  • 1. Data: 2005-01-14 19:55:04
    Temat: Wypunktowanie dat chorobowego na swiadectwie pracy???
    Od: Marek <M...@g...com>

    Witam,
    sytuacja jest nastepujaca: kolega dostal swiadectwo pracy po polrocznym
    zwolnieniu L4.Na swiadectwie pracodawca wyszczegolnil w kolejnosci
    wszystkie daty zwolnien lekarskich, np.
    10.01-14.01,15.01-25.01,26.01-30.01 etc...... pod spodem informujac cos
    o okresach nieskaldkowych-ale dokladnie nie wiem. W kazdym razie pytanie
    jest, czy zrobiono to legalnie? Przeciez przyszly pracodawca nie bedzie
    chyba zadowolony jak to zobaczy-szczegolnie w dzisiejszych czasach.
    Prosze o podpowiedz :)

    Pozdrawiam

    Muniek

  • 2. Data: 2005-01-14 20:47:33
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Fri, 14 Jan 2005 20:55:04 +0100, Marek naskrobał(a):

> [...]
    > jest, czy zrobiono to legalnie? Przeciez przyszly pracodawca nie bedzie
    > chyba zadowolony jak to zobaczy-szczegolnie w dzisiejszych czasach.

    jest to nielegalne choć chwali się że były pracodawca się stara ostrzec
    innych przed tym pracusiem.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 3. Data: 2005-01-14 23:04:18
    Od: "Goral" <g...@o...pl>

    > jest to nielegalne
    A skąd wiesz?

    Góral

  • 4. Data: 2005-01-15 03:22:15
    Od: "AnnaBlue" <a...@b...onet.pl>

    Użytkownik "Marek" <M...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > jest, czy zrobiono to legalnie? Przeciez przyszly pracodawca nie bedzie
    > chyba zadowolony jak to zobaczy-szczegolnie w dzisiejszych czasach.

    moim zdaniem (i praktyka z firmy, w ktorej pracuje), jak najbardziej legalne

    pozdrawiam, Anna

    --
    www.annablue.pl

  • 5. Data: 2005-01-17 12:10:32
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Goral napisał(a):

    > A skąd wiesz?

    Koledzy przy piwku o tym rozmawiali.

    Lepiej zamiast słuchac kolezków przy piwku przeczytał by rozporządzenie
    Ministra PiPS w sprawie szczegółowej treści świadectwa pracy oraz
    sposobu i trybu jego wydawania i prostowania

    "§ 1. 1. W świadectwie pracy, oprócz informacji określonych w art. 97 §
    2 Kodeksu pracy, zamieszcza się informacje niezbędne do ustalenia
    uprawnień ze stosunku pracy i uprawnień z ubezpieczenia społecznego,
    dotyczące: [...]
    7) liczby dni, za które pracownik otrzymał wynagrodzenie, zgodnie z
    art. 92 Kodeksu pracy [wynagrodzenie za okres choroby], w roku
    kalendarzowym, w którym ustał stosunek pracy
    12) okresów nieskładkowych, przypadających w okresie zatrudnienia,
    którego dotyczy świadectwo pracy, uwzględnianych przy ustalaniu prawa do
    emerytury lub renty [...]"

    Nielegalne? Nie sądzę

    QED

    Maddy