  • Data: 2013-09-02 23:26:11
    Temat: Re: Punkt kontroli drogowej na terenie prywatnym
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 1 Sep 2013, Edward Ilkus wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > Napisałem w pierwszym artykule.

    To proszę napisz jeszcze raz i wyraźnie.

    Przecież oni *jedynie* na tym terenie przebywają.
    Nawet nie wiem jak ugryźć fakt wjechania pojazdem.

    > Zdaję sobie z tego sprawę, ale przecież nie znam każdego prawa. Wydaje mi się
    > też, że akurat policja musi mieć prawo pozwalające jej na określone
    > zachowania a nie tylko brak prawa, które by tego zakazywało.

    Hm... dobrze prawisz.
    Ale IMO wygląda to tak:
    - jest przepis określający, że policja może prowadzić kontrolę
    - jeśli w tym przepisie zapodano kryteria które musi spełnić,
    to wystarczy że je spełnia I NIE ŁAMIE INNYCH PRZEPISÓW.

    Na razie "innych przepisów nie widać" :)

    > Ale w jakim sensie ? Bezumowne korzystanie akurat na tym polega, że nie
    > ustalono że i ile za to się należy.

    No i całość rozbija się o definicję "korzystania".
    Na razie wydaje się niepodważalne, że sam fakt przebywania
    nie implikuje "korzystania".

    I teraz problem podstawowy: to co oni robią MIĘDZY SOBĄ
    nijak nie wpływa na status relacji między każdym z nich
    (czy to policjant, czy kontrolowany) a Tobą i Twoją
    ziemią.
    Z p. widzenia prawa nie ma znaczenia po kiego diabła on wchodzi.

    > Dobrze. Ciągle jednak obstaję, że nie chodzi w tym momencie o mir domowy
    > tylko uprawnienia posiadacza. Brak sankcji nie przesądza o czyimś prawie.

    Ale trzeba wskazać podstawę egzekucji tego prawa.
    Posiadacz ma prawo, ale z przepisów wynika, że metodą egzekucji
    tego prawa na otwartym terenie jest przeganianie intruzów.
    Żądanie a priori "nie właźcie mi na ten teren" wygląda na równie
    skuteczne, co np. "zakaz pisania na newsy".

    > To chyba przekroczenie uprawnień

    Jakich i wobec kogo?
    Grunt sam w sobie uprawnień nie ma.
    Policjant może tam wleźć bo każdy może tam wleźć, kierowca
    też może tam wleźć.
    Nie ma jak się przyczepić.

    > Mnie po prostu te losowe nie przeszkadzają. Przeszkadza mi to, że
    > konkretne osoby uczyniły sobie korzyść przez regularne używanie.

    Cały problem leży w słowie "korzyść" - bardzo zwracałem uwagę
    żeby zaznaczyć, że mandat NIE PRZYNOSI KORZYŚCI :D

    Przyznałbym rację, jakby zainteresowany "osiągał korzyść",
    bo na to przepis jest jasny i prosty (140 KC).

    > Też nie wiem czemu akurat o mandacie piszesz.

    Bo Tobie idzie o to, że mandaty wystawiają.

    > Napisz o korzystaniu, że musiałby zapłacić.

    Nie napiszę, bo samo wejście na teren nie chce podpaść pod
    "korzystanie" :D
    Jakby korzystał to patrz wyżej (100% zgody, żądanie
    odszkodowania).

    > Nie znam się, ale sprawa wydaje mi się oczywista.

    IMO masz rację, z tym, że wydaje się :)

    pzdr, Gotfryd