  • 1. Data: 2005-01-14 19:28:22
    Temat: Przesyłka pocztowa - kradzież
    Od: "Milosierny" <s...@w...pl>

    Witam,
    Znajomy wysłał mi w paczce telefon - paczka - zwykła - priorytetowa.
    Przesyłka "szła" 2 dni. Kiedy dotarła - opakowanie nienaruszone - waga
    zgadza się - okazalo sie, ze w paczce jest inny (warty kilka razy mniej -
    niedziałający telefon. Nadawca gwarantuje, ma rownież swiadkow, że wysłał
    ten telefon(jestem 100% pewien, że nie kłamie), na ktory się umawialśmy, ja
    mam świadka na to, że w paczce dotarł inny telefon. Paczka została
    okradziona. Pytanie: jakie mam szanse na to, aby odzyskać
    telefon/stwierdzić, ze ktos na poczcie faktycznie okradł paczkę? Co mogę
    teraz zrobić?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-01-14 20:55:45
    Temat: Re: Przesyłka pocztowa - kradzież
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Milosierny wrote:
> [...]
    > okradziona. Pytanie: jakie mam szanse na to, aby odzyskać
    > telefon/stwierdzić, ze ktos na poczcie faktycznie okradł paczkę? Co mogę

    Nic

    Zglosic na policję zawsze możesz, popsujesz im statystyki, ale może
    kiedyś tam przy okazji złapią gościa, który otwiera paczki. Wówczas może
    uda ci się coś od nigo odzyskać.

    Było wysłać jako wartościową.

  • 3. Data: 2005-01-14 21:49:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Milosierny" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    Chwilowo, to w takiej sytuacji zostaje złożyć zawiadomienie o przestępstwie.
    Ale jak znam życie, to szanse na ustalenie sprawcy nie są wielkie. Paczka
    pewnie przechodziła przez wiele rąk.

  • 4. Data: 2005-01-14 22:05:40
    Od: Janusz <h...@p...com>

    Dnia Fri, 14 Jan 2005 20:28:22 +0100, Milosierny napisał(a):

> [...]
    > okradziona. Pytanie: jakie mam szanse na to, aby odzyskać
    > telefon/stwierdzić, ze ktos na poczcie faktycznie okradł paczkę? Co mogę

    a ja mam pytanie :czy paczka została nadanna i opakowana zgodnie z
    przepisami poczty obowiązującymi przy przesyłaniu przedmiotów
    wartościowych?
    JanuszHr

  • 5. Data: 2005-01-14 22:56:06
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@g...pl>

    Milosierny <s...@w...pl> napisał(a):

    > Znajomy wysłał mi w paczce telefon - paczka - zwykła - priorytetowa.

    Po pierwsze: nie rozumiem ludzi, którzy wysyłają małe rzeczy (a telefon chyba
    taki był) w malutkich paczkach. Małe rzeczy lepiej wysyłać listem (obojętnie
    czy zwykłym, czy poleconym, czy z zadeklarowaną wartością) - tak jest łatwiej
    i często taniej; ryzyko zaginięcia w trakcie transportu jest też niewielkie
    bo listy przewożone są w opakowaniach zbiorczych.

    Po drugie: rzeczy wartościowe mogą być wysyłane w przesyłkach z zadeklarowaną
    wartością - w takim wypadku w przypadku utraty przesyłki Poczta wypłaca
    odszkodowanie w wysokosci zadeklarowanej wartości; w przypadku ubytku lub
    uszkodzenia zawartości - odszkodowanie w wysokości wartości utraconych rzeczy
    (do wysokości kwoty zadeklarowanej).

    > Kiedy dotarła - opakowanie nienaruszone - waga
    > zgadza się - okazalo sie, ze w paczce jest inny (warty kilka razy mniej -
    > niedziałający telefon.

    To chyba cud.

    > Nadawca gwarantuje, ma rownież swiadkow, że wysłał
    > ten telefon(jestem 100% pewien, że nie kłamie), na ktory się umawialśmy, ja
    > mam świadka na to, że w paczce dotarł inny telefon.
    > Paczka została okradziona.

    Skoro opakowanie było nienaruszone - skąd wniosek, że paczka została
    okradziona? Wątpię, by hipotetycznemu złodziejowi chciało się podmieniać
    telefony - gdyby już miał ukraść - ukradłby chyba całość, bez zbędnej zabawy.

    > Pytanie: jakie mam szanse na to, aby odzyskać
    > telefon/stwierdzić, ze ktos na poczcie faktycznie okradł paczkę?

    Szanse na odzyskanie telefonu są niewielkie - chyba, że znajdzie się w jakiś
    dziwny sposób, na przykład u nadawcy.

    Co do reklamacji: zostanie odrzucona. Nadawca nie spełnił warunków
    korzystania z powszechnych usług pocztowych. Ponadto przesyłka została
    odebrana bez zastrzeżeń.

    > Co mogę teraz zrobić?

    Nie wiem. Może stracić zaufanie do znajomego?

  • 6. Data: 2005-01-15 00:28:13
    Od: "js" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Janusz" <h...@p...com> napisał w wiadomości
    > a ja mam pytanie :czy paczka została nadanna i opakowana zgodnie z
    > przepisami poczty obowiązującymi przy przesyłaniu przedmiotów
    > wartościowych?

    Nie ma czegos takiego. Wyraznie bylo napisane, iz wysylka paczka zwykla.

    --
    Wejdz jesli masz ochote na mala perwersje
    http://42.pl/url/ana

  • 7. Data: 2005-01-15 11:10:20
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Janusz" <h...@p...com> napisał

    Nie została - gdyby przepisy zostały zachowane, nadawca przesłałby rzeczy
    przesyłką z zadeklarowaną wartością.

    ?

    > Wyraznie bylo napisane, iz wysylka paczka zwykla.

    Rzeczy wartościowe przesyła się w przesyłkach z zadeklarowaną wartością.

  • 8. Data: 2005-01-15 12:27:22
    Od: "js" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Jarosław Łysio" <j...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:675c.00001281.41e8fa1b@newsgate.onet.pl...

    > ?

    Nie ma czegos takiego jak przepisy mowiace o nadaniu i opakowaniu _zwyklej_
    paczki przy wysylaniu przedmiotow wartosciowych.

    > Rzeczy wartościowe przesyła się w przesyłkach z zadeklarowaną wartością.

    LOL
    Jaki przepis zlamie wysylajac drogocenny diadem zwykla paczka?
    Apeluje o odrobine rozsadku.

  • 9. Data: 2005-01-15 14:43:03
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    Użytkownik "Milosierny" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > Znajomy wysłał mi w paczce telefon - paczka - zwykła - priorytetowa.

    Co to znaczy paczka zwykła priorytetowa ????

    Wg cennika jest paczka, która może być ekonomiczna lub priorytetowa.
    Dodatkowo jest usługa komplementarna pt. "traktowanie przesyłki jako
    przesyłki z zadeklarowaną wartością"

    Pozdr
    kw1618

  • 10. Data: 2005-01-15 15:47:50
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@p...onet.pl>

    > Co to znaczy paczka zwykła priorytetowa ????

    Paczka zwykła, w skrócie Pz (paczka pocztowa nie ekspresowa, nie wartościowa,
    nie chroniona) priorytetowa.
    Taka nomenklatura jest stosowana w Poczcie Polskiej, ale też przez UPU.
    Ustawodawca i minister ostatnimi czasy wprowadzili wiele innych niż stosowane i
    nieprecyzyjnych pojęć, pojawiły się też idiotyczne definicje.

    > Wg cennika jest paczka, która może być ekonomiczna lub priorytetowa.
    > Dodatkowo jest usługa komplementarna pt. "traktowanie przesyłki jako
    > przesyłki z zadeklarowaną wartością"

    W cenniku jest zawsze wiele głupot :)