  • 1. Data: 2009-08-14 16:14:01
    Temat: Uprawnienia Straży Granicznej
    Od: ">pk<" <n...@p...pl>

    Witajcie!

    Dziś wracając z pracy do domu samochodem, zatrzymał mnie patrol Straży
    Granicznej (stali na poboczu drogi).
    Powodem zatrzymania było to, że jechałem na tzw. światłach do jazdy
    dziennej. Funkcjonariusz zaczął mnie wypytywać o jakieś koncesje i
    homologacje na to oświetlenie zamontowane w moim aucie. Sprawdzał
    poprawność działania tych świateł. Obeszło się bez mandatu i przetrzepał
    dokumeny osobiste i dokumenty samochodu (dowód rejestracyjny,
    ubezpieczenie, prawo jazdy i dowód osobisty).
    Powiedzcie mi proszę, jakie są kompetencje i uprawnienia funkcjonariuszy
    Straży Granicznej, gdyż wg. mnie (tak mi się wydaje) facet przekroczył
    swoje uprawnienia.

    pozdrawiam
    pk

  • 2. Data: 2009-08-14 17:20:49
    Temat: Re: Uprawnienia Straży Granicznej
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    ">pk<" napisal:
    > Dziś wracając z pracy do domu samochodem, zatrzymał mnie patrol Straży
    > Granicznej (stali na poboczu drogi).

    To patrol wracal do domu, czy stal na poboczu? ;)

    > Powiedzcie mi proszę, jakie są kompetencje i uprawnienia funkcjonariuszy
    > Straży Granicznej, gdyż wg. mnie (tak mi się wydaje) facet przekroczył
    > swoje uprawnienia.

    IMHO przekroczyl. Nie maja uprawnien do tego typu kontroli.
    Natomiast, o ile sie nie myle, ostatnio poszerzono uprawnienia ITD
    (krokodyli) na kontrole stanu technicznego samochodow osobowych.
    Prawda to?
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 3. Data: 2009-08-15 06:33:50
    Od: ">pk<" <n...@p...pl>

    Jacek_P pisze:

    > To patrol wracal do domu, czy stal na poboczu? ;)

    Faktycznie... dość nieprecyzyjnie napisałem. :-) Powinno być: "... gdy
    wracałem z pracy...". :-)

    > IMHO przekroczyl. Nie maja uprawnien do tego typu kontroli.

    IMHO? A w jakich przepisach tego szukać? Gdzie mogę znaleźć zakres
    uprawnień Straży Granicznej?

    > Natomiast, o ile sie nie myle, ostatnio poszerzono uprawnienia ITD
    > (krokodyli) na kontrole stanu technicznego samochodow osobowych.
    > Prawda to?

    Nie wiem :-)

    pozdro
    pk

  • 4. Data: 2009-08-15 10:00:32
    Od: gazebo <g...@c...net>

    Użytkownik >pk< napisał:

    > IMHO? A w jakich przepisach tego szukać? Gdzie mogę znaleźć zakres
    > uprawnień Straży Granicznej?

    http://www.kodeksdrogowy.com.pl/obowiazujace/dzial5.
    html

    Art. 129. 4a. Kontrolę ruchu drogowego mogą przeprowadzać także
    funkcjonariusze Straży Granicznej lub organów celnych, którym
    przysługują uprawnienia, o których mowa w ust. 2 pkt 1-5 i 7-12 oraz w
    art. 130a ust. 4 pkt 1.

    --
    bla

  • 5. Data: 2009-08-15 10:15:52
    Od: ">pk<" <n...@p...pl>

    gazebo pisze:

> [...]
    > funkcjonariusze Straży Granicznej lub organów celnych, którym
    > przysługują uprawnienia, o których mowa w ust. 2 pkt 1-5 i 7-12 oraz w

    Czyli jednak mogą. Funkcjonariusz nie przekroczył swoich uprawnień.

    Dziękuję.

    pozdro
    pk

  • 6. Data: 2009-08-16 07:56:52
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    >pk< pisze:
    > Straży Granicznej, gdyż wg. mnie (tak mi się wydaje) facet przekroczył
    > swoje uprawnienia.

    Z mundurowki jedynie listonosze JESZCZE nie moga kontrolowac kierowcow.

    MarcinJM

  • 7. Data: 2009-08-16 20:39:41
    Od: ">pk<" <n...@p...pl>

    MarcinJM pisze:

    > Z mundurowki jedynie listonosze JESZCZE nie moga kontrolowac kierowcow.

    No to mamy państwo policyjne... :-/
    pozdro
    pk

  • 8. Data: 2009-09-08 19:23:15
    Od: cranky <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 16 Aug 2009 09:56:52 +0200, MarcinJM napisał(a):

    > Z mundurowki jedynie listonosze JESZCZE nie moga kontrolowac kierowcow.

    Wg. Kodeksu kierowca jest obowiązany do stosowania się do nakazów
    wydawanych przez osoby kierujące ruchem. Jeśli na skrzyżowaniu stoi pijany
    listonosz to masz obowiazek go słuchać!
    Straż graniczna nie ma prawa wystawić mandatu za nieprawidłowe światła.
    Może poddawać w wątpliwość, jek się zgadzasz przyjmujesz mandat. Ale w
    razie czego wzywają chyba drogówkę do ustalenia.

  • 9. Data: 2009-09-09 15:51:07
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "cranky" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Wg. Kodeksu kierowca jest obowiązany do stosowania się do nakazów
    > wydawanych przez osoby kierujące ruchem. Jeśli na skrzyżowaniu stoi pijany
    > listonosz to masz obowiazek go słuchać!

    Bredzisz.

    --
    SQLwysyn
    sqlwysyn.blog.onet.pl

  • 10. Data: 2009-09-10 12:31:40
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik ">pk<" <n...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Powiedzcie mi proszę, jakie są kompetencje i uprawnienia funkcjonariuszy
    > Straży Granicznej, gdyż wg. mnie (tak mi się wydaje) facet przekroczył

    Funkcjonariusze SG są uprawnieni do kontroli RD w stosunku do poj.
    przekraczających granicę RP i w strefie nadgranicznej.

    neelix