  • 1. Data: 2009-08-14 13:06:10
    Temat: Jak legalnie dorobić ?
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    Witam!

    Pracuję legalnie na etacie z wszystkimi tego następstwami.
    Jednak od czasu do czasu zdarza się fucha
    (z zupełnie innej dziedziny - fotografii).
    Jak najprościej (i najkorzystniej finansowo) mogę legalnie
    rozreklamować się i wykonywać zlecenia ?
    Dziedzina ma taką specyfikę, że przez kilka miesięcy mogę nie
    mieć żadnego zlecenia, a później w jednym miesiącu kilka zleceń.

    Chciałbym się trochę rozreklamować, móc podpisać jakąś umowę
    z klientem (tak by zabezpieczyć siebie i ale i jego) i jednocześnie
    zrobić to tak by wszystko było legalnie.

    Jaka forma działalności była by dla mnie najkorzystniejsza ?

  • 2. Data: 2009-08-14 13:09:19
    Temat: Re: Jak legalnie dorobić ?
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Radek D" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jaka forma działalności była by dla mnie najkorzystniejsza ?

    Gospodarcza.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2009-08-14 13:13:01
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Radek D" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Uzupelniajac. Jednoosobowa DG osoby fizycznej.
    kostowac Cie to bedzie co miesiac 224,24 - z czego wiekszosc (ok 193 zl)
    odliczysz sobie w rozliczeniu rocznym od podatku placonego z etatu - czyli
    co miesiac efektywnie bedzie Cie to kosztowac ok 30 zl (nie liczac kosztow
    darmowego kredytowania panstwa).

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2009-08-14 15:15:54
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 14 Aug 2009 15:06:10 +0200, Radek D napisał(a):

> [...]
    > by wszystko było legalnie.
    >
    > Jaka forma działalności była by dla mnie najkorzystniejsza ?

    Kim będą twoi klienci? Firmy czy osoby fizyczne nie prowadzące DG?

  • 5. Data: 2009-08-14 15:26:07
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Kim będą twoi klienci? Firmy czy osoby fizyczne nie prowadzące DG?

    Gosciu napisal, ze "chce sie rozreklamowac" - wiec raczej tak czy inaczej to
    DG.
    Chyba, ze to reklamowanie sie bedzie polegalo na rozsylaniu CV do
    potencjalnych kontrahentow bedacych wylacznie przedsiebiorcami..... To moze
    sie jakos na osobiste UoD zalapac.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2009-08-14 15:29:25
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > zrobić to tak by wszystko było legalnie.
    >
    > Jaka forma działalności była by dla mnie najkorzystniejsza ?

    O to ja mam podobnie (czasami robie projekty jako fuchy)
    przerabialem wszystkie mozliwosci i najlepiej wychodzi sie na umowach
    autorskich
    a projektowanie a tym bardziej fotografia naleza do tzw. "zawodow tworczych"
    i skarbowka absolutnie sie nie czepia
    jedyna wada jest ze oficjalnie masz polowe rzeczywistych dochodow
    (np. do zdolnosci kredytowej)
    zaleta jest polowa podatku ;-)
    [obowiazuje 50% kosztow uzyskania przychodu]

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 7. Data: 2009-08-14 15:32:12
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > Chyba, ze to reklamowanie sie bedzie polegalo na rozsylaniu CV do
    > potencjalnych kontrahentow bedacych wylacznie przedsiebiorcami..... To

    Dla fotografa to Umowa Autorska jest idealna
    i dla prywatnych i dla "firmowych" klientow

    pozdrawiam
    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 8. Data: 2009-08-14 15:57:31
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "HANA" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > autorskich
    > a projektowanie a tym bardziej fotografia naleza do tzw. "zawodow

    kto jest wtedy platnikiem podatku PIT?
    Co na to ZUS?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 9. Data: 2009-08-14 17:30:00
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    SDD wrote:

    > kto jest wtedy platnikiem podatku PIT?

    Zleceniodawca

    > Co na to ZUS?

    Nic, ma związane ręce :-)

    M.

  • 10. Data: 2009-08-14 19:31:05
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "HANA" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > kto jest wtedy platnikiem podatku PIT?
    > Co na to ZUS?
    >
    > Pozdrawiam
    > SDD

    zleceniodawca
    ale podatek mozna placic samemu
    a ZUS moze sobie poogladac dziela co najwyzej
    ;-)

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl