  • 1. Data: 2005-01-14 17:54:51
    Temat: Prawo zwrotu zakupionego towaru
    Od: "Yogi_Da_Mis" <j...@p...onet.pl>

    Witam mam, pytanie:
    2 dni temu zakupilem w sklepie www.ultima.pl
    Playstation 2 Graded. Poniewaz wczesneij posiadalem juz playstation 2
    pozostaly mi po nim osprzet ktory nie dziala z ta wersja konsoli ktora teraz
    kupilem gdyz sie okazuje ze jest to najstarszy model playstation 2 ktory nie
    ma wbudowanego np: portu podczerwieni, i okazuje si eze moj stary poilot
    (ktory zeczywiscie jest nowszy) nie dziala z konsola ktora wlasnie
    zakupilem.
    ale zeby to sprawdzic musialme niestety uruchomic konsole. w zwiazku z tym
    wyjalem ja z opakowania podlaczylem do pradu itp.

    Jak dla mnie produkt ten (konsola) nie jest tym ktory chcialem miec, gdyz
    nie spelania moich oczekiwan. A pani z ktora rozmawialem przez telefon i u
    ktorej zamawialem produkt powiedziala ze jest to ta sama konsloa ktora
    normalnie w sprzedazy (tylko ze po regeneracji w fabryce)

    Skoro produkt nie spelnia moich oczekiwan postanowilem skorzystac z prawa
    oddania go spowrotem w ciagu 10 dni. Skontaktowalem sie wiec z firma
    ultima.pl droga mailowa i dostalem odpowiedz ze zwrot jest nie mozliwy gdyz
    juz uzywalem konsoli (no a jak mialem sprawdzic czy wszystko dziala i czy
    spelnia moje oczekiwania nie wlaczajac jej, no chyba nie po wygladzie.
    zreszta wiem jak ona dziala itd. ale najwieksza rzecza na jakiej sie
    zawiodlem i dlatego nie spelnia moich oczekiwan, jest wlasnie nie dzialajacy
    pilot ktory mialem z nowoczesniejsza konsloal ktora mi sie popsula)

    Pytanie, czy rzeczywiscie nie moge oddac teraz tej konsoli (tylko dlatego ze
    wlaczylem ja i sprawdzilem czy wszystko dziala tak jak w mojej poprzedniej).
    Nie uzywam tej konsoli w tej chwili, stoi w kartonie tak jak przyjechala.
    Byla wlaczona doslownie przez 15 minut)??????????????????

    bardzo prosze o szybka odpowiedz, za ktora z gory dziekuje

  • 2. Data: 2005-01-14 18:29:22
    Temat: Re: Prawo zwrotu zakupionego towaru
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Yogi_Da_Mis" <j...@p...onet.pl> naskrobał/a w

    > bardzo prosze o szybka odpowiedz, za ktora z gory dziekuje

    W kulki sobie lecą.

    Art 7 par 3 zdanie 2: To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie
    niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego
    zarządu.

    A za zwykły zarząd przyjmuje się m.in. załatwianie bieżących spraw
    związanych ze zwykłą eksploatacją rzeczy.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Mlodziez w stanie nietrzezwym moze spowodowac potomstwo.

  • 3. Data: 2005-01-14 19:02:58
    Od: "Yogi_Da_Mis" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Goomich" <g...@u...to.wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Krzysztof "Goomich" Ferenc
    > g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    > Mlodziez w stanie nietrzezwym moze spowodowac potomstwo.

    czyli to ze ja wlaczylem do pradu i testowalem przez 15 minut nie zmienia
    niczego, i moge ja im odeslac i musza mi zwrocic pieniadze??

  • 4. Data: 2005-01-14 23:50:07
    Od: "gosc" <s...@w...pl>

    > czyli to ze ja wlaczylem do pradu i testowalem przez 15 minut nie zmienia
    > niczego, i moge ja im odeslac i musza mi zwrocic pieniadze??

    poszukaj stron federacji konsumentow, tam chyba bylo kiedys takie pytanie i
    wniosek byl taki z tego co pamietam, ze normalnie uzywac nie mozna, ale
    mozna sprawdzic dzialanie urzadzenia (czyli podlaczyc do pradu, sprawdzic
    czy i jak dziala), czyli generalnie w twojej sytuacji powinni ci zwrocic
    pieniadze

    ale nastaw sie na klopoty, u nas niewiele sklepow przestrzega prawa, a
    jeszcze mniej je zna

  • 5. Data: 2005-01-15 10:43:39
    Od: "Yogi_Da_Mis" <j...@p...onet.pl>

    Witam raz jeszcze.
    Po rozmowie telefonicznej z ULTIMA. doszlismy do porozumienia w kwesti
    odeslania tej konsoli, i pan ktory ze mna rozmawial stwioerdzil ze skoro
    rzczywiscie wlaczylem ja tylko po to zeby sprawdzic to jest to uznane za nei
    uzywanie jej. (pomijajac juz ta kwestje)
    Mam teraz nowe pytanie.

    Mam ta konsole odeslac kurierem oryginalnie zapakowana, (to nie jest
    problem). Ale jaka mam gwarancje ze dostane spowrotem pieniadze. (jak mam
    ueokumentowac to) i wjaki sposob pieniadze powinny mi zostac zwrocone.

    Dodam tylko ze z rozmowy wywnioskowalem ze ULTIMA nie chetnie che zwrocic te
    pieniadze. wolala by wymienic kupiona przezemnie kosole na nowszy model (ten
    calkiem najnowszy malutki z ktorym moj pilot by dzialal). Niestety musialbym
    dolozyc roznice w cenie.

    Dlatego zalezy mi by jakos udokumentowac ze odsylam im ta konsole i o jakiej
    wartosci ona byla, i ze powinienem dostac za nia zwrot pieniedzy.
    Co proponujecie.
    Jak zwykle z gory dziekuje za odpowiedzi