  • 1. Data: 2004-05-14 16:11:12
    Temat: Umowa o najem mieszkania - egzekucja
    Od: SebCz <a...@K...pl>

    Witam!

    Wynająłem mieszkanie pewnej osobie, podpisalismy umowę, osoba nie
    wywiązuje się z niej, jest w umowie klauzula o okresie wypowiedzenia.
    Nadmienię, że osoba zalega za czynsz za 3 miesiące i jest 6-miesięczny
    okres wypowiedzenia) - w jaki sposób mogę wyegzekwować moją należność od
    tej osoby - skutecznie i prawnie ?

    --
    ---
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-05-14 16:43:05
    Temat: Re: Umowa o najem mieszkania - egzekucja
    Od: leon <L...@i...pl>

> [...]
    > wywiązuje się z niej, jest w umowie klauzula o okresie wypowiedzenia.
    > Nadmienię, że osoba zalega za czynsz za 3 miesiące i jest 6-miesięczny
    hmm.. a nie ma przypadkiem czegos takiego jak
    "Dopuszcza się rozwiązanie umowy za wypowiedzeniem ..... miesięcznym,
    bądz zerwanie umowy bez wypowiedzenia przez Wynajmującego w przypadku
    rażącego naruszenia warunków umowy lub zasad korzystania z mieszkania
    przez Najemcę."

    taki przepis powinien byc w wiekszosci standardowych umow. Nieplacenie za
    czynsz (tez powinno byc do kiedy ma placic) jest wlasni etakim naruszeniem
    umowy. Jescze powinien byc punkt o kaucji na poczetk rachunkow i zniszczen.

    > - w jaki sposób mogę wyegzekwować moją należność od tej osoby -
    > skutecznie i prawnie ?
    Najlepiej wejsc komisyjnie i opieczetowac ale tego sczegolow nie znam.

    pozdr

    leon

  • 3. Data: 2004-05-14 16:52:38
    Od: SebCz <a...@K...pl>

> [...]
    > za czynsz (tez powinno byc do kiedy ma placic) jest wlasni etakim
    > naruszeniem umowy. Jescze powinien byc punkt o kaucji na poczetk

    Hmm, doprecyzuję. Osoba podpisała umowę, ale potem się 'rozmyśliła',
    najpierw mnie zwodząc przez dwa miesiące, teraz chcąc się z umowy wycofać.
    Jestem stratny bezpośrednio za 3 miesiące czynszu, bo mieszkanie mógłbym
    wynając komuś innemu. Jest też 6 miesięczny okres wypowiedzenia. Ja chcę
    tę umowę wypowiedzieć, o stratach nie ma mowy, bo osoba się w ogóle nie
    pojawiła w mieszkaniu. Chodzi o sam czynsz, opłaty itd (o opłatach też
    jest w umowie). Jeśli to Najmujący wypowie umowę, czy mogę się domagać
    czynszu za 6 kolejnych miesięcy ? Bo jeśli ja, to chyba nie, prawda? Jak
    tę sprawę dalej rozegrać ?

    --
    ---
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2004-05-14 18:45:16
    Od: sebol <i...@a...pl>

    leon wrote:

    > Najlepiej wejsc komisyjnie i opieczetowac ale tego sczegolow nie znam.

    Policja nie kiwnie palcem wez sadowego nakazu eksmisji. A wejsc nie
    mozna tez za bardzo bo lokal wynajety. :>

    --
    lobo_(małpa)autograf.pl

  • 5. Data: 2004-05-16 02:55:34
    Od: chester <c...@p...gazeta.pl>

> [...]
    > Nadmienię, że osoba zalega za czynsz za 3 miesiące i jest 6-miesięczny
    > okres wypowiedzenia) - w jaki sposób mogę wyegzekwować moją należność od

    Oczywiście wszystkie terminy muszą być zgodne z ustawą.
    IMO możesz spokojnie założyć, że po upływie 6 miesięcy będziesz musiał
    zdobyć sądowy nakaz eksmisji. A po jego uzyskaniu przyjedziesz z
    komornikiem/policją do mieszkania i wyeksmitujesz powietrze :-)
    Niemniej jednak ten wyrok będzie nic nie znaczy dla ciebie bo ciebie
    interesują pieniądze.
    Możesz wystąpić do sądu o nakaz zapłaty (potem komornik itp.). O
    szczegółach niech się wypowie ktoś mający większe pojęcie o prawie ;-)
    To samo powiedz tej osobie, że sądu i komornika nie uniknie. Wtedy niech
    podpisze ci rozwiązanie umowy z dniem dzisiejszym i niech się martwi
    zapłatą za okres niemieszkania.
    Zawsze możecie napisać stosowne oświadczenie, że Kowalski zapłacił
    1000zł, a ty rezygnujesz z pozostałej części roszczenia (jakaś ugoda czy
    cuś). Generalnie nie popuszczaj pełnej stawki (3 miesiące * opłaty *
    razy twoja działka), bo i tak w końcu to ściągniesz. Niech się martwi
    najemca. W jego interesie jest podpisać jak najszybciej rozwiązanie umowy.

    chester