  • 41. Data: 2005-01-16 13:28:30
    Temat: Re: Przesyłka pocztowa - kradzież
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Sun, 16 Jan 2005 04:56:32 -0600, witek
    <w...@g...pl.spam.invalid> napisał:

    > Tu nie chodzi co ja mam. Chodzi o pokazania absurdu myślenia w
    > określaniu co jest wartościowe a co nie. Bo to jest rzecz względna.

    a jakie inne kryterium proponujesz dla oceny co jest rzeczą wartościową?
    Bo w prawie posługujemy się albo przeciętnym albo minimalnym
    wynagrodzeniem jako punktem odniesienia.

    --
    Falkenstein
    skazania.

  • 42. Data: 2005-01-16 13:31:58
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@g...pl>

    Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> napisał(a):

    > A może wystarczy kodeksowa definicja wartości przedmiotu w przypadku
    > przestępstwa? O ile dobrze pamiętam obecnie wynosi 250 zł

    To raczej nie ma nic do rzeczy, to jest granica wartości mienia od której
    zależy, czy czyn był wykroczeniem czy przestępstwem.

    Wątpię, żeby istniała definicja legalna pojecia "inne przedmioty wartościowe".
    W kodeksie karnym zdefiniowane są pojęcia "mienie znacznej wartości" (mienie,
    którego wartość w chwili popełnienia czynu zabronionego przekracza
    dwustukrotną wysokość najniższego miesięcznego wynagrodzenia) i "mienie
    wielkiej wartości" (mienie, którego wartość w chwili popełnienia czynu
    zabronionego przekracza tysiąckrotną wysokość najniższego miesięcznego
    wynagrodzenia).

  • 43. Data: 2005-01-16 13:32:37
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Rodrig Falkenstein wrote:

    > a jakie inne kryterium proponujesz dla oceny co jest rzeczą
    > wartościową? Bo w prawie posługujemy się albo przeciętnym albo
    > minimalnym wynagrodzeniem jako punktem odniesienia.

    Żadne, bo nie jest potrzebne.
    Zwrot w regulaminie poczty i inne przedmioty wartościowe określa, że
    inne rzeczy też możesz wysłać jako przesyłka wartościowa.
    Gdyby go nie było, poczta mogłaby wysłać jak przesyłkę wartościową tylko
    to co zostało tam jasno wymienione.
    W ten sposób masz możliwośc wysłania wszystkiego na co masz ochotę jak
    przesyłki wartościowej.
    To wysyłający decyduje czy coś jest dla niego wartościowe, czy nie.

  • 44. Data: 2005-01-16 19:07:56
    Od: Janusz <h...@p...com>

    Dnia Sat, 15 Jan 2005 22:13:10 +0100, js napisał(a):

    > Użytkownik "Jarosław Łysio" <j...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:675c.0000134d.41e94e97@newsgate.onet.pl...
    >
    > Nie :) Tylko, ze w dalszym ciagu uwazam, ze rzeczy wartosciowe mozna
    > przesylac w dowolny sposob.
    > W razie niedopelnienia wskazanych obowiazkow jedyna "sankcja" jest mozliwosc
    > uwolnienia sie przewoznika od odpowiedzialnosci.

    No i sam sobie dałeś odpowiedź - a zamiast przekonywać do tego co ty
    uważasz - przeczytaj stosowne przepisy i wycjągnji wnioski.
    JanuszHr

  • 45. Data: 2005-01-16 19:19:22
    Od: Janusz <h...@p...com>

    Dnia Sat, 15 Jan 2005 22:09:21 +0000 (UTC), Jarosław Łysio napisał(a):

    Przepraszam to było do JS a nie do Ciebie
    JanuszHr