  • 1. Data: 2011-05-26 11:08:29
    Temat: Radosław Sikorski pozywa...
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W związku z tym:
    http://www.radeksikorski.pl/aktualnosci/stop-bezkarn
    osci-na-forach/

    Mam parę wątpliwości. Śledczy jak rozumiem ustalą adresy IP publiczne.
    Zastanawiają mnie sieci WIFI osób prywatnych. Czy jeśli bym miał
    włamanie na taką sieć, którą sam stworzyłem za pomocą domowego routera
    to odpowiadałbym jako administrator? W takiej sytuacji nie jest przecież
    jednoznaczne, że adres IP odpowiada konkretnemu komputerowi. Jak Waszym
    zdaniem sąd to potraktuje lub jak powinien potraktować? A jeśli
    wykorzystałem wszystkie dostępne metody zabezpieczenia, a mimo to ktoś
    się na sieć włamał? Wtedy kto odpowiada? Interesuje mnie jak to wygląda
    w polskim prawie.

  • 2. Data: 2011-05-26 12:09:21
    Temat: Re: Radosław Sikorski pozywa...
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 5/26/2011 6:08 AM, Tomaszek wrote:
> [...]
    > Zastanawiają mnie sieci WIFI osób prywatnych. Czy jeśli bym miał
    > włamanie na taką sieć, którą sam stworzyłem za pomocą domowego routera

    W przypadku siekorskiego tak, bo nikty by mi sie nie odwazyl podlozyc
    mowiac, ze nikogo nie złpali.

> [...]
    > wykorzystałem wszystkie dostępne metody zabezpieczenia, a mimo to ktoś
    > się na sieć włamał? Wtedy kto odpowiada? Interesuje mnie jak to wygląda

    patrzy jak wyzej
    a zgłosiles wlamanie? Nie? No to znaczy, ze to jednak ty i dorzuca ci
    jeszcze za skladanie falszywych zeznan.

  • 3. Data: 2011-05-26 12:41:28
    Od: "Tomek" <p...@z...spamem.pl>

    Użytkownik "Tomaszek" <t...@o...pl> napisał :

> [...]
    > jako administrator? W takiej sytuacji nie jest przecież jednoznaczne, że adres

    Ustalą z którego konkretnie kompa pisano i czy to nie jest przypadkiem Twój. To
    nie jest trudne. I jeśli to nie Twój to możesz mieć trochę szczęścia. Ale ... po
    co ktoś ma się włamywać, żeby pocisnąć jakiemuś politykowi, prościej skorzystać
    z publicznego wifi lub karty prepaid za 5pln.

  • 4. Data: 2011-05-26 12:44:23
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Tomek pisze:

    > Ustalą z którego konkretnie kompa pisano i czy to nie jest przypadkiem
    > Twój. To nie jest trudne. I jeśli to nie Twój to możesz mieć trochę
    > szczęścia.

    O - może zdradzisz w jaki sposób zidentyfikują konkretny komputer? Skoro
    twierdzisz, że nie jest trudne...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 5. Data: 2011-05-26 12:50:42
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-05-26, Tomek <p...@z...spamem.pl> wrote:

    [...]

    > Ustalą z którego konkretnie kompa pisano i czy to nie jest przypadkiem Twój. To
    > nie jest trudne.

    Jest, zwłaszcza w amatorskich routerkach, bez funkcji przechowywania informacji
    kiedy i jaki MAC-Address się logował. A w dodatku MAC można sobie zmienić.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 6. Data: 2011-05-26 12:56:02
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-05-26, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    [...]

    > a zgłosiles wlamanie? Nie? No to znaczy, ze to jednak ty i dorzuca ci
    > jeszcze za skladanie falszywych zeznan.

    Wiesz, o włamaniu to można nie wiedzieć do momentu aż ktoś nie zapuka
    i nie zapyta o to dlaczego z danego IP pisano na forum XYZ dnia takiego
    i takiego o godzinie takiej. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 7. Data: 2011-05-26 13:00:20
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Tomek napisa?(a):

    > Ustalą z którego konkretnie kompa pisano i czy to nie jest przypadkiem
    > Twój. To nie jest trudne.

    Nie. Jedyne co ustala to kto jest abonentem lacza z ktorego skorzystano.

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 8. Data: 2011-05-26 13:49:30
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "witek" napisał w wiadomości grup
    > patrzy jak wyzej
    > a zgłosiles wlamanie? Nie? No to znaczy, ze to jednak ty i dorzuca ci jeszcze
    > za skladanie falszywych zeznan.

    Tak, każdy powinien czytać logi routera.

  • 9. Data: 2011-05-26 13:51:52
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Tomek" napisał w wiadomości grup
    > Ustalą z którego konkretnie kompa pisano i czy to nie jest przypadkiem Twój.
    nie jest trudne.

    Nie ustalą.

    > I jeśli to nie Twój to możesz mieć trochę szczęścia.

    Myślisz, że komuś będzie się chciało w to bawić?

    > Ale ... po co ktoś ma się włamywać, żeby pocisnąć jakiemuś politykowi,
    > prościej skorzystać z publicznego wifi lub karty prepaid za 5pln.

    Akurat z prepaid to przesadziłeś. Nawet jak zmienisz kartę sim w telefonie to
    łatwo ustalić do kogo należał pierwotnie telefon.

  • 10. Data: 2011-05-26 14:10:56
    Od: "Tomek" <p...@z...spamem.pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał:

    > O - może zdradzisz w jaki sposób zidentyfikują konkretny komputer? Skoro
    > twierdzisz, że nie jest trudne...

    A co jest trudnego w identyfikacji komputera po logach od providera, w których
    będzie widać jakie MAC-adresy łączyły się z netem o danej godzinie przez źle
    zabezpieczony router? Myślisz, że skąd policja i w jaki sposób zdobywa
    informacje o userach? Provider prawdę Ci powie.