  • 11. Data: 2009-08-16 09:26:26
    Temat: Re: Prywatny teren a jazda rekreacyjna pod wpływem
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Jackare" <...@s...de.pl> napisał w wiadomości
    news:h68fc1$mea$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Teoretycznie tak bo to przestępstwo z innej ustawy niż PoRD dlatego nie
    > odnosi sie ono do dróg publicznych. W skrócie po użyciu nie wolno
    > prowadzić pojazdów niezależnie od tego jaki to teren.

    Akurat rowerem to przestepstwo jest tylko na drogach publicznych i w strefie
    zamieszkania.
    Polecam uwazna lekture art 178 a k.k.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 12. Data: 2009-08-16 09:42:48
    Od: gazebo <g...@c...net>

    czarny_19 pisze:

> [...]
    > supermarketami). Zgodnie z ustawą prawo o ruchu drogowym Policja może
    > kontrolować ruch jedynie na drogach publicznych, gdyż ustawa dotyczy
    > tylko takich dróg. Co to jest droga publiczna określa ustawa o drogach
    > publicznych. Jeżeli konkretna droga nie jest drogą publiczną to jest
    > drogą wewnętrzną. Na drogi wewnętrzne Policja nie ma wstępu, chyba że
    > zachodzi niebezpieczeństwa dla życia lub zdrowia.
    > W opisanej sytuacji jak najbardziej takie niebezpieczeństwo (nawet bez
    > udziału alkoholu) zachodzi i żadne oświadczenia nie powstrzymają

    Jakoś tak niedaleko Zamościa gmina zrobiła spory i elegancki parking
    specjalnie dla szaleństw jednośladowych. Policja przyjeżdża pooglądać.
    Nie wiem jaki jest status tego miejsca. Nie do końca jestem przekonany,
    że policja sama z siebie powinna interweniować w omawianym (naszym)
    przypadku.

    --
    mirror

  • 13. Data: 2009-08-16 09:49:41
    Temat: Re: Prywatny teren a jazda rekreacyjna pod wp?ywem
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-08-16, Jackare <...@s...de.pl> wrote:
    > Teoretycznie tak bo to przestępstwo z innej ustawy niż PoRD dlatego nie
    > odnosi sie ono do dróg publicznych. W skrócie po użyciu nie wolno prowadzić
    > pojazdów niezależnie od tego jaki to teren.

    Nie do końca:

    Art. 178a § 1. Kto, znajdując się w stanie nietrzeźwości lub pod
    wpływem środka odurzającego, prowadzi pojazd mechaniczny w ruchu
    lądowym, wodnym lub powietrznym, podlega grzywnie, karze ograniczenia
    wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.
    § 2. Kto, znajdując się w stanie nietrzeźwości lub pod wpływem środka
    odurzającego, prowadzi na drodze publicznej lub w strefie zamieszkania
    inny pojazd niż określony w § 1, podlega grzywnie, karze ograniczenia
    wolności albo pozbawienia wolności do roku.

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2009-08-16 12:18:55
    Od: "Rafał Wawrzycki" <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl>

    Dnia 16 sie 2009 w liœcie [news:la1ll6-7o4.ln1@ziutka.router] Marcin
    Debowski [a...@I...ml1.net] napisał(a):

> [...]
    > lądowym, wodnym lub powietrznym, podlega grzywnie, karze
    > ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.

    Rower nie jest pojazdem mechanicznym.

    --
    Pozdrawiam,
    Rafał Wawrzycki

    http://prw.terror404.net/rwawrzycki/
    Odpowiadajšc na adres prywatny usuń WYTNIJ_TO.

  • 15. Data: 2009-08-16 15:31:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Rafał Wawrzycki" <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl> napisał w
    wiadomości news:Xns9C6991A01ADF6rwawrzyckiwppl@193.42.231.152..
    .

    > Rower nie jest pojazdem mechanicznym.

    Na kanwie Waszej dyskusji przysedł mi do głowy problem. A elektrycznie
    napędzany wózek inwalidzki? Pijany inwalida jadący od stołu do ubikacji
    wózkiem elektrycznym popełnia przestępstwo?

  • 16. Data: 2009-08-16 15:32:28
    Od: "Marynarz" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Rafał Wawrzycki" <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl> napisał w wiadomości
    .

    > Rower nie jest pojazdem mechanicznym.

    A jakim ?? To dlaczego po jeździe po pijaku na rowerze masz zakaz
    prowadzenia pojazdow mechanicznych ??

  • 17. Data: 2009-08-16 16:16:48
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Robert Tomasik w <news:h69apt$hu2$3@inews.gazeta.pl>:

> [...]

    > napędzany wózek inwalidzki? Pijany inwalida jadący od stołu do ubikacji
    > wózkiem elektrycznym popełnia przestępstwo?

    Poruszający sie wózkiem inwalidzkim wg PoRD jest pieszym.

    CROSS: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 18. Data: 2009-08-16 18:06:00
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Marynarz" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A jakim ?? To dlaczego po jeździe po pijaku na rowerze masz zakaz
    > prowadzenia pojazdow mechanicznych ??

    Innym?
    Dlatego, ze taki srodek karny za przestepstwo z art 178a przewiduje kk.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 19. Data: 2009-08-16 18:20:26
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "JanKo" <b...@m...tu> napisał w wiadomości

    > Jakie prawo jazdy? Popełniasz przestępstwo (nie występek ani wykroczenie)
    > czyli czyn zagrożony karą pozbawienia wolności zgodnie z

    Jeazda pod wplywem jest wlasnie wystepkiem. Czyli przestepstwem za ktore
    ustawa przewiduje dolna granice kary pozbawienia wolnosci krotsza niz 3
    lata.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 20. Data: 2009-08-16 21:25:41
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    > Użytkownik "Marynarz" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Innym?

    To prawda. :)

    > Dlatego, ze taki srodek karny za przestepstwo z art 178a przewiduje kk.

    Pewien jesteś?

    Piotr