    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
    Date: Fri, 23 Aug 2013 22:06:58 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Punkt kontroli drogowej na terenie prywatnym

    On Fri, 23 Aug 2013, Edward Ilkus wrote:

    > Uzytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Najpierw w sprawie formalnej.
    Apeluję o nie używanie określenia "użytkowanie" dla tego przypadku.
    Używanie, użyczenie i użytkowanie to są trzy całkiem odrębne
    stany prawne, częściowo zazębione, z czego użytkowanie *również*
    jest umową! Art.252 (i dalsze) KC
    A tego (umowy) w omawianym przypadku nie ma.
    Nie ma więc "użytkowania".
    Mamy "używanie bez umowy" (ba, bez wiedzy dzierżyciela)

    > Róznicy miedzy czym a czym ?

    Przecież są tylko dwa przypadki, więc w czym problem?

    > Czy Ty rozumiesz, ze ja w ogóle nie pisalem o kwestii przebywaniu
    > na terenie nieruchomosci ?!

    Ależ właśnie tak.

    Zarówno policja jak i zatrzymani kierujący używają tego terenu
    w ten sposób, że na nim przebywają. To co robią między sobą ;)
    jest poza konkursem.
    No, może jakby strona (lub strony) *zarabiały* na fakcie
    korzystania z terenu, właściciel mógłby powoływać się
    na "prawo do zarabiania" i może jakieś wynagrodzenie
    by ugrał, nie wiem.
    Ale tu nikt nie zarabia... bo kara to nie zarobek.

    Jedyne miejsce którego IMVHO można by się przyczepić, to
    fakt wprowadzania pojazdów na ów teren.
    Ale tego TEŻ trudno się czepiać dopóki nie dojdzie do odmowy
    przy próbie przegonienia.
    Chyba, żeby dało się wykazać, że owo "przebywanie" powodowało
    szkody, to odszkodowanie się "oczywiście" należy.

    pzdr, Gotfryd