  • 1. Data: 2011-05-25 22:18:40
    Temat: Wezwanie o uzupełnienie braków formalnych - brak podpisu na pozwie.
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Sąd wzywa o uzupełnienie braków formalnych. Brakiem jest
    niepodpisany pozew.

    Sąd wzywa o uzupełnienie tego braku.

    Pytanie - czy można "do sądu" podskoczyć i skrobnąć podpis, czy
    też trzeba wysłać "na nowo" pozew z podpisem ?

    Odpowiedź w "swoim" sądzie już znam ... znam też zdanie paru
    osób, których (praktyków) pytałem. Ciekawym opinii z grupy.
    RZÓK na miarę naszych możliwości: http://rzok.wroclaw.pl/
    Wspomóż RZÓKA ! Podaruj futerko, narożnik, wersalkę lub ...

  • 2. Data: 2011-05-25 22:30:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    >
    > Pytanie - czy można "do sądu" podskoczyć i skrobnąć podpis, czy też
    > trzeba wysłać "na nowo" pozew z podpisem ?

    Można podejść i podpisać. Gdyby sąd chciał nowego pozwu, to by wezwał do
    złozenia podpisanego pozwu, a nie jego podpisania.

  • 3. Data: 2011-05-26 02:01:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-05-26 00:30, Robert Tomasik pisze:
> [...]
    >
    > Można podejść i podpisać. Gdyby sąd chciał nowego pozwu, to by wezwał do
    > złozenia podpisanego pozwu, a nie jego podpisania.

    Jeśli to jest postępowanie uproszczone, to trzeba złożyć nowy (lub
    poprawiony samodzielnie) pozew, ponieważ sąd, w wezwaniu do usunięcia
    braków, zwraca sam pozew.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2011-05-26 06:32:17
    Od: " ąćęłń" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Odpowiedź jest bardzo prosta:

    Ze zbioru wzystkich mozliwych rozwiązań musisz wybrać to najgłupsze,
    najbardziej skomplikowane i najbardziej uciążliwe dla Ciebie i wtedy masz
    pewność, że jest zgodne z zarządzeniem sędzi.

    W moim przypadku np. zwykle dostarczam na kolejne zarządzenia n-te oryginały
    notarialne, bo sąd nie umie przeczytać, co ma 10 stron wcześniej w aktach.
    Zreszą w ogóle wątpię, czy sąd umie czytać, ale to inna sprawa.

    Ulubione zdanie pań w sekretariacie "ale sąd i tak nie zmieni zarządzenia, bo
    już wydał".

    -----
    > Pytanie - czy mozna "do sadu" podskoczyc i skrobnac podpis, czy tez trzeba
    wyslac "na nowo" pozew z podpisem ?

  • 5. Data: 2011-05-26 08:35:03
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2011-05-26 04:01, Liwiusz pisze:

    > Jeśli to jest postępowanie uproszczone, to trzeba złożyć nowy
    > (lub poprawiony samodzielnie) pozew, ponieważ sąd, w wezwaniu do
    > usunięcia braków, zwraca sam pozew.

    No i prawie mnie masz.

    1. Pozew był podpisany ;)
    2. Sąd wyłączył pewną kwestię z pozwu do osobnego postępowania.
    3. W związku z tym, zmienił się sąd któr będzie to rozpatrzał
    (ale tylko dlatego, że rejonizacja we Wrocławiu oparta jest o
    nazwę strony. Jeśli strona ma siedzibę na traugutta, ale
    nazwisko ma jak ja na G to sprawa w sądzie na poznańskiej, jeśli
    strona ma nazwisko na S - sprawa w sądzie na Podwalu).
    4. Jako, że zmienił się sąd - sąd który podjął decyzję o
    wyłączeniu jednego wątku - skserował pozew, i wysłał do "nowego
    sądu"
    5. Nowy sąd wezwał mnie do złożenia podpisu na pozwie (8
    miesięcy nowy sąd się zbierał by namówić mnie na złożenie
    podpisu, którego nie złożyłem, mimo, że złożyłem. Nie mógł tej
    kserówki sąd 1 w jakimś zakresie poświadczyć ? Życie byłoby
    prostsze)

    6 Mimo, że postępowanie uproszczone (formularz etc,) w sądzie 1
    dowiedziałem się, że muszę napisać na nowo, podpisać i doręczyć.
    W sądzie 2 - miałem podpisać się "ponownie" koło "kserowego
    podpisu".

    A co do quizu - zapytałem "zoriętowwanych" 7 osób o tą kwestię -
    i jak to w PL (nie tylko w sądownictwie) - ilu pytanych tyle opinii.

  • 6. Data: 2011-05-26 19:59:06
    Od: leon <l...@h...pl>

    Dnia 26-05-2011 o 00:18:40 Rafał "SP" Gil <u...@m...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Odpowiedź w "swoim" sądzie już znam ... znam też zdanie paru osób,
    > których (praktyków) pytałem. Ciekawym opinii z grupy.

    Podpisz sie czarnym dlugopisem - to sad potraktuje jako ksero.
    Zloz podpis w fromie np trojkata to nie uznaja, ale sedzia podpisujac sie
    nieczytelnie pod wyrokiem jest ok.
    Po prostu polskie sady.

    leon
    --
    Anihilacja pary smoków o przeciwnych amokach w polu ogólnego bezhołowia -
    Lem