  • 21. Data: 2004-05-15 16:44:46
    Temat: Re: Przestepstwo komputerowe - przeszukanie i konsekwencje...
    Od: "Falkenstein" <P...@i...pl>

    Użytkownik "Daniel Lisowski" <q...@j...gb.barg.cy [use ROT13 to decode]>
    napisał w wiadomości news:c83kh4$ijo$1@srv.cyf-kr.edu.pl...

    > Użytkownik "Falkenstein" <P...@i...pl> napisał w
    > wiadomości news:c83fk9$mq1$1@inews.gazeta.pl...

    > Yyyyy a chociazby KK i Art. 291, 292. 293. ???
    >
    > Wg powyzszego wystarczy nabycie rzeczy uzyskanej poprzez czyn zabroniony.
    > A przeciez nabycie to wejscie w posiadanie, chocby nieodplatne...

    No i masz rację, zabronione jest WEJŚCIE w posiadanie, a nie samo
    posiadanie. Czy potrafisz wskazać przepis, który stanowi, że "kto posiada
    skradziony przedmiot podlega karze"?

    --
    FAlkenstein

  • 22. Data: 2004-05-15 17:16:12
    Od: "Daniel Lisowski" <q...@j...gb.barg.cy [use ROT13 to decode]>

    Użytkownik "Falkenstein" <P...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:c85hem$j0c$1@inews.gazeta.pl...

    > No i masz rację, zabronione jest WEJŚCIE w posiadanie, a nie samo
    > posiadanie. Czy potrafisz wskazać przepis, który stanowi, że "kto
    posiada
    > skradziony przedmiot podlega karze"?

    No ale skoro posiadasz to musiales wejsc w posiadanie, prawda?

    --
    ..:: Pozdrawiam -->> Daniel Lisowski ::..
    ..:: http://danlis.com :: email: danlis"malpa"onet"kropka"pl ::..

  • 23. Data: 2004-05-15 18:01:56
    Od: "Falkenstein" <P...@i...pl>

    napisał w wiadomości news:c85j9h$5bf$1@srv.cyf-kr.edu.pl...

    > Użytkownik "Falkenstein" <P...@i...pl> napisał w
    > wiadomości news:c85hem$j0c$1@inews.gazeta.pl...

    > posiada
    > >
    > No ale skoro posiadasz to musiales wejsc w posiadanie, prawda?

    tak, ale nie zmienia to faktu, że posiadanie nie podlega karze.

    --
    Falkenstein

  • 24. Data: 2004-05-15 18:14:11
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    Falkenstein napisał(a):

    > Nieumyślna paserka - nabycie lub przyjęcie rzeczy, gdy z okoliczności wynika
    > ze mogła ona pochodzić z czynu zabronionego. Nabycie lub przyjęcie - a nie
    > posiadanie.

    OK a pomijając nieświadomą to co ze świadomą? Skoro posiadam kradziony
    pojazd to jestem w świetle prawa paserem, czyż nie?

    > A co do nieswiadomej paserki... czy masz na myśli sytuację gdy złodziej
    > wsunie ci do kieszeni kradziony zegarek???

    Nie. To nie jest nieświadoma. Nieświadoma jest wtedy gdy kupuję notebook w
    super konfiguracji po cenie np. 400 a okazuje się potem, że został
    skradziony

    *ICQ-79050392* *Tlen-msprungk*
    *GG-1447098*

  • 25. Data: 2004-05-15 18:16:19
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    Falkenstein napisał(a):

    > zabrania NABYCIA lub PRZYJĘCIA. Nie zabrania POSIADANIA

    To nie bardzo rozumiem. Wybacz, ale nie jestem prawnikiem, ale w takim
    razie każdy paser może posiadać 4,5 tony kradzionych rzeczy w domu i zawsze
    może powiedzieć, że niczego nie nabył ani przyjął a jedynie posiada :)))

    *ICQ-79050392* *Tlen-msprungk*
    *GG-1447098*

  • 26. Data: 2004-05-15 18:50:09
    Od: sebol <i...@a...pl>

    Daniel Lisowski wrote:

    > KK
    > Art. 278.
    > § 2. (...) kto bez zgody osoby uprawnionej uzyskuje
    > cudzy program komputerowy w celu osiągnięcia korzyści majątkowej.

    ten par. dotyczy piractwa korporacyjnego

    > Uzyskuje. W celu osiagniecia korzysci. W tym wypadku polegajacej na
    > NIEWYDANIU 1990 pln. moim zdaniem proste. Czyzby jednak nie az tak jak
    > mysle???

    niestety bzdury. Proponuje raczej z raz zajrzec do komentarza KK a nie
    probowac interpretowac przepisow jak ci wygodnie.

    --
    lobo_(małpa)autograf.pl

  • 27. Data: 2004-05-15 19:00:16
    Od: "Falkenstein" <P...@i...pl>

    Użytkownik "Markus Sprungk" <z...@c...cy> napisał w wiadomości

    > OK a pomijając nieświadomą to co ze świadomą? Skoro posiadam kradziony
    > pojazd to jestem w świetle prawa paserem, czyż nie?

    Nie ma pojęcia świadomej paserki. Do wyboru jest umyślna - ktoś wie, że
    rzecz jest skradziona - albo nieumyslna - ktos nie wie że rzecz jest
    skradziona, chociaż powinien się tego domyślać.

    > Nie. To nie jest nieświadoma. Nieświadoma jest wtedy gdy kupuję notebook w
    > super konfiguracji po cenie np. 400 a okazuje się potem, że został
    > skradziony

    To jest paserstwo NIEUMYŚLNE, a nie nieświadome. I nie, to nie jest to samo.

    --
    Falkenstein

  • 28. Data: 2004-05-15 19:00:42
    Od: "Daniel Lisowski" <q...@j...gb.barg.cy [use ROT13 to decode]>

    Użytkownik "sebol" <i...@a...pl> napisał w wiadomości

    > niestety bzdury. Proponuje raczej z raz zajrzec do komentarza KK a nie
    > probowac interpretowac przepisow jak ci wygodnie.

    Nie bardzo rozumiem. W ktorym miejscu bzdura???

  • 29. Data: 2004-05-15 19:01:40
    Od: "Falkenstein" <P...@i...pl>

> [...]
    zawsze
    > może powiedzieć, że niczego nie nabył ani przyjął a jedynie posiada :)))

    powiedzieć może.
    A prokurator ma mu udowodnić, że te rzeczy nabył. Bo posiadanie karalne nie
    jest.

    --
    Falkenstein

  • 30. Data: 2004-05-15 20:26:03
    Od: "pioootr" <p...@o...pl>

> [...]
    decode]>

    > tak, ale nie zmienia to faktu, że posiadanie nie podlega karze.

    A jeśli ktoś mi "podrzuci" ? Tzn. mam kilkadziesiąt oryginalnych płyt (z
    czasopism), które trzymam nie w kartonowych kopertach, ale poprzekładałem je
    do standardowych opakowań. Pożyczam je nieletnim siostrzeńcom do
    przejrzenia, oni oddają przez pomyłkę razem z kilkoma swoimi pirackimi
    płytami. A tu na nieszczęście kontrola policyjna. Czy w takim przypadku
    ponoszę odpowiedzialność ?

    Pozdrawiam
    Piotr