  • 21. Data: 2009-08-16 21:59:00
    Temat: Re: Prywatny teren a jazda rekreacyjna pod wp?ywem
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "PiotRek" <b...@g...pl.invalid> napisał w wiadomości
    news:h69th2$kjj$1@inews.gazeta.pl...

    > Pewien jesteś?

    Art 42 kk jakos nie precyzuje, ze zakaz musi obejmowac co najwyzej taki sam
    rodzaj pojazdu, jak ten, ktorym popelniono przestepstwo przeciwko
    bezpieczenstwu w komunikacji.
    Wystarczy, ze zostanie popelnione takie przestepstwo i sprawca bedzie w
    stanie neitrzezwosci - czyli 178a sie lapie. Wowczas zakaz jest
    obligatoryjny i musi dotyczyc *co najmniej* pojazdow okreslonego typu ae
    moze tez dotyczyc wszelkich.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 22. Data: 2009-08-16 22:05:46
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    > Na kanwie Waszej dyskusji przysedł mi do głowy problem. A elektrycznie
    > napędzany wózek inwalidzki? Pijany inwalida jadący od stołu do ubikacji
    > wózkiem elektrycznym popełnia przestępstwo?

    To znany już paradoks prawny bo inwalida na wózku jest jednocześnie pieszym
    i kierującym, ale zdaje się były w tej sprawie wyroki.
    --
    Jackare

  • 23. Data: 2009-08-16 22:58:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    ..

    > Poruszający sie wózkiem inwalidzkim wg PoRD jest pieszym.

    Wiem, ale czy to oznacza, że ta definicja automatycznie przenosi sie na
    kodeks karny? Bo mam wątpliwości.1

  • 24. Data: 2009-08-16 23:20:27
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    ["Followup-To:" header set to pl.soc.prawo.]
    On 2009-08-16, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > Wiem, ale czy to oznacza, że ta definicja automatycznie przenosi sie na
    > kodeks karny? Bo mam wątpliwości.1

    Pewnie nie, sądząc po tym ile różnym sądom zajęło ustalenie jak w
    kontekście alkoholowym traktować np. taki motorower <50cc czy rower z
    silnikiem.

    --
    Marcin

  • 25. Data: 2009-08-17 10:29:21
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    .

    > Na kanwie Waszej dyskusji przysedł mi do głowy problem. A elektrycznie
    > napędzany wózek inwalidzki? Pijany inwalida jadący od stołu do ubikacji
    > wózkiem elektrycznym popełnia przestępstwo?

    A czy jazda po domu, jazda do kibla, jazda po działce jest "w ruchu
    lądowym"? Mam wątpliwości (nie jestem karnistą)

  • 26. Data: 2009-08-17 13:41:26
    Temat: Re: Prywatny teren a jazda rekreacyjna pod wpływem
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    czarny_19 pisze:

    > Problem sprowadza się do tego czy Policja może kontrolować ruch na
    > tzw. drogach wewnętrznych (drogi prywatne, osiedlowe, parkingi pod
    > supermarketami). Zgodnie z ustawą prawo o ruchu drogowym Policja może
    > kontrolować ruch jedynie na drogach publicznych, gdyż ustawa dotyczy
    > tylko takich dróg. Co to jest droga publiczna określa ustawa o drogach

    Policja może dokonywać czynności kontroli ruchu drogowego na drogach
    innych niż publiczne i strefy zamieszkania, w sytuacjach gdy zagrożone
    jest bezpośrednio bezpieczeństwo ruchu (art. 1 ust. 1 PoRD). Pijaczek za
    kółkiem jadący drogą osiedlową niewątpliwie stanowi takie zagrożenie.

    > drogą wewnętrzną. Na drogi wewnętrzne Policja nie ma wstępu, chyba że
    > zachodzi niebezpieczeństwa dla życia lub zdrowia.

    Policja ma wstęp na ogólnodostępne drogi wewnętrzne chociażby ze
    względu na inne zadania (np. kontrola porządku publicznego).

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 27. Data: 2009-08-17 14:02:14
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    Roman Rumpel pisze:

    > A czy jazda po domu, jazda do kibla, jazda po działce jest "w ruchu
    > lądowym"? Mam wątpliwości (nie jestem karnistą)

    SN nie miał takich wątpliwości, przyjmując że prowadzenie po pijaku na
    polu nie wyczerpuje znamion z art. 178a par. 1 KK. Takie stanowisko
    zostało podzielone w kilku wyrokach (z 2.2.98 III KKN353/96, 19.5.78 VII
    KZP 13/78 czy krakowskiego S.A. II AKA 69/04). Pole uprawne, pastwisko,
    podwórko, ogród przydomowy czy chociażby dywan dużego pokoju nie są
    miejscami prowadzenia ruchu drogowego.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 28. Data: 2009-08-17 14:06:41
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    Sebcio pisze:

> [...]
    > KZP 13/78 czy krakowskiego S.A. II AKA 69/04). Pole uprawne, pastwisko,
    > podwórko, ogród przydomowy czy chociażby dywan dużego pokoju nie są

    Tak właśnie podejrzewałem, a zatem nie będziemy mieli przestępstwa z art
    178 a w podanych powyżej sytuacjach.

  • 29. Data: 2009-08-17 14:30:51
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    SDD wrote:
    > Użytkownik "JanKo" <b...@m...tu> napisał w wiadomości

    > Jeazda pod wplywem jest wlasnie wystepkiem. Czyli przestepstwem za
    > ktore ustawa przewiduje dolna granice kary pozbawienia wolnosci
    > krotsza niz 3 lata.

    misiu - ale jaka ustawa...
    a potem przeczytaj gdzie ta ustawa obowiązuje...
    zwykle jest na wstępie...
    ;]

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 30. Data: 2009-08-17 15:38:22
    Od: czarny_19 <j...@g...com>

    On 16 Sie, 11:42, gazebo <g...@c...net> wrote:

    > Jakoś tak niedaleko Zamościa gmina zrobiła spory i elegancki parking
    > specjalnie dla szaleństw jednośladowych. Policja przyjeżdża pooglądać.
    > Nie wiem jaki jest status tego miejsca. Nie do końca jestem przekonany,
    > że policja sama z siebie powinna interweniować w omawianym (naszym)
    > przypadku.
    >
    > --
    > mirror

    Może dlatego powinna interweniować, że nie Wasza imprezka nie spełnia
    określonych wymagań a Wy nie ubiegacie się żadne pozwolenia na takie
    zabawy. Nie wiem czy rozrywka o której mowa nie podlega pod jakieś
    przepisy administracyjne dotyczące organizowania imprez sportowych czy
    też masowych? Nie sprawdzałem tego. Podejrzewam jednak, że tak. A w
    takim razie na pewno powinniście odpowiednio zabezpieczyć imprezę
    (powiadomić pogotowie, straż pożarną etc). Jazda po pijaku w stylu
    destruction derby na pewno wzbudzi zainteresowanie Policji.