  • 31. Data: 2011-03-04 22:43:33
    Temat: Re: Problem z odebraniem od banku spadku
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/4/2011 4:24 PM, Michal Jankowski wrote:
    > A jeśli przedmiotem spadku są pieniądze na koncie? Jak je sprzedać?

    1. wziąć w tym banku pozyczke pod zastaw pieniedzy
    2. poczekać, aż się odsetki uzbierają
    3. wystawić weksel

  • 32. Data: 2011-03-05 13:47:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 4 Mar 2011, Michal Jankowski wrote:

    > A jeśli przedmiotem spadku są pieniądze na koncie?

    To nic nie trzeba sprzedawać.
    Wystarczy przelać do US, oni już sobie z nimi poradzą ;)

    Mi w całości opisu co najmniej jedna pozycja nie pasuje: fakt,
    że bank odmówił podania stanu konta osobie która przedstawiła
    stwierdzenie nabycia spadku. Nie widzę podstaw prawnych do
    takiej odmowy.

    pzdr, Gotfryd

  • 33. Data: 2011-03-06 12:44:34
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> writes:

    > To nic nie trzeba sprzedawać.
    > Wystarczy przelać do US, oni już sobie z nimi poradzą ;)

    Jak przelać pieniądze, którymi bank nie pozwala dysponować przed
    opłaceniem podatku?

    MJ

  • 34. Data: 2011-03-07 22:34:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 6 Mar 2011, Michal Jankowski wrote:

    > Jak przelać pieniądze, którymi bank nie pozwala dysponować przed
    > opłaceniem podatku?

    Sprowokować US do wystawienia tytułu egzekucyjnego :P
    (a poważniej - zaznaczałem że bank bezprawnie odmówił informacji,
    a odmowa wydania byłaby dopiero w następnym kroku).

    pzdr, Gotfryd

  • 35. Data: 2011-03-08 08:29:16
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > Sprowokować US do wystawienia tytułu egzekucyjnego :P
    > (a poważniej - zaznaczałem że bank bezprawnie odmówił informacji,
    > a odmowa wydania byłaby dopiero w następnym kroku).

    No ale załóżmy, że już mamy ten następny krok.

    MJ

  • 36. Data: 2011-03-08 09:05:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 Mar 2011, Michal Jankowski wrote:

    > No ale załóżmy, że już mamy ten następny krok.

    To po prostu przedkładamy orzeczenie sądu o dziale spadku.
    Nie znajduję podstaw do odmowy w takim przypadku wydania
    przedmiotu spadku. W odróżniniu od postanowienia o nabycia
    spadku, tam powinna być konkretna kwota należna konkretnemu
    spadkobiercy.
    Inna sprawa, że dla spadku (nabytego, ale nie podzielonego)
    też nie znam podstaw do odmowy ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 37. Data: 2011-03-08 09:56:06
    Od: " ąćęłńóśźż" <j...@W...gazeta.pl>

    A czy w banku zażądano dowodu na opłacenie podatku od spadku i darowizn lub
    zaświadczenia z urzędu skarbowego o zwolnieniu z takiego podatku ?

  • 38. Data: 2011-03-08 12:31:18
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

> [...]
    > przedmiotu spadku. W odróżniniu od postanowienia o nabycia
    > spadku, tam powinna być konkretna kwota należna konkretnemu

    A w praktyce bank wymaga opłacenia podatku wcześniej. I zdaniem reszty
    grupy jest to normalne i słuszne.

    MJ

  • 39. Data: 2011-03-08 13:07:11
    Od: " ąćęłńóśźż" <j...@W...gazeta.pl>