    From: "js" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Przesyłka pocztowa - kradzież
    Date: Sun, 16 Jan 2005 14:27:20 +0100

    Użytkownik "Jarosław Łysio" <j...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:csdpj1$la3$1@inews.gazeta.pl...

    > W przypadku spornym organ stosujący prawo sam dokona wykładni klauzuli
    > "inne
    > przedmioty wartościowe" - gdy np. Poczta odmówiłaby wypłacenia
    > odszkodowania
    > za utraconą paczkę zwykłą, której zawartością był telefon komórkowy

    Reklamujac paczke bez podanej wartosci nikt niepyta o zawartosc, a
    przynajmniej nie ma formalnego wymogu podania zawartosci tejze.

    > Nie wskazałem żadnej definicji przedmiotów wartościowych.

    Oczywiscie wskazales. Podany przepis zawiera takowa.

    > W tym artykule nie ma wymienionych żadnych "telefonów komórkowych", więc
    > nie
    > wiem o co Ci chodzi z ich "umieszczaniem zaraz po kamieniach
    > szlachetnych".
    > Są natomiast wymienione "inne przedmioty wartościowe" - do których z
    > reguły
    > telefony komórkowe można zaliczyć - skoro mają wartość taką, że ewentualne
    > odszkodowanie za utratę paczki zwykłej której zawartością będą telefony
    > nie
    > pokryje ich ceny.

    Lopatologicznie :
    W definicja (bo to wlasnie jest definicja) sa wymienione rozne przedmioty
    oraz dodane jest

    "...i inne przedmioty wartosciowe..."

    Jezeli przyjmiemy telefon komorkowy za przedmiot wartosciowy, wowczas smialo
    mozemy dopisac go do owej definicji, ktora wowczas bedzie brzmiala :

    ...monety, banknoty, papiery

    wartosciowe, wartosci dewizowe, platyne, zloto,

    srebro, wyroby jubilerskie, kamienie szlachetne, telefony komorkowe i inne

    przedmioty wartosciowe pod warunkiem, ze jest ona

    nadawana jako przesylka z zadeklarowana wartoscia."

    Moje pytanie : czy nie jest to wypaczenie woli organu ustanawiajacego norme?

    --
    Wejdz jesli masz ochote na mala perwersje
    http://42.pl/url/ana