  • 21. Data: 2006-05-01 20:38:36
    Temat: Re: Pułapki na złodzieji - co można ?
    Od: r...@w...pl

    > Co można zrobić aby bronić się przed złodziejami ?
    > (2 przypadki : domek jednorodzinny i domek (altanka) na działce).
    > O ile ogrodzenie, kraty w oknach, kłódki i zamki nie budzą
    > wątpliwości to zastanawiam się nad takimi rzeczami jak:
    > 1. Pułapki typu doły, sidła itp. - może to brzmi śmiesznie
    > ale nie jest do śmiechu komuś komu kolejny raz obrobiono
    > działkę lub włamano się do domu.
    kiedyś w średniowieczu były fosy wokół warownych miast;)
    > 2. Ogrodzenie pod prądem.
    a to sie stosuje do wypasu bydła;)
    > 3. Emitery gazu CS lub podobnego.
    raczej detektory ruchu i podczerwieni sprzężone z jakimś monitoringiem;)
    > 4. Psy i ewentualnie inne groźne zwierzęta.
    wilki,lwy,tygrysy,niedźwiedzie;)
    > Chciałbym wiedzieć co wolno i jakie kary mogą być za zbyt
    > drastyczne środki zabezpieczające.
    za środki żadnej, tylko wtedy jak ktoś sie na to nadzieje i poniesie
    uszczerbek.
    Czy pewne środki można
    > stosować wraz z np. tablicami ostrzegawczymi (typu "UWAGA!
    > Ogrodzenie pod prądem")
    jeśli to ma być makieta obozu w Oświęcimiu to czemu nie?
    > Czy jest rozróżnienie co można
    > stosować chroniąc domek jednorodzinny a co można na działce ?
    > (np. Że to można stosować chroniąc domek ale nie można tego
    > użyć chroniąc altanki na działce).

    szyby kuloodporne i antywłamaniowe, atestowane pancerne drzwi, zamki,
    kłódy,spusty,łancuchy,skoble itp itd...

  • 22. Data: 2006-05-02 07:17:04
    Od: "Jan Słupicki" <j...@p...pl>

    > Co można zrobić aby bronić się przed złodziejami ?

    Z tego co znalazłem w internecie i z wypowiedzi na forum
    wynika dość ponury obraz. Właściwie to nic nie wolno
    poza jakimś systemem monitoringu, który zasygnalizuje
    że ktoś się włamuje. Wtedy praworządny obywatel ma
    prawo własną piersią zasłonić rabowane mienie i ewentualnie
    zawiadomić policję. Gdy po stosownym czasie policja
    przyjedzie (lub nie) będzie można zrobić inwentaryzację
    strat i przygotować się na wnikliwie śledztwo policji.
    Podczas śledztwa zostanie dokładnie zbadane czy przypadkiem
    obywatel broniąc swego mienia nie spowodował jakichś
    szkód u złodzieja bo jest oczywiste że zdrowie i życie człowieka
    ma wyższą wartość niż mienie.
    Nic dziwnego że u nas na działkach dominującym sposobem
    na złodziei jest zostawianie otwartych domków i zabieranie ze sobą
    wszelkich wartościowych rzeczy.

    --
    Jan Słupicki

  • 23. Data: 2006-05-02 08:40:47
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Jan Słupicki napisał(a):

> [...]
    > Nic dziwnego że u nas na działkach dominującym sposobem
    > na złodziei jest zostawianie otwartych domków i zabieranie ze sobą

    bzdury opowiadasz, trudno by mozna bylo dopuscic zabicie, pobicie
    zlodzieja ktory przesiaduje z ogrodzie, co do domu, jest to na pewno
    - o ile nie bylo zaplanowane, czy dokonane pozniej po opanowaniu
    sytuacji - dzialanie usprawieliwione okolicznosciami i w takim wypadku
    na pewno go nie zamkna.
    Podobnie przy rozboju (napad na tle rabunkowym)
    przy ktorym w brew tego co Pan Ziobro opowiada publicznie, (miedzyinnym
    w bardzo stronniczym, nierzetenym wrecz bezczelnie zrobionym reportarzu
    interwencji extra o obronie koneicznej) na poparcie swojego pomyslu
    nieodpowiedzialnego poszerzenia granic obrony dopuszczalne jest nawet
    zabicie napastnika.

    P.

  • 24. Data: 2006-05-02 17:59:39
    Od: "Jan Słupicki" <j...@p...pl>

    > bzdury opowiadasz, trudno by mozna bylo dopuscic zabicie, pobicie

    Z tego co wyczytałem na tym forum wynika że gdy złodziej zostanie
    "uszkodzony" w wyniku działania pułapek to można odpowiadać za
    umyślne uszkodzenie ciała. Nie można się wtedy powoływac na obronę
    konieczną bo złodziej nie zagrażał nikomu osobiście (zagrażał mieniu
    ale to co innego).

    --
    Jan Słupicki

  • 25. Data: 2006-05-02 18:23:58
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik Jan Słupicki napisał:

> [...]
    > umyślne uszkodzenie ciała. Nie można się wtedy powoływac na obronę
    > konieczną bo złodziej nie zagrażał nikomu osobiście (zagrażał mieniu

    A gdyby wypisac duzymi wolami przy wejsciu na posesje i na ogrodzeniu
    wokol, ze "wejscie na posesje osob nieproszonych grozi utrata zdrowia a
    nawet zycia. wchodzisz na wlasna odpowiedzialnosc - nie musisz - nie
    wchodz!"?

    pozdrawiam

  • 26. Data: 2006-05-02 18:28:31
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    o`rety napisał(a):

> [...]
    > wokol, ze "wejscie na posesje osob nieproszonych grozi utrata zdrowia a
    > nawet zycia. wchodzisz na wlasna odpowiedzialnosc - nie musisz - nie

    Do wykonywania zawodu złodzieja nie jest wymagana znajomość czytania.

    M.

  • 27. Data: 2006-05-02 22:57:34
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik Maciej Bebenek napisał:

    > Do wykonywania zawodu złodzieja nie jest wymagana znajomość czytania.

    > M.

    a tabliczka z dopiskiem "Nie dotyczy złodziei"? Nikt im nie każe czytać...

    ps: http://skocz.pl/bimg

  • 28. Data: 2006-05-03 09:12:22
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > (zagrażał mieniu
    > ale to co innego).

    kazde dobro chronione prawem masz prawo bronic o ile uzywasz srodka
    wspolmiernego, wiec mienie takze mozesz chronic.

    Uwazasz ze powinno byc przyzwolenie np na trwale okaleczenie czlowieka
    ktory chcial zerwac kwiata z czyjejs posesji, poprzez sidla ?
    Przeciez mozna inna pulapke przygotowac ktora nie wyrzadzi niepotrzebnej
    krzywdy.

    P.

  • 29. Data: 2006-05-03 11:07:34
    Od: "Tomek" <l...@g...pl>

    Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> napisał(a):

    > Do wykonywania zawodu złodzieja nie jest wymagana znajomość czytania.
    >

    > M.
    No dobra nie musi umieć czytać. Idzie złodziej ukraść transformator na
    podstacji. Tam są napisy " Nie wlezaj. Ubijot". Czytać nie potrafi. Trupia
    czaszka to dla niego coś ekstra. Bo codziennie ją widzi na denaturacie. Kogo
    wsadzą jak go prąd zabije. Dyrektora zakładu energetycznego?
    Tomek

  • 30. Data: 2006-05-03 11:30:15
    Od: "Przemysław Rokicki" <p...@g...pl>

    Tomek <l...@g...pl> napisał(a):

    > No dobra nie musi umieć czytać. Idzie złodziej ukraść transformator na
    > podstacji.

    ty naprawde nie potrafisz dostrzec subtelnej roznicy pomiedzy transformatorem
    a sidlami , ukrytym dolem, czy zwyklym przedmiotem do ktorego jedt prad
    podlczony?

    A co mistrzu by szrobil gdyby kilku osmiolatkow podczas zabawy dozlao by
    trwalego alectwa czy smeirci przez te pulapki?

    Tam są napisy " Nie wlezaj. Ubijot". Czytać nie potrafi. Trupia
    > czaszka to dla niego coś ekstra. Bo codziennie ją widzi na denaturacie. Kogo
    > wsadzą jak go prąd zabije. Dyrektora zakładu energetycznego?

    jak nie bedzie prawidlowo zabezpieczone to odpowie ten do ktorego obowiazkow
    to nalezalo.

    P.