  • 11. Data: 2004-05-15 00:26:35
    Temat: Re: Przestepstwo komputerowe - przeszukanie i konsekwencje...
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki wrote:

    > Powstaje jednak pytanie, czy można posiadać nielegalny program
    > komputerowy nie popełniwszy uprzednio przestępstwa z art. 291, czyli
    > jego uprzedniego nabycia lub przyjęcia.

    Czy np. przy pobierajniu programu z sieci nie pojawiają się takie sytuacje?

    Uzuskiwać uzyskuje, ale korzyści majątkowej nie ma. Ba! Nawet nie można
    mieć pewności, czy było to za zgodą, czy bez zgody - skoro wiadomo, że w
    sieci dostępne jest oprogramowanie oraz media (muzyka i filmy) dostępne
    całkowicie legalnie i darmowo...

  • 12. Data: 2004-05-15 05:36:29
    Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>

    Ja abstrahuję od zawartości dysku, ale co SMS-a - znajoma musi sobie
    przypomnieć, czy przypadkiem wtedy ktoś z rodziny/znajomych/etc. nie
    "przeglądał sobie sieci" z jej komputera.

  • 13. Data: 2004-05-15 08:38:57
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki wrote:
    > Powstaje jednak pytanie, czy można posiadać nielegalny program
    > komputerowy nie popełniwszy uprzednio przestępstwa z art. 291, czyli
    > jego uprzedniego nabycia lub przyjęcia.

    Żeby posiadać nabyć niewątpliwie trzeba (w zasadzie). Ale nie wystarcza
    nabycie, przecież dla przestępstwa konieczne jest _zawinienie_.

    KG

  • 14. Data: 2004-05-15 09:07:57
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

    : Hmm - a czy korzysc majatkowa w momencie wejscia w posiadanie nie jest
    : osiagana poprzez nie zaplacenie jakiejs konkretnej, zazwyczaj dosyc
    : wysokiej, kwoty za legalne oprogramowanie??? Bo IMHO to TEZ jest wlasnie
    : osiagniecie korzysci majatkowej - bo nie wydalem 2k PLN na legalnego
    : offica, albo innego photoshopa, ale 10 na pirata... I nie mowie o uzywaniu
    : tego...

    nie kupujesz, sciagasz np KaAZa

  • 15. Data: 2004-05-15 10:02:45
    Od: "Daniel Lisowski" <q...@j...gb.barg.cy [use ROT13 to decode]>

    Użytkownik "Przemyslaw Rokicki"
    <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com> napisał w wiadomości

    > nie kupujesz, sciagasz np KaAZa

    No to tym bardziej - wlasnie nie kupujesz wiec nie wydajesz 2k PLN...
    Przeciez korzysc materialna polega na przysporzeniu majatkowym lub
    unikniecia ubytku
    w majatku - a sciagajac program z sieci P2P powodujesz wlasnie unikniecie
    ubytku majatku... Dlatego IMHO tez to pod to podpada...

    --
    ..:: Pozdrawiam -->> Daniel Lisowski ::..
    ..:: http://danlis.com :: email: danlis"malpa"onet"kropka"pl ::..

  • 16. Data: 2004-05-15 13:42:20
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki napisał(a):

    > Nie. Falkenstein mówi całkowicie poważnie:

    Mnie bardziej chodziło o to:

    "Tak samo jak nie karalne
    jest posiadanie kradzionego samochodu."

    To skąd w takim razie pojęcie paserstwa lub "nieświadoma paserka"?

    *ICQ-79050392* *Tlen-msprungk*
    *GG-1447098*

  • 17. Data: 2004-05-15 13:42:50
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    Falkenstein napisał(a):

    > Wskaż mi przepis, który zabrania posiadania kradzionych rzeczy.

    Artykuł o paserstwie?

    *ICQ-79050392* *Tlen-msprungk*
    *GG-1447098*

  • 18. Data: 2004-05-15 15:04:40
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

    :
[...]

    tylko zauwaz jedna rzecz, kiedy wpisujesz jakies slowo w Kaazie, wyskoczy Ci
    Word,
    mozesz nie znac jego ani licencji , sciagasz, chcesz licencje obejrzec a tu
    pach POLICJA

    Jezeli kupujesz u Pirata to juz wiadomo co chcesz i sad moze zalozyc ze
    znasz
    program, a w przypadku Kaazy jakos sie mozna jeszcze wybronic.

  • 19. Data: 2004-05-15 16:42:08
    Od: "Falkenstein" <P...@i...pl>

    Użytkownik "Markus Sprungk" <z...@c...cy> napisał w wiadomości

    > Mnie bardziej chodziło o to:
    >
    > "Tak samo jak nie karalne
    > jest posiadanie kradzionego samochodu."
    >
    > To skąd w takim razie pojęcie paserstwa lub "nieświadoma paserka"?

    Nieumyślna paserka - nabycie lub przyjęcie rzeczy, gdy z okoliczności wynika
    ze mogła ona pochodzić z czynu zabronionego. Nabycie lub przyjęcie - a nie
    posiadanie.

    A co do nieswiadomej paserki... czy masz na myśli sytuację gdy złodziej
    wsunie ci do kieszeni kradziony zegarek???

    --
    Falkenstein

  • 20. Data: 2004-05-15 16:43:00
    Od: "Falkenstein" <P...@i...pl>

    > Artykuł o paserstwie?

    zabrania NABYCIA lub PRZYJĘCIA. Nie zabrania POSIADANIA

    --
    Falkenstein