  • 1. Data: 2009-08-15 20:49:52
    Temat: Prawo Pracy - wypadek ucznia w pracy HELP
    Od: Tomek <t...@i...pl>

    Witam grupe!
    Moze ktos z grupowiczow odpowie poradzi mi co zrobic w mojej sytuacji.
    Zus
    nie udziela jednoznacznych odpowiedzi.
    A sprawa wyglada nastepujaco:
    zatrudnilem ucznia (szkola srednia) w wieku 19 lat. Umowa zlecenie
    podpisana
    zostala 01.czerwca. W dniu 20 czerwca o godzinie 3.00 osoba skaleczyla
    sie w
    dlon. Wizyta na pogotowiu, szwy itp. Od tego czasu uczen dostarcza mi
    zaswiadczenia L4. ZUS jednak nie przesyla mu swiadczen chorobowych.
    ZUS
    twierdzi tez ze od nich nie nalezy sie jakiekolwiek odszkodowanie
    wypadkowe.
    Szkola poinformowala, ze ubezpieczenie ucznia obejmuje wylacznie okres
    trwania roku szkolnego i w wakacje ucze nie jest przez szkole
    ubezpieczany.
    Pracownik domaga sie ode mnie odszkodowania lecz jego rzadania wydaja
    mi sie
    zbyt wysokie.
    Jak ugryzc ten problem???

    Bardzo dziekuje za iformacje i pomoc!
    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2009-08-15 21:12:22
    Temat: Re: Prawo Pracy - wypadek ucznia w pracy HELP
    Od: Klara Bemol <h...@w...pl>

    Tomek pisze:

    > Szkola poinformowala, ze ubezpieczenie ucznia obejmuje wylacznie okres
    > trwania roku szkolnego i w wakacje ucze nie jest przez szkole
    > ubezpieczany.

    Uczeń ubezpieczony jest przez rok szkolny, a ten trwa od 1 września do
    31 sierpnia.

  • 3. Data: 2009-08-16 00:16:10
    Od: "łamaga" <anty****@onet.eu>

    Użytkownik "Klara Bemol" <h...@w...pl> napisał w wiadomości
    Tomek pisze:

> [...]
    > ubezpieczany.

    Uczeń ubezpieczony jest przez rok szkolny, a ten trwa od 1 września do

    ============

    A gdzie 2 miesiące wakacji???????????

  • 4. Data: 2009-08-16 00:17:51
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tomek wrote:
    > zatrudnilem ucznia (szkola srednia) w wieku 19 lat. Umowa zlecenie
    > podpisana
    > zostala 01.czerwca.

    to zatrudniłeś wg kodeksu pracy, czy podpisałeś umowę zlecenie wg
    kodeksu cywilnego, czy może mówisz o uczniu w sensie praktyki szkolnej
    Zdecyduj się.

> [...]
    > ZUS
    > twierdzi tez ze od nich nie nalezy sie jakiekolwiek odszkodowanie

    ciezko cos powiedzieć jak nie wiadomo nic o formie zatrudnienia

    > Szkola poinformowala, ze ubezpieczenie ucznia obejmuje wylacznie okres
    > trwania roku szkolnego i w wakacje ucze nie jest przez szkole
    > ubezpieczany.

    To byłalby pierwsza tego typu szkoła w Polsce.
    Szkoła ma ubezpieczenie uczniów od następstw nieszczęśliwych wypadków na
    cały rok. Chyba, że mówisz o jakimś innym ubezpieczeniu z tytułu praktyk
    uczniowskich itp itd.

    > Pracownik domaga sie ode mnie odszkodowania lecz jego rzadania wydaja
    > mi sie
    > zbyt wysokie.

    to zależy z czyjej winy był ten wypadek.

    > Jak ugryzc ten problem???

    pozbierać dokumenty i iść do prawnika, bo tutaj to bardzie o wróżeniu
    mówimy.

  • 5. Data: 2009-08-16 00:53:47
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    łamaga wrote:
    > U?ytkownik "Klara Bemol" <h...@w...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Uczen ubezpieczony jest przez rok szkolny, a ten trwa od 1 wrze?nia do
    > 31 sierpnia.
    >
    > ============
    >
    > A gdzie 2 miesi?ce wakacji???????????

    W ramach roku szkolnego.

  • 6. Data: 2009-08-16 15:37:17
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h67j49$hbk$1@news.onet.pl łamaga <anty****@onet.eu>
    pisze:

    > Uczeń ubezpieczony jest przez rok szkolny, a ten trwa od 1 września do
    > 31 sierpnia.
    > A gdzie 2 miesiące wakacji???????????
    Różnie.
    Niektórzy w domach, inni na koloniach, obozach, wczasach, u babci, na
    indywidualnych wypadach itp.
    Ale rok szkolny trwa od 1.09 do 31.08 następnego roku, to chyba oczywiste.

    --
    Jotte