  • 1. Data: 2011-05-25 16:16:52
    Temat: Przewoźnik zmienił zasady... no i jazda na gapę
    Od: Michał <m...@m...com>

    Na większości przystankach nie ma kas biletowych ani automatów. Dotąd
    było tak, podórzny mógł wsiąść przez dowolne drzwi a następnie udać się
    do kierownika pociągu by zakupić bilet. Często owi kierownicy nawet
    nakazywali zająć miejsce i dopiero gdy sam przyjdzie podczas kontroli
    można było kupić bilet. Tak było praktykowane przez długie lata, może
    dziesięciolecia.

    Okazało się dziś, że przewoźnik zmienił regulamin. Nakazuje wejście
    pierwszymi drzwiami by od razu zakupić bilet. Problem w tym, że
    informacji o tym nie ma na przystankach, a umieszczona jest za to...
    wewnątrz pociągu i przeczytać ją można dopiero po wejściu.

    Miałem dziś sytuację, że wsiadłem do pociągu, skierowałem się do
    konduktora by zakupić bilet. Od razu pojawili się kanarzy, nie dopuścili
    do zakupu biletu i chcieli wlepić to coś, nazywane różnie - mandatem czy
    czym to jest. Nie przyjąłem, została wezwana policja, zapewne skończy
    się w sądzie.

    Czy mam szanse wygrać powołując się na wieloletnią odmienną praktykę
    kolei, brak informaji o zmianach oraz wręcz podstępnym działaniem? (info
    na przystankach nie ma, za to jest w pociągu)

    Przecież to niedorzeczne, żeby przed każdą podróżą sprawdzać czy
    regulamin się nie zmienił.

  • 2. Data: 2011-05-25 16:22:18
    Temat: Re: Przewoźnik zmienił zasady... no i jazda na gapę
    Od: Michał <m...@m...com>

    Są to Koleje Mazowieckie, przestrzegam.

    Przy okazji podstępności można zaobserwować niezłą praktykę - publikują
    wyłącznie tekst jednolity regulaminu, NIE MA publikacji zmian ANI uchwał
    dot. tych zmianach. Regulamin jest datowany na 2008 rok, ale ma
    informację, że był 3 razy zmieniany.

    To jakieś jaja. Podróżny przed każdą podróżą ma czytać cały regulamin?

  • 3. Data: 2011-05-25 16:44:08
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Michał" <m...@m...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > nakazywali zająć miejsce i dopiero gdy sam przyjdzie podczas kontroli
    > można było kupić bilet. Tak było praktykowane przez długie lata, może

    Przez dziesieciolecia to nie istnialy KM
    A w PKP zasada taka obowiazywala od dawna.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2011-05-25 16:45:19
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 5/25/2011 11:16 AM, Michał wrote:
    > Okazało się dziś, że przewoźnik zmienił regulamin. Nakazuje wejście
    > pierwszymi drzwiami by od razu zakupić bilet.

    Dzis?
    O tym to ja już jakieś 15 lat temu wiedziałem.

  • 5. Data: 2011-05-25 17:30:57
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 5/25/2011 12:32 PM, Michał wrote:

    > Bzdura. W regulaminie Przewozów Regionalnych wciąż nic nie ma o wejściu
    > pierwszymi drzwiami. W pociągach KM sam widziałem naklejki nic nie
    > mówiące o "pierwszych drzwiach" a jedynie o udaniu się do konduktora w
    > celu zakupu biletu. Zresztą kanarzy coś wspominali o zmianach, a
    > naklejki z "pierwszymi drzwiami" były dość świeże w porównaniu do innych
    > o innej treści.

    Sam jesteś bzdura.

  • 6. Data: 2011-05-25 17:32:02
    Od: Michał <m...@m...com>

  • 7. Data: 2011-05-25 17:32:34
    Temat: Re: Przewo 1/4 nik zmieni? zasady... no i jazda na gape
    Od: Michał <m...@m...com>

    On 25.05.2011 18:44, SDD wrote:
    > Przez dziesieciolecia to nie istnialy KM

    Zgadza się, KM istnieją kilka lat. Kontynuują działalność PKP.

    > A w PKP zasada taka obowiazywala od dawna.

    Bzdura. Informacje w pociągach NIE mówiły nic o wejściu pierwszymi
    drzwiami za to mówiły o "udaniu się do czoła składu"

    I praktyka była właśnie taka.

  • 8. Data: 2011-05-25 17:35:11
    Od: Michał <m...@m...com>

    On 25.05.2011 19:30, witek wrote:
    > Sam jesteś bzdura.

    Nie ma to jak rzeczowość. :)

    Czyli jednak jest taki warunek w reg. PR?

  • 9. Data: 2011-05-25 18:50:50
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Michał" napisał w wiadomości grup
    > Na większości przystankach nie ma kas biletowych ani automatów. Dotąd było
    > tak, podórzny mógł wsiąść przez dowolne drzwi a następnie udać się do
    > kierownika pociągu by zakupić bilet.

    Coś kręcisz. Przystanki i pociągi?

    > Problem w tym, że informacji o tym nie ma na przystankach, a umieszczona jest
    > za to... wewnątrz pociągu i przeczytać ją można dopiero po wejściu.

    Znowu przystanek i pociąg.

    > Czy mam szanse wygrać powołując się na wieloletnią odmienną praktykę kolei,
    > brak informaji o zmianach oraz wręcz podstępnym działaniem? (info na
    > przystankach nie ma, za to jest w pociągu)

    Już od jakiegoś czasu jest taki regulamin. To, że nie był respektowany to jest
    co innego...

  • 10. Data: 2011-05-25 18:56:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-05-25 20:50, qwerty pisze:
    > Użytkownik "Michał" napisał w wiadomości grup
    >
    > Coś kręcisz. Przystanki i pociągi?

    > Znowu przystanek i pociąg.

    Chyba nie trzeba kończyć technikum kolejowego, aby rozróżniać stacje i
    przystanki ;)

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Przystanek_osobowy

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Stacja_kolejowa

    --