  • 1. Data: 2006-04-30 08:12:42
    Temat: Apelacja
    Od: "Janusz Z. Sawicki" <n...@g...pl>

    Witam !

    Napisałem sam sobie apelację od wyroku karnego o zniesławienie osoby
    publicznej. Apelacja została przyjęta i będzie rozpatrywana przez Sąd
    Okręgowy.
    Jakie są możliwe scenariusze postepowania SO w sprawie tej apelacji ?
    pzdr
    Janusz Z. Sawicki

  • 2. Data: 2006-04-30 09:29:51
    Temat: Re: Apelacja
    Od: "Kaiser Souza" <k...@g...pl>

> [...]
    > Okręgowy.
    > Jakie są możliwe scenariusze postepowania SO w sprawie tej apelacji ?

    Utrzymanie w mocy, uchylenie lub zmiana wyroku Sadu I instancji ;p

    pzdr
    mk

  • 3. Data: 2006-04-30 12:05:05
    Od: "Janusz Z. Sawicki" <n...@g...pl>

    Kaiser Souza <k...@g...pl> napisał(a):
    > Utrzymanie w mocy, uchylenie lub zmiana wyroku Sadu I instancji ;p

    Dziękuję za odpowiedż i o jeszcze proszę.
    Mam następne wątpliwości:
    - czy SO może przekazać sprawę do innego SR, celem jej powtórnego ( w
    całości) rozpatrzenia ?
    pzdr
    JZS

  • 4. Data: 2006-04-30 12:16:47
    Od: "Kaiser Souza" <k...@g...pl>

    > Mam następne wątpliwości:
    > - czy SO może przekazać sprawę do innego SR, celem jej powtórnego ( w
    > całości) rozpatrzenia ?

    Może uchylić i przekazać do ponownego rozpoznania, ale przekazuje do SR
    właściwego. Jeśli SR, który wydał uchylony wyrok był włąściwy to SO po
    uchyleniu przekazuje sprawę do tego właśnie SR, z tym, że nie będzie sprawy
    prowadził ten sędzia, kitóry uchylony wyrok wydał.

    pzdr
    mk

  • 5. Data: 2006-04-30 12:34:57
    Od: "Janusz Z. Sawicki" <n...@g...pl>

    Kaiser Souza <k...@g...pl> napisał(a):

    > Jeśli SR, który wydał uchylony wyrok był włąściwy
    był właściwy

    >to SO po uchyleniu przekazuje sprawę do tego właśnie SR,
    a czy można wnioskować o jakąś zmianę terytorialną SR, poza granice np
    województwa? Cóż mi z tego, że sprawa "zejdzie" z II pietra na I piętro (
    dosłownie)i tak czy owak odbędzie się w tym samym budynku?
    Głos ludzu w tej sprawie i głos prawników spoza województwa, jest dość
    jednoznaczny: wyrok nas mnie to zmowa korporacji.

    > z tym, że nie będzie sprawy prowadził ten sędzia, kitóry uchylony wyrok
    wydał.
    To akurat wiedziałem, ale chwała Panu Bogu i Ustawom za taki rozsądek. Temu
    sędziem w apelacji, zarzuciłem m.in. brak bezstronności, działanie na rzecz
    skarżącego, odmowę powołania biegłych, wyłączenie spod jawności, itp.

    Jeśli Ciebie nie męczę to jak to zrobić, aby sprawa odbyła się poza moim
    województwem?!
    pzdr
    JZS

  • 6. Data: 2006-04-30 12:43:39
    Od: "Przemysław Rokicki" <p...@g...pl>

> [...]
    > Głos ludzu w tej sprawie i głos prawników spoza województwa, jest dość
    > jednoznaczny: wyrok nas mnie to zmowa korporacji.

    moze napisz co zrobiles, a dokladniej na czym to pomowienie polegalo

> [...]
    > sędziem w apelacji, zarzuciłem m.in. brak bezstronności, działanie na rzecz
    > skarżącego, odmowę powołania biegłych, wyłączenie spod jawności, itp.

    art 359 ust 2 KpK, jezeli to nie ty byles pokrzywdzonym to postapil prawidlowo
    jezlei pokrzywdzony nie zgodzil sie na jawnosc rozprawy.

    Do czego byl potrzebny - konretnie _ biegly, co mial dowiesc?

    P.

  • 7. Data: 2006-04-30 12:54:16
    Od: "Janusz Z. Sawicki" <n...@g...pl>

    =?ISO-8859-2?Q?Przemys=B3aw_Rokicki?= <p...@g...pl>
    napisał(a):

    > moze napisz co zrobiles, a dokladniej na czym to pomowienie polegalo
    To akurat dla tej dyskusji jest nieistotne, prawda? Jeśli chcesz to dla
    jakiś celów: badawczych, marketingowych etc mogę Tobie podesłać komplet
    materiałów na priv.

    > art 359 ust 2 KpK, jezeli to nie ty byles pokrzywdzonym to postapil
    prawidlowo
    > jezlei pokrzywdzony nie zgodzil sie na jawnosc rozprawy.
    Skarżący ( oskarżyciel prywatny) o wyłączenie sprawy spod jawności nie
    wnioskował! To ędzia tak zadecydował a oskarżyciel się po prostu do tego
    przychylił. Serio !

    > Do czego byl potrzebny - konretnie _ biegly, co mial dowiesc?
    Biegli dokładnie. Temat rzeka. Spieramy się m.in. o słownikowe pojęcia
    niektórych użytych słów i o społeczną przydatnośćć tekstu. Ale to też na
    priv jeśli chcesz.
    pzdr
    JZS

  • 8. Data: 2006-04-30 13:02:04
    Od: "Przemek" <p...@g...pl>

    > To akurat dla tej dyskusji jest nieistotne, prawda? Jeśli chcesz to dla
    > jakiś celów: badawczych, marketingowych etc mogę Tobie podesłać komplet
    > materiałów na priv.

    a podeslij jak mozesz, chetnie sobie poczytam

    > prawidlowo
    > Skarżący ( oskarżyciel prywatny) o wyłączenie sprawy spod jawności nie
    > wnioskował! To ędzia tak zadecydował a oskarżyciel się po prostu do tego
    > przychylił. Serio !

    alez postapil prawidlowo, przeczytaj przepis, z zalozenia sprawa o pomowienie
    jest niejawna a na wniosek pokrzywdzonego to sie moze zmienic.

    > Biegli dokładnie. Temat rzeka. Spieramy się m.in. o słownikowe pojęcia
    > niektórych użytych słów i o społeczną przydatnośćć tekstu. Ale to też na
    > priv jeśli chcesz.

    j.w. (w adresie utnij co trzeba)
    Ale co do spolecznej przydatnosci, to moim zdaniem jakbys nie cudowal
    przy pomowieniu nie mozna czyms takim sie tlumaczyc. Bo to kpina.
    To tak jakbys zwyzywal leppera od narkomanow nie posiadajac dowodow i zaslonil
    sie tym ze zalezy Ci an doborze najlepszych kandytatow. To tak na marginesie
    (i ogolnie bo nie wiem jak bylo w twoim przypadku) .

    P.

  • 9. Data: 2006-04-30 13:39:02
    Od: "Michał Wilk" <m...@g...pl>

> [...]
    > Głos ludzu w tej sprawie i głos prawników spoza województwa, jest dość
    > jednoznaczny: wyrok nas mnie to zmowa korporacji.

    Jesli sedziowie tego sadu sa bezstronni, to wylacz ich wszystkich (chociaz
    to nie bedzie latwe:)) i sprawa bedzie musiala isc do innego SR.

    Pozdrawiam,
    Michal

  • 10. Data: 2006-05-01 11:59:46
    Od: "Janusz Z. Sawicki" <n...@g...pl>

    Michał Wilk <m...@g...pl> napisał(a):

    > Jesli sedziowie tego sadu sa bezstronni, to wylacz ich wszystkich (chociaz
    > to nie bedzie latwe:)) i sprawa bedzie musiala isc do innego SR.
    >
    > Pozdrawiam,
    > Michal

    Chyba powinno być : nie są bezstronni???
    A jeśli nie są bezstronni to jak zrobić, żeby ich ( ten cały SR i SO )
    wyłączyć a sprawę przenieść poza województwo "macierzyste"?
    pzdr
    JZS