Biały wrote:

    > Wycofujesz się teraz z kretyńskiej tezy.

    Wcale nie. Od początku mi o to chodziło - wbicie się do sieci poprzez
    podszycie się pod MAC właściciela (jeśli założył restrykcje na tablice
    maców), nie jest takie proste jeśli wcześniej się do tej sieci nie
    miało dostępu.

    MAC nie jest żadną metodą identyfikacji usera (bo sobie każdy może
    zmienić), ale całkiem przyzwoitą metodą ograniczenia dostepu.

    > Jak jesteś w sieci MACe są
    > ogólnodostepne a czesto ogolnosłyszalne. To wynika z istoty działania
    > ethernetu.

    Jak jesteś.

    > Jest na to kilka metod, niektóre techniczne niektóre socjotechniczne.

    A, czyli mówimy już o celowym, planowanym włamie, z dopadaniem usera w
    innych sieciach, czy stawianie niezabezpieczonych sieci tylko po to
    żeby go wyśledzić.

    Pewnie, da się, ludzie są naiwni. Ale to już zupełnie co innego niż
    "bueeehhehe, załóż sobie restrykcje na MAC, a i tak wejdę bo sobie
    prościutko zmienię MAC-a w swoim kompie".

    > Jednak przeoczyłeś ważną rzecz - rozmowa była między innimi o sieci
    > LAN a nie Wifi. W LAN nie trzeba dużo robić żeby się do niej dostać -
    > czesto masz drut w domu, a jak nie masz to można podpiąc się do kabli
    > które są w okolicy. MAC wtedy jest jawny i mozna go podsłuchac nawedt
    > nie używając specjalistycznego oprogramowania (arp -a).

    Mam lan w domu pociągnięty. Swój własny, stary, jak jeszcze wifi nie
    było popularne (i było drogie). Ciekaw jestem jak byś się do niego
    dostawał... No w sumie możesz się włamać do mieszkania fizycznie ;-)

    --
    Pozdro
    Massai

  • 124. Data: 2011-05-28 10:55:50
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Massai" <t...@w...pl>

> [...]
    > podszycie się pod MAC właściciela (jeśli założył restrykcje na tablice
    > maców), nie jest takie proste jeśli wcześniej się do tej sieci nie

    Jak nie jak tak ? Wystarczy poznać ten mac co jest możliwe zupełnie bez
    dostępu do tej sieci i bez włamywania się :-)

  • 125. Data: 2011-05-28 11:19:50
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-05-28 12:22, Massai wrote:
    > Mam lan w domu pociągnięty. Swój własny, stary, jak jeszcze wifi nie
    > było popularne (i było drogie). Ciekaw jestem jak byś się do niego
    > dostawał...

    Stawiając kolejne warunki wszystko mozna sprowadzić do absurdu.

  • 126. Data: 2011-05-28 11:33:15
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Massai" napisał w wiadomości grup
> [...]
    > podszycie się pod MAC właściciela (jeśli założył restrykcje na tablice
    > maców), nie jest takie proste jeśli wcześniej się do tej sieci nie

    W przypadku wi-fi można uzyskać mac adres nasłuchując eteru.

  • 127. Data: 2011-05-28 14:38:06
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2011-05-28 07:57, qwerty pisze:
    > Użytkownik "animka" napisał w wiadomości grup
    >
    > Nie ma czegoś takiego.

    To napiszę jeszcze raz. Mam internet po lanie.
    Kable to światłowody.
    Pasuje teraz, skojarzyłeś?

    --
    animka

  • 128. Data: 2011-05-28 15:43:59
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2011-05-28 16:38, animka pisze:

    > To napiszę jeszcze raz. Mam internet po lanie.
    > Kable to światłowody.
    > Pasuje teraz, skojarzyłeś?

    no zgadza się, wtedy podglądał Cię bezpośrednio przez włókno światłowodu

  • 129. Data: 2011-05-28 16:02:59
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    Użytkownik "Jawi" <t...@p...pl> napisał w wiadomości

    > no zgadza się, wtedy podglądał Cię bezpośrednio przez włókno światłowodu

    Wy to, ludziska, macie zdrowie - jak boga kocham. Bawicie się tym babomułem
    czy co?? ;)

    --
    Jotte

  • 130. Data: 2011-05-29 09:10:18
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "animka" <a...@t...wp.pl> napisał

    > Jaki jeszcze Microsoft zainstalował mi program?- to go wywalę bo
    > parszywe szpiegostwo na cudzej prywatności mnie mierzi.

    O, zmieniłaś zdanie na temat spisu powszechnego?