  • 61. Data: 2013-08-13 00:43:53
    Temat: Re: Punkt kontroli drogowej na terenie prywatnym
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    news:60h8a2yq4ogt$.cdamzxdxcqkt$.dlg@40tude.net...

> [...]

    W jaki sposób na zdjęciach można zmierzyć czas? :)

    > Najpierw bedzie kara za prowadzenie dzialalnosci gospodarczej bez
    > zezwolenia i rejestracji :-)

    Od kiedy prowadzenie działalności gospodarczej wymaga zezwoleń? :)
    Wymaga tylko i wyłącznie zgłoszenia.

  • 62. Data: 2013-08-13 02:24:30
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2013-08-11 22:23, Edward Ilkus pisze:

    > Pytam Was o zdanie.

    Miałem okazję 6 lat temu popełnić coś takiego:

    https://groups.google.com/forum/#!searchin/pl.rec.hu
    mor.najlepsze/rafa%C5%82$20gil/pl.rec.humor.najlepsz
    e/SgFh49PmHYA/mFjHpbgqcHsJ
    Więc nijako ponowię posta.

    Dla nieklikatych:

    1. Rozsypać gwoździe (papiaki przypasują).
    2. Na wjeździe postawić regulamin czcionką 8.
    3. Zawrzeć w nim info, że na tym terenie prowadzi się kurort
    wypoczynkowy dla gwoździ i wyjaśnić w którym obrębie terenu
    prywatnego gwoździe mogą się opalać.

    VOILA. Numer konta jak podam dostanę jakieś wsparcie ?

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 63. Data: 2013-08-13 07:37:20
    Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości

    > W jaki sposób na zdjęciach można zmierzyć czas? :)
    Dołączając do zdjęcia świadka.

    > Od kiedy prowadzenie działalności gospodarczej wymaga zezwoleń? :)
    > Wymaga tylko i wyłącznie zgłoszenia.
    Prowadzenie DG bez zgłoszenia jest legalne? To tylko słówka...

    J.

  • 64. Data: 2013-08-13 07:38:58
    Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>

    > a nie wystarczy tablica... Teren Prywatny, Psom i policjantom wstęp
    > wzbroniony.

    Możesz spróbować. ;-)

    J.

  • 65. Data: 2013-08-13 07:42:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 13.08.2013 02:24, "Rafał \"SP\" Gil" pisze:

> [...]
    > gwoździe mogą się opalać.
    >
    > VOILA. Numer konta jak podam dostanę jakieś wsparcie ?

    A wiesz, że nawołujesz do wykroczenia a może nawet przestępstwa?

    PS: fuck NSA Allah bomb - analyze this, assholes!

  • 66. Data: 2013-08-13 08:39:30
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > A skąd taka teza?
    > Stawiaj sobie do woli!
    >
    > Tyle, że "nieustawowe" konstrukcje są *NIESKUTECZNE*.
    > Z bardzo prostego powodu - państwo w zakresie zawężania swobód
    > obywatelskich jest związane ustawami, i w momencie jak będziesz
    > chciał taki swój "wynalazek" wyegzekwować i pójdziesz do sądu,
    > to drugiej stronie przysługuje prawo do powiedzenia "proszę
    > pokazać to w ustawie".
    > I na to dictum sąd sprawę oddala, bo "państwo nie może
    > ograniczać praw inaczej niż ustawą a ustawy brak".

    czy aby koledzy nie nadinterpertują...

    Zgadzam sie, że Państwo nie może ograniczać praw inaczej niż ustawą... ale
    czy właściciel terenu jest państwem?

    Czy postawienie tablicy "teren prywatny wstep wzbroniony" nie jest
    równoważne z bezpośrednim wyrażeniem woli przez właściciela?

    Czy sugerujesz że jak nie mam ogrodzenia a tylko poinformuję o tym ze to
    jest teren prywatny to każdy może dalej używać mojego terenu jak sobie chce
    i gdzie sobie chce?

  • 67. Data: 2013-08-13 09:24:00
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 13.08.2013 08:39, Marek Dyjor pisze:

    > Czy postawienie tablicy "teren prywatny wstep wzbroniony" nie jest
    > równoważne z bezpośrednim wyrażeniem woli przez właściciela?

    Jak ten teren jest wytyczony - może starczyć.

    Jeśli nie jest - gdzie ten teren się rozciąga?

    > Czy sugerujesz że jak nie mam ogrodzenia a tylko poinformuję o tym ze to
    > jest teren prywatny to każdy może dalej używać mojego terenu jak sobie
    > chce i gdzie sobie chce?

    A będziesz miał przy sobie mapkę geodezyjną, odpis z KW i dokument
    tożsamości lub upoważnienie od właściciela?

    PS: fuck NSA Allah bomb - analyze this, assholes!

  • 68. Data: 2013-08-13 09:24:43
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "Jan Koval" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Prowadzenie DG bez zgłoszenia jest legalne? To tylko słówka...

    Weź no jeszcze raz przeczytaj co napisałeś.
    Potrafisz odróżnić "zezwolenie" od "zgłoszenia"?
    Poza tym nie musisz od razu zgłaszać prowadzenia działalności
    gospodarczej jak chcesz dorobić, zwłaszcza jak ta działalność jest
    okazjonalna np. wynajem, użyczenie, czy też usługa. Możesz ją wykonać
    np. na podstawie umowy o dzieło.
    Najważniejsze tylko, żeby taka umowa była zawarta, a podatek
    odprowadzony.

    Oczywiście US może dokonać kontroli i domagać się podatku, ale to na
    urzędzie będzie ciążył obowiązek udowodnienia, że miałeś dochody, od
    których nie odprowadziłeś podatku.

  • 69. Data: 2013-08-13 09:35:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 13 Aug 2013 02:24:30 +0200, "Rafał \"SP\" Gil" napisał(a):
> [...]
    > prywatnego gwoździe mogą się opalać.
    > VOILA. Numer konta jak podam dostanę jakieś wsparcie ?

    Hm, rozsypanie gwozdzi to chyba atak na policje.

    Butelki, butelki nieznani sprawcy moga porozbijac..

    J.

  • 71. Data: 2013-08-13 09:40:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail m...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Czy sugerujesz że jak nie mam ogrodzenia a tylko poinformuję o tym ze
    > to jest teren prywatny to każdy może dalej używać mojego terenu jak
    > sobie chce i gdzie sobie chce?

    Jako ciekawostke powiem, ze kiedys w radio był reportaż o Szwecji.
    I tam dokładnie tak jest - jeżeli teren nie jest ogrodzony, to mozna z
    niego swobodnie korzystać, pod warunkiem, ze sie nie niszczy i zostawia po
    sobie w nienaruszonym stanie.

    Ergo mozna np. jezdzic na dzikie biwaki poza polami kembingowymi.

    Z innych wolnościowych rzeczy - mozna łowić ryby bez kupowania pozwoleń.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    by Jenka