    From: "Edward Ilkus" <e...@i...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Punkt kontroli drogowej na terenie prywatnym
    Date: Fri, 23 Aug 2013 22:38:01 +0200

    > Najpierw w sprawie formalnej.
    > Apeluję o nie używanie określenia "użytkowanie" dla tego przypadku.
    > Używanie, użyczenie i użytkowanie to są trzy całkiem odrębne
    > stany prawne, częściowo zazębione, z czego użytkowanie *również*
    > jest umową! Art.252 (i dalsze) KC
    > A tego (umowy) w omawianym przypadku nie ma.
    > Nie ma więc "użytkowania".
    > Mamy "używanie bez umowy" (ba, bez wiedzy dzierżyciela)

    W prawie jest bezumownym korzystaniem ale generalnie jest korzystaniem.

    > Przecież są tylko dwa przypadki, więc w czym problem?

    > Ależ właśnie tak.
    >
    > Zarówno policja jak i zatrzymani kierujący używają tego terenu
    > w ten sposób, że na nim przebywają.

    Mnie jednak w ogóle o przebywanie nie chodziło.

    > To co robią między sobą ;)
    > jest poza konkursem.
    > No, może jakby strona (lub strony) *zarabiały* na fakcie
    > korzystania z terenu, właściciel mógłby powoływać się
    > na "prawo do zarabiania" i może jakieś wynagrodzenie
    > by ugrał, nie wiem.
    > Ale tu nikt nie zarabia... bo kara to nie zarobek.

    Nie zarabia choć mógłby.

    > Jedyne miejsce którego IMVHO można by się przyczepić, to
    > fakt wprowadzania pojazdów na ów teren.
    > Ale tego TEŻ trudno się czepiać dopóki nie dojdzie do odmowy
    > przy próbie przegonienia.

    Czepiać w sensie ? Możliwość kierowania roszczenia raczej nie zależy od tego
    czy pogoniliśmy. Zdaje się w ogóle nie jest warunkowane niczym choć już samo
    to, że wiedzieli, że cudze wystarcza do przypisania złej wiary.

    > Chyba, żeby dało się wykazać, że owo "przebywanie" powodowało
    > szkody, to odszkodowanie się "oczywiście" należy.

    To zupełnie inna sprawa