  • 31. Data: 2005-01-16 10:58:28
    Temat: Re: Przesyłka pocztowa - kradzież
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@g...pl>

    > Skoro masz telefon za grosze, to faktycznie nie jest on rzeczą wartościową.
    > Może to tylko taka zabawka dla dzieci wydająca dźwięki? Sprawdź koniecznie.

    Widziałem jeszcze kiedyś na odpuście gumy do żucia w opakowaniu
    przypominającym telefon komórkowy, kosztowało to chyba mniej niż złotówkę
    właśnie, może to masz? Sprawdź.

  • 32. Data: 2005-01-16 10:58:42
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Jarosław Łysio wrote:

    > Jakieś kłopoty z matematyką z zakresu szkoły podstawowej?
    > To o 1/3 mniej. Moim zdaniem to znacznie.

    Jakieś kłopoty z matematyką. To tylko 30 zł. Moim zdaniem niewiele.

    > Moje możliwości finansowe to moja sprawa, zupełnie nie związana z tematem.

    I tu się z tobą zgadzam. Jak chce wysłać telefon i czy on stanowi jakąś
    wartość to maja sprawa i pani w okienku nic do tego.

  • 33. Data: 2005-01-16 11:05:32
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Jarosław Łysio wrote:

    > Widziałem jeszcze kiedyś na odpuście gumy do żucia w opakowaniu
    > przypominającym telefon komórkowy, kosztowało to chyba mniej niż złotówkę
    > właśnie, może to masz? Sprawdź.

    Wyraźnie ci się argumenty skończyły, więc koniec dyskusji z mojej strony.

  • 34. Data: 2005-01-16 11:06:15
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@g...pl>

    witek <w...@g...pl.spam.invalid> napisał(a):

    > pani w okienku nic do tego.

    Pani w okienku to osoba umocowana do dokonywania czynności prawnych w imieniu
    i na rzecz operatora. Ma więc prawo i obowiązek dbać o to, by umowy zawierane
    były zgodnie z obowiązującym prawem i ustalonymi zwyczajami.

  • 35. Data: 2005-01-16 11:10:20
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@g...pl>

    witek <w...@g...pl.spam.invalid> napisał(a):

    > Wyraźnie ci się argumenty skończyły, więc koniec dyskusji z mojej strony.

    Argumenty podałem - nie ma co się nad nimi rozwodzić.
    Nikt nikogo nie zmusza do korzystania z usług Poczty, na obowiązujących w
    niej zasadach.

  • 36. Data: 2005-01-16 12:04:30
    Od: "js" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Jarosław Łysio" <j...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:csd9oc$pt1$1@inews.gazeta.pl...

    > Natomiast jeśli chodzi o całe prawo pocztowe: są zarówno normy, które
    > nakazują wysyłanie rzeczy wartościowych przesyłkami z zadeklarowaną
    > wartością, jak i normy, które zakazują wysyłania rzeczy wartościowych
    > przesyłkami zwykłymi.

    No i widzisz, tylko problem polega na tym, ze dla jednej osoby stary telefon
    o wartosci 50 zl bedzie dosc drogim sprzetem, a dla drugiej Nokia
    Communicator za 2000 zl tylko zabawka, ktora sie wymienia gdy sie zadrapie.
    Prosze nie podnos argumentow z cyklu "Dla wiekszosci obywateli bla bla bla"
    bo sa smieszne.
    Do tego wskazana przez Ciebie definicja przedmiotow wartosciowych wyraznie
    wskazala tok rozumowania, ktorym nalezy isc okreslajac co takowym jest,
    jednak Ty nie chcesz tego przyznac. Dla porzadku powtorze ta definicja
    (przez Ciebie wskazana) :

    ...monety, banknoty, papiery

    wartosciowe, wartosci dewizowe, platyne, zloto,

    srebro, wyroby jubilerskie, kamienie szlachetne i inne

    przedmioty wartosciowe pod warunkiem, ze jest ona

    nadawana jako przesylka z zadeklarowana wartoscia."

    Po raz kolejny pytam : czy umieszczenie w tej definicji zaraz po kamieniach
    szlachetnych telefonow komorkowych jest wlasciwe?

    --
    Wejdz jesli masz ochote na mala perwersje
    http://42.pl/url/ana

  • 37. Data: 2005-01-16 12:33:42
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    js napisał(a):

    > Po raz kolejny pytam : czy umieszczenie w tej definicji zaraz po
    > kamieniach szlachetnych telefonow komorkowych jest wlasciwe?

    A może wystarczy kodeksowa definicja wartości przedmiotu w przypadku
    przestępstwa? O ile dobrze pamiętam obecnie wynosi 250 zł

    M.

  • 38. Data: 2005-01-16 13:08:09
    Od: "js" <j...@i...pl>

    > A może wystarczy kodeksowa definicja wartości przedmiotu w przypadku
    > przestępstwa? O ile dobrze pamiętam obecnie wynosi 250 zł

    No i co ja mam odpisac? Moze ktos pomoze?

  • 39. Data: 2005-01-16 13:18:25
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@g...pl>

    js <j...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > Prosze nie podnos argumentow z cyklu "Dla wiekszosci obywateli bla bla

    Dlatego to strony umowy mają dojść do porozumienia.

    Napisałem, że "inne przedmioty wartościowe" to klauzula generalna. Nie ma
    potrzeby ani sensu próbować przypisać temu określeniu żadnej definicji.

    W przypadku spornym organ stosujący prawo sam dokona wykładni klauzuli "inne
    przedmioty wartościowe" - gdy np. Poczta odmówiłaby wypłacenia odszkodowania
    za utraconą paczkę zwykłą, której zawartością był telefon komórkowy (uznając,
    że jest to przedmiot wartościowy, który powinien być przesłany przesyłką z
    zadeklarowaną wartością), a nadawca wystąpiłby z powództwem do sądu - sąd
    stosując prawo sam dokonałby wykładni określenia "przedmioty wartościowe" i
    oceniłby czy w danym miejscu i czasie ten telefon był przedmiotem
    wartościowym.

    > Do tego wskazana przez Ciebie definicja przedmiotow wartosciowych

    Nie wskazałem żadnej definicji przedmiotów wartościowych.

    > Po raz kolejny pytam : czy umieszczenie w tej definicji zaraz po kamieniach
    > szlachetnych telefonow komorkowych jest wlasciwe?

    W tym artykule nie ma wymienionych żadnych "telefonów komórkowych", więc nie
    wiem o co Ci chodzi z ich "umieszczaniem zaraz po kamieniach szlachetnych".
    Są natomiast wymienione "inne przedmioty wartościowe" - do których z reguły
    telefony komórkowe można zaliczyć - skoro mają wartość taką, że ewentualne
    odszkodowanie za utratę paczki zwykłej której zawartością będą telefony nie
    pokryje ich ceny.

  • 40. Data: 2005-01-16 13:27:20
    Od: "js" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Jarosław Łysio" <j...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:csdpj1$la3$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > odszkodowania
    > za utraconą paczkę zwykłą, której zawartością był telefon komórkowy

    Reklamujac paczke bez podanej wartosci nikt niepyta o zawartosc, a
    przynajmniej nie ma formalnego wymogu podania zawartosci tejze.

    > Nie wskazałem żadnej definicji przedmiotów wartościowych.

    Oczywiscie wskazales. Podany przepis zawiera takowa.

> [...]
    > odszkodowanie za utratę paczki zwykłej której zawartością będą telefony

    Lopatologicznie :
    W definicja (bo to wlasnie jest definicja) sa wymienione rozne przedmioty
    oraz dodane jest

    "...i inne przedmioty wartosciowe..."

    Jezeli przyjmiemy telefon komorkowy za przedmiot wartosciowy, wowczas smialo
    mozemy dopisac go do owej definicji, ktora wowczas bedzie brzmiala :

    ...monety, banknoty, papiery

    wartosciowe, wartosci dewizowe, platyne, zloto,

    srebro, wyroby jubilerskie, kamienie szlachetne, telefony komorkowe i inne

    przedmioty wartosciowe pod warunkiem, ze jest ona

    nadawana jako przesylka z zadeklarowana wartoscia."

    Moje pytanie : czy nie jest to wypaczenie woli organu ustanawiajacego norme?