  • 31. Data: 2009-08-17 15:42:07
    Temat: Re: Prywatny teren a jazda rekreacyjna pod wp?ywem
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Robert Tomasik w <news:h6a350$bkf$1@inews.gazeta.pl>:

    > Użytkownik "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości
    ..

    > Wiem, ale czy to oznacza, że ta definicja automatycznie przenosi sie na
    > kodeks karny? Bo mam wątpliwości.1

    Jest definicja jakaś definicja pieszego w KK?

    Zreszta jak na zamówienie:

    <q>
    <http://miasta.gazeta.pl/szczecin/1,34959,6866032,In
    walida_jechal_czy_szedl__Odpowie_prokuratura.html>
    ostatnia aktualizacja 2009-07-28 09:30

    Kodeks karny mówi że: "Kto, znajdując się w stanie nietrzeźwości lub pod
    wpływem środka odurzającego, prowadzi pojazd mechaniczny w ruchu lądowym,
    wodnym lub powietrznym, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo
    pozbawienia wolności do lat 2".

    Natomiast kto prowadzi inny pojazd niż mechaniczny, "podlega grzywnie, karze
    ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku".

    Jak poinformowano "Gazetę" w biurze prasowym komendy wojewódzkiej policji,
    kwestią interpretacji może być to, czy elektryczny wózek inwalidzki to
    pojazd mechaniczny, czy też inny pojazd, za którego prowadzenie z promilami
    grozi łagodniejsza kara.

    Policja w Łobzie sprawę inwalidy z promilami przekazała do rozstrzygnięcia
    tamtejszej prokuraturze. Jak się okazuje, mogą być jeszcze inne
    interpretacje tego czynu.

    - Teraz od prokuratora będzie zależało, czy inwalida na wózku zostanie
    potraktowany jako osoba prowadząca pojazd, co jest przestępstwem, czy jako
    pieszy, bowiem nie ma innej możliwości poruszania się - mówi rzecznik
    prasowy Komendy Powiatowej Policji w Łobzie, aspirant sztabowy Robert
    Kazienko. - Jeżeli pieszy spokojnie idzie ulicą pod wpływem alkoholu, to nie
    stwarza zagrożenia i nie popełnia wykroczenia.
    </q>

    Z tego co kojarzę, to masz Robercie jakieś możliwości dotarcia do źródeł,
    może podzielisz się kiedyś decyzją prokuratora nadzorującego powyższą sprawę
    :D

    CROSS: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 32. Data: 2009-08-17 15:52:23
    Temat: Re: Prywatny teren a jazda rekreacyjna pod wpływem
    Od: gazebo <g...@c...net>

    czarny_19 pisze:

    > Może dlatego powinna interweniować, że nie Wasza imprezka nie spełnia
    > określonych wymagań a Wy nie ubiegacie się żadne pozwolenia na takie
    > zabawy. Nie wiem czy rozrywka o której mowa nie podlega pod jakieś
    > przepisy administracyjne dotyczące organizowania imprez sportowych czy
    > też masowych? Nie sprawdzałem tego. Podejrzewam jednak, że tak. A w
    > takim razie na pewno powinniście odpowiednio zabezpieczyć imprezę
    > (powiadomić pogotowie, straż pożarną etc). Jazda po pijaku w stylu
    > destruction derby na pewno wzbudzi zainteresowanie Policji.

    Zakładam, że to teren gminy. Więc i picie nie będzie tolerowane. Jednak
    teren prywatny to teren prywatny.

    PS Bez przesady z utożsamianiem rozmówcy z tym co robią inni. :)

    --
    mirror

  • 33. Data: 2009-08-17 16:15:46
    Od: "Rafał Wawrzycki" <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl>

    Dnia 16 sie 2009 w liœcie [news:h698qb$pnu$1@news.onet.pl] Marynarz
    [p...@p...onet.pl] napisał(a):

    > A jakim ??

    Nie mechanicznym (nie majšcym silnika).

    >To dlaczego po jeździe po pijaku na rowerze masz zakaz
    > prowadzenia pojazdow mechanicznych ??

    Wiesz, różne cuda się u nas trafiajš. Na przykład znajomy tydzień temu
    dostał wyrok: zakaz jazdy pojazdami mechanicznymi na rok (czyli z
    wyłšczeniem roweru). Za co? Za jazdę po alkoholu na rowerze,
    oczywiœcie. :)

    --
    Pozdrawiam,
    Rafał Wawrzycki

    http://prw.terror404.net/rwawrzycki/
    Odpowiadajšc na adres prywatny usuń WYTNIJ_TO.