  • 1. Data: 2005-01-14 18:20:34
    Temat: Alimenty - rozwod z winy obojga
    Od: "Dagmara Baran" <d...@w...pl>

    Witam!
    Mam pytanko. Kiedy malzonka, moze domagac
    sie alimentow na siebie?
    Czy w przypadku rozwodu z winy obojga moze
    sie ich domagac, jezeli oboje sa bezrobotni
    (czy dochody maja jakis wplyw na przyznanie
    alimentow na malzonke).
    jak wyglada sprawa w sytuacji separacji??

    Pozdrawiam
    Daga

  • 2. Data: 2005-01-14 19:15:38
    Temat: Re: Alimenty - rozwod z winy obojga
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Dagmara Baran" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    > Mam pytanko. Kiedy malzonka, moze domagac
    > sie alimentow na siebie?
    > Czy w przypadku rozwodu z winy obojga

    Nie ma takiej opcji wyroku w sprawie rozwodowej.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 3. Data: 2005-01-14 22:13:01
    Od: "miau" <k...@N...pl>

    Użytkownik "SQLwysyn" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Nie ma takiej opcji wyroku w sprawie rozwodowej.

    *** Zinterpretuj wiec:
    "Rozwiazujac malzenstwo sad ma obowiazek orzec o winie JEDNEGO lub OBOJGA
    malzonkow za rozklad pozycia"
    "Jezeli JEDEN z malzonkow zostal uznany za wylacznie winnego rozkladu
    pozycia"

    IMHO - z powyzszych sformulowan wynika, ze Sad ma obowiazek wypowiedzenia
    sie co do winy JEDNEGO lub OBOJGA malzonkow, albo stwierdzenia, ze ZADEN z
    malzonkow winy nie ponosi.

    --
    Pozdr
    miau

  • 4. Data: 2005-01-14 22:47:00
    Od: "miau" <k...@N...pl>

    Użytkownik "Dagmara Baran" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Mam pytanko. Kiedy malzonka, moze domagac
    > sie alimentow na siebie?

    *** Jezeli w wyroku rozwodowym orzeczono wylaczna wine malzonka [wylaczna
    wina spowodowania rozkladu pozycia] + trzeba udowodnic, ze "rozwod pociagnal
    za soba istotne pogorszenie sytuacji materialnej malzonka niewinnego" [wcale
    nie takie proste...]. Malzonek niewinny ma prawo domagac sie bowiem
    zaspokojenia jego usprawiedliwionych potrzeb [nie musi w tym wypadku
    powolywac sie na tzw. stan "niedostatku"]

    > Czy w przypadku rozwodu z winy obojga moze
    > sie ich domagac,

    *** Tak, ale tylko wtedy, kiedy znajdzie sie w tzw. "niedostatku"

    > jezeli oboje sa bezrobotni
    > (czy dochody maja jakis wplyw na przyznanie
    > alimentow na malzonke).
    *** A jaki w koncu wyrok mamy rozpatrywac? [wylaczna wina, bez winy, wina
    obojga]?
    a) wylaczna wina = IMHO zero litosci - tzn bez wzgledu na zarobki
    b) wina obojga i oboje bez winy ["jednakowa pozycja"] + stan niedostatku =
    rozwazenie usprawiedliwionych potrzeb uprawnionego i mozliwosci zarobkowych
    zobowiazanego.

    > jak wyglada sprawa w sytuacji separacji??
    *** j.w.

    P.S. Zdecyduj sie dziewczyno na cos. Ja radze rozwod "bez orzekania o
    winie" - ile lat chcesz sie procesowac?
    Jak wyjdziesz ponownie za maz - i tak ten obowiazek alimentacyjny wygasnie.
    Masz zamiar do konca zycia byc rozwodka, byle go ugotowac?
    Litosci...

    --
    Pozdr
    miau

  • 5. Data: 2005-01-16 21:46:29
    Od: "Ajron" <ajron77@#wytnijto#poczta.fm>

    Użytkownik "Dagmara Baran" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Mam pytanko. Kiedy malzonka, moze domagac
    > sie alimentow na siebie?

    Alimenty, nie sa przyznawane na zone, tylko na dzieci.
    Moze sie domagac alimetow jesli sprawuje bezposrednia opieke nad
    dzieckiem/dziecmi.

    Ajron.

  • 6. Data: 2005-01-17 08:51:18
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Ajron wrote:

> [...]
    >
    > Alimenty, nie sa przyznawane na zone, tylko na dzieci.
    > Moze sie domagac alimetow jesli sprawuje bezposrednia opieke nad

    MOGA byc tez na zone...

    Boguslaw

  • 7. Data: 2005-01-17 10:01:43
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Sun, 16 Jan 2005 22:46:29 +0100, Ajron <ajron77@#wytnijto#poczta.fm>
    napisał:

    > U?ytkownik "Dagmara Baran" <d...@w...pl> napisa? w wiadomo?ci
    >
    > Alimenty, nie sa przyznawane na zone, tylko na dzieci.
    > Moze sie domagac alimetow jesli sprawuje bezposrednia opieke nad
    > dzieckiem/dziecmi.

    Jesteś absolutnie pewien, że nie ma czegoś takiego jak alimenty na żonę?
    W takim razie zmarnowałem sporo czasu cząc się przesłanek roszczeń
    alimentacyjnych między rozwiedzionymi małzonkami.

    --
    Falkenstein
    skazania.

  • 8. Data: 2005-01-17 22:14:55
    Od: "Ajron" <ajron77@#wytnijto#poczta.fm>

    Użytkownik "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:opskqrg5psmg13b0@kura4m98.it-net.pl...
    > Jesteś absolutnie pewien, że nie ma czegoś takiego jak alimenty na żonę?

    Przepraszam za wprowadzenie w blad... oczywiscie sa "alimenty na zone", i
    moze sie ona o nie ubiegac.
    Kodeks rodzinny i opiekuńczy Art.60 par.2.

    P.S. Cos mnie zacmilo :/
    Ajron