    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Punkt kontroli drogowej na terenie prywatnym
    Date: Tue, 13 Aug 2013 08:39:30 +0200

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > A skąd taka teza?
    > Stawiaj sobie do woli!
    >
    > Tyle, że "nieustawowe" konstrukcje są *NIESKUTECZNE*.
    > Z bardzo prostego powodu - państwo w zakresie zawężania swobód
    > obywatelskich jest związane ustawami, i w momencie jak będziesz
    > chciał taki swój "wynalazek" wyegzekwować i pójdziesz do sądu,
    > to drugiej stronie przysługuje prawo do powiedzenia "proszę
    > pokazać to w ustawie".
    > I na to dictum sąd sprawę oddala, bo "państwo nie może
    > ograniczać praw inaczej niż ustawą a ustawy brak".

    czy aby koledzy nie nadinterpertują...

    Zgadzam sie, że Państwo nie może ograniczać praw inaczej niż ustawą... ale
    czy właściciel terenu jest państwem?

    Czy postawienie tablicy "teren prywatny wstep wzbroniony" nie jest
    równoważne z bezpośrednim wyrażeniem woli przez właściciela?

    Czy sugerujesz że jak nie mam ogrodzenia a tylko poinformuję o tym ze to
    jest teren prywatny to każdy może dalej używać mojego terenu jak sobie chce
    i gdzie sobie chce?