  • 51. Data: 2018-03-27 03:05:33
    Temat: Re: Prokuratura i stawiane zarzutów.
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-03-26, Kviat <Kviat> wrote:
    > No ręce i nogi mi opadły...
    > Myślenie rodem z głębokiej komuny...

    Zdziwiłbys się ile ludzi którzy g. mają wspólnego z głęboką komuną
    dokładnie tak samo mysli. Trzeba cenić swój czas i nie wytaczać armat na
    wróble. Mozna by odparować, że takie stawianie się o byle co to leczenie
    naszych cebulowo-narodowych kompleksów. Co innego jakby ochroniarz był
    chamski, ale jeśli grzecznie poprosi, to dla mnie tez żaden problem.

    > I całe szczęście.

    Z tym sie akurat zgadzam, bo wielu ochroniarzom odbija ostra szajba i
    czują się panami życia i smierci w stopniu w zakresie nieporównywalnie
    większym niz u policji. Licencjonowany czy nie, trochę jednak trudniej
    zostac policjantem i tez większa odpowiedzialnośc co przekłada się na
    podejście.

    > Za takie byle podejrzenie taki ochroniarz powinien być finansowo
    > obciążony kosztami interwencji policji.

    Owszem, tylko nie jestem pewien, czy zawsze da się to czy tamto
    udowodnić. Jeśli interwencja była bezzasadna a Ty poniosłeś szkodę, to
    zawsze mozesz ochroniarza pozwać.

    --
    Marcin

  • 52. Data: 2018-03-27 11:08:50
    Od: Kviat

    > Zdziwiłbys się ile ludzi którzy g. mają wspólnego z głęboką komuną
    > dokładnie tak samo mysli.

    Nie jestem zdziwiony. Cały system, zaczynając od edukacji, jest
    nastawiony na "wychowanie" obywatela podporządkowanego, bez umiejętności
    krytycznego myślenia.
    I jak tylko mają "w ręku" jakikolwiek (urojony, czy rzeczywisty) atrybut
    władzy (legitymację czegoś tam, mundur, jakiś uniform z groźnie
    wyglądającymi naszywkami itp.), to dostają jakiegoś amoku. I myślenie
    się zmienia o 180 stopni.

    > Trzeba cenić swój czas i nie wytaczać armat na
    > wróble. Mozna by odparować, że takie stawianie się o byle co to leczenie
    > naszych cebulowo-narodowych kompleksów.

    Można też sądzić, że takie zachowania ("pogrzebię komuś w saszetce, bo
    tak, może będę miał szczęście i trafię na złodzieja", albo "zajrzę
    rowerzyście do etui od okularów, bo mi wolno i pretekst wymyślę na
    poczekaniu, a nie dlatego, że jest uzasadniona potrzeba"), to również
    leczenie cebulowo-narodowych kompleksów.
    A już kwintesencją cebulowatego myślenia jest na siłę szukanie
    usprawiedliwienia takiego zachowania.

    > Co innego jakby ochroniarz był
    > chamski, ale jeśli grzecznie poprosi, to dla mnie tez żaden problem.

    Dla mnie, to on może mieć nawet łzy w oczach :) Stan jego samopoczucia i
    kultury jest drugorzędny i oczywiście fajnie jakby się ładnie uśmiechał.
    Ale nie o to chodzi.
    Ma mieć _uzasadniony_ powód żeby mnie grzecznie poprosić o pokazanie
    zawartości kieszeni czy saszetki.

    Przecież zdaję sobie sprawę, że różnie bywa. Np. mogłem przypadkowo stać
    obok złodzieja, z półki coś zniknęło, a na monitoringu nie było widać,
    który z nas coś wsadził do kieszeni.

    Ale nie taka sytuacja, że gdzieś tam na terenie sklepu zniknęła
    "betoniarka" czy puszka farby, to teraz "trzepiemy" przed wyjściem co
    któregoś klienta i może fartem trafimy na złodzieja. To nie jest
    uzasadniony powód żeby akurat mi grzebać po kieszeniach. Bo mu się moja
    gęba nie spodobała? Co to ma być? Biorę udział w jakimś losowaniu?

    To oczywiście przejaw szerszego zjawiska. Tak samo są traktowani np.
    przedsiębiorcy przez urzędników z kontroli skarbowych. Muszą na każdym
    kroku udowadniać, że nie są wielbłądami. Przykłady można mnożyć.

    Częściowo to wina zakorzenionych jeszcze w komunie procedur, ale same
    się przecież nie wymyśliły. Owszem, powoli się to zmienia, ale jakoś nie
    widać nadmiernego entuzjazmu na zmianę sposobu myślenia... Niektórzy
    nadal nie mają oporów przed tłumaczeniem w stylu: "skoro nie zbadali na
    zawartość alkoholu kierowcy, który rozwalił płot, to widocznie nie było
    takiej potrzeby, przecież nie mają takiego obowiązku, więc w czym
    problem?", "skoro ktoś prosi o pokazanie saszetki, to w czym problem
    żeby pokazać?"

    No rzeczywiście, to żaden problem... Problemem jest to, że ktoś w ogóle
    wpadł na pomysł zaglądania mi do saszetki bez powodu, a ktoś inny nie
    dziwi się, że ktoś miał taki pomysł, ale za to dziwi go to, że korzystam
    z prawa do prywatności i tej saszetki pokazać bez powodu nie chcę.
    Niektórym się zwyczajnie pomieszało. To nie ja powinienem się tłumaczyć,
    dlaczego nie chcę pokazać saszetki.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 53. Data: 2018-03-27 12:26:01
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 27 marca 2018 11:08:50 UTC+2 użytkownik Kviat napisał:

    > Ale nie taka sytuacja, że gdzieś tam na terenie sklepu zniknęła
    > "betoniarka" czy puszka farby, to teraz "trzepiemy" przed wyjściem co
    > któregoś klienta i może fartem trafimy na złodzieja.

    Ale grupowy policjant napisał przewiercień że mogą szukać betoniarki zabawki czy
    temperówki;)
    Szukanie roweru w etui na okulary tez jakoś uzasadniał.

  • 54. Data: 2018-03-27 12:57:06
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-03-27, Kviat <Kviat> wrote:

    > Nie jestem zdziwiony. Cały system, zaczynając od edukacji, jest
    > nastawiony na "wychowanie" obywatela podporządkowanego, bez umiejętności
    > krytycznego myślenia.

    No ale to by coś miało wspólnego z komuną, a nie ma.

> [...]
    > władzy (legitymację czegoś tam, mundur, jakiś uniform z groźnie
    > wyglądającymi naszywkami itp.), to dostają jakiegoś amoku. I myślenie

    To zwykle widać, prawda? A ja mówię o sytuacji gdzie jakiś powód
    racjonalny jednak jest, a przynajmniej nie mam powodu aby w niego
    watpić.

> [...]
    > poczekaniu, a nie dlatego, że jest uzasadniona potrzeba"), to również
    > leczenie cebulowo-narodowych kompleksów.

    Pewnie tak. Dwie strony tego samego medalu. Problem polega na tym, że
    istnienie tej drugiej strony nie zmienia faktu istnienia pierwszej.

    > A już kwintesencją cebulowatego myślenia jest na siłę szukanie
    > usprawiedliwienia takiego zachowania.

    Kto się osmielił?

> [...]
    > uzasadniony powód żeby akurat mi grzebać po kieszeniach. Bo mu się moja
    > gęba nie spodobała? Co to ma być? Biorę udział w jakimś losowaniu?

    Nigdy nie spotkało mnie coś takiego. Dlaczego kurna mnie takie sytuacje
    nie spotykają? Co jest ze mną nie tak? Czy to nie może być czasami to,
    że nie mam na twarzy wypisanej organicznej niechęci do policji i innych
    misiów i nie podejrzewam ich a'priori, że chcą sobie leczyć kompleksy
    oddając się fascynającej czynnosci sprawdzania mojego plecaka?

> [...]
    > zawartość alkoholu kierowcy, który rozwalił płot, to widocznie nie było
    > takiej potrzeby, przecież nie mają takiego obowiązku, więc w czym

    To nie ja.

    > problem?", "skoro ktoś prosi o pokazanie saszetki, to w czym problem
    > żeby pokazać?"

    A to mogę byc ja.

> [...]
    > dziwi się, że ktoś miał taki pomysł, ale za to dziwi go to, że korzystam
    > z prawa do prywatności i tej saszetki pokazać bez powodu nie chcę.

    Jeśli bez powodu to i owszem. Nie ładnie.

    > Niektórym się zwyczajnie pomieszało. To nie ja powinienem się tłumaczyć,
    > dlaczego nie chcę pokazać saszetki.

    To dlaczego się tłumaczysz? Albo chcesz pokazać albo nie chcesz. To
    Twoja sprawa. Problem w tym, że Ty wydajesz się mieć pretensje do
    innych, którzy widzą całą sytuację inaczej niż Ty.

    --
    Marcin

  • 55. Data: 2018-03-27 19:32:05
    Od: Kviat

    > No ale to by coś miało wspólnego z komuną, a nie ma.

    Jak to nie ma?
    A co się takiego zmieniło? Że wprowadzili religię do szkół? To ma uczyć
    młodzież krytycznego myślenia?

    > To zwykle widać, prawda? A ja mówię o sytuacji gdzie jakiś powód
    > racjonalny jednak jest, a przynajmniej nie mam powodu aby w niego
    > watpić.

    Jasne. Trzeba uwierzyć na słowo ochroniarzowi, że ma powód.
    A ja mówię, o sytuacji, że nie ma powodu żebym pokazywał zawartość
    saszetki dla świętego spokoju "bo trzeba cenić swój czas i nie wytaczać
    armat na wróble".
    Oprócz czasu trzeba też cenić samego siebie, a nie dać się upokarzać bo
    szkoda na to czasu.

    > Kto się osmielił?

    Czytałeś wątek od początku, czy tak przez przypadek się wciąłeś?

> [...]
    > misiów i nie podejrzewam ich a'priori, że chcą sobie leczyć kompleksy
    > oddając się fascynającej czynnosci sprawdzania mojego plecaka?

    Z tobą jest nie tak to, że nie miałeś stłuczki z limuzyną rządową i nie
    jechałeś w nocy rowerem.
    Zapewne ten co jechał rowerem i mu etui od okularów przetrzepali, bił po
    oczach świetlistą aurą niechęci do policji i innych misiów i dlatego mu
    do etui zajrzeli. Nie dało się zauważyć już ze stu metrów. A kierowca
    cienkocienko już wsiadając do samochodu zaplanował sobie, że zabawi się
    w doktora leczącego kompleksy służb mundurowych.

    Przepraszam za sarkazm, ale mam wrażenie, że nie bardzo wiesz czego
    dotyczy dyskusja.

    > A to mogę byc ja.

    > Jeśli bez powodu to i owszem. Nie ładnie.

    I przecież właśnie to tym jest mowa. Że to "nie ładnie", ale niektórzy
    tego nie rozumieją i próbują to usprawiedliwiać.

    > To dlaczego się tłumaczysz?

    Ja? Serio?
    To taka parabola była...
    I żeby nie było o jaką parabolę mi chodzi:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Przypowie%C5%9B%C4%87

    > Albo chcesz pokazać albo nie chcesz. To
    > Twoja sprawa. Problem w tym, że Ty wydajesz się mieć pretensje do
    > innych, którzy widzą całą sytuację inaczej niż Ty.

    No dobra...
    ...to może jednak najpierw zorientuj się o czym jest dyskusja.

    Pozdrawiam
    Piotr