  • 1. Data: 2006-04-30 03:18:25
    Temat: oszustwo?
    Od: "Patryk" <P...@i...pl>

    zakupilem telefon komorkowy jako nowy w takim malym slkepiku w centrum
    handlowym.W domu zobaczylem ze tel byl miesiac wczesniej przez inna osobe
    zakupiony i napewno uzywany..Zostala nawet cala ksizka tel. poprzedniego
    wlasciciela..Wedlug mnie to jest oszustwo i tel. nie moggl byc sprzedany
    jako nowy.Jak to jest ?
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-04-30 10:00:32
    Temat: Re: oszustwo?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Patryk [###P...@i...pl.###] napisał:

    Pytanie, czy jesteś stanie dowieść, ze sprzedawca zapewniał, ze to
    nowy telefon.

  • 3. Data: 2006-04-30 12:28:33
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Patryk napisał(a):
> [...]
    > zakupiony i napewno uzywany..Zostala nawet cala ksizka tel. poprzedniego
    > wlasciciela..Wedlug mnie to jest oszustwo i tel. nie moggl byc sprzedany

    Reklamuj z tytulu niezgodnosci towaru z umowa.

    Jacek

  • 4. Data: 2006-04-30 12:58:45
    Od: MiKeyCo <m...@w...pl>

    Patryk napisał(a):
> [...]
    > zakupiony i napewno uzywany..Zostala nawet cala ksizka tel. poprzedniego
    > wlasciciela..Wedlug mnie to jest oszustwo i tel. nie moggl byc sprzedany

    To co piszesz jest tylko poszlaką. Czy przesądza to o używaniu? A może
    tylko przetestowaniu przez osobę, która potem nie 'posprzątała' po sobie?

    Skopiowanie książki telefonicznej z karty sim do telefonu można zrobić
    w kilka minut w wielu telefonach bez żadnego dodatkowego osprzętu. A we
    wszystkich z dodatkowym osprzętem. Więc masz jedynie dowód na
    kilkuminutowe używanie.

    Zdaj sobie sprawe, że w małych sklepach/serwisach praktycznie nie ma
    jeszcze telefonów nowych fabrycznie, wszystkie pochodzą z rynku
    wtórnego, choćby rzeczywiście były nieużywane. Ktoś musi kupić taki
    telefon u operatora lub w innym sklepie (z reguły większym, sieciowym) i
    z jakiegoś powodu sprzedać. I raczej dobrym posunięciem jest
    przynajmniej podstawowy test telefonu.

    pzdr
    MiKeyCo