  • 21. Data: 2011-03-03 09:46:52
    Temat: Re: Problem z odebraniem od banku spadku
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > a kogo to obchodzi?
    > podatek płaci się od spadku, a nie ze spadku.

    A podatek dochodowy płaci się od dochodu i co z tego? Nie masz
    obowiązku zapłacenia podatku dochodowego z góry.

    MJ

  • 22. Data: 2011-03-03 12:11:56
    Od: "Michal" <f...@h...com.pl>

    > A podatek dochodowy płaci się od dochodu i co z tego? Nie masz
    > obowiązku zapłacenia podatku dochodowego z góry.

    Jak nie masz, jak masz? Podatek dochodowy płacisz (w pewnym uproszczeniu) po
    wystawieniu faktury. Zapłata za tę fakturę nikogo, a zwłaszcza US nic nie
    obchodzi.

    Michał

  • 23. Data: 2011-03-03 17:11:00
    Od: alex <o...@w...pl>

    W dniu 2011-03-02 20:55, spp pisze:

    > A znajoma jest dwojga osób?

    jeżeli na wyroku sądu napisane jest że pani kowalska bierze 100% po
    zmarłym bracie to nie wiem w czym problem

    tak jak napisałem inny bank od ręki przelał kasę...

  • 24. Data: 2011-03-03 20:41:34
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Michal" <f...@h...com.pl> writes:

    > Jak nie masz, jak masz? Podatek dochodowy płacisz (w pewnym
    > uproszczeniu) po wystawieniu faktury. Zapłata za tę fakturę nikogo, a
    > zwłaszcza US nic nie obchodzi.

    Co ty mi o jakichś fakturach? Słyszałeś, żeby pracodawca powiedział:
    "wypłacimy panu pensję brutto, kiedy pokaże pan żaświadczenie o
    uiszczeniu podatku dochodowego"? Nawet jeśli podatnik jest zobowiązany
    do wpłacania zaliczek na podatek osobiście, to też nie musi tego robić
    ZANIM dostanie swój przychód.

    MJ

  • 25. Data: 2011-03-03 22:25:32
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/3/2011 2:41 PM, Michal Jankowski wrote:

> [...]
    > uiszczeniu podatku dochodowego"? Nawet jeśli podatnik jest zobowiązany
    > do wpłacania zaliczek na podatek osobiście, to też nie musi tego robić

    Ale co to za argument.
    tak jest i koniec.
    w jednym musisz w drugim nie musisz i czesc.

  • 26. Data: 2011-03-04 06:49:24
    Od: "Michal" <f...@h...com.pl>

> [...]
    > uiszczeniu podatku dochodowego"? Nawet jeśli podatnik jest zobowiązany
    > do wpłacania zaliczek na podatek osobiście, to też nie musi tego robić

    Po pierwsze podatek dochodowy dotyczy nie tylko wynagrodzeń za pracę. Po
    drugie "dostać przychód" nie zawsze oznacza otrzymanie zapłaty. Ale, jak
    słusznie zauważył Witek, ta kwestia i tak nijak się nie wiąże z tematem.
    Michał

  • 27. Data: 2011-03-04 21:38:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Mar 2011, Michal Jankowski wrote:

    > Abstrahując od tego przypadku (brak podatku), skąd spadkobierca ma
    > wziąć pieniądze na opłacenie podatku od spadku przed objęciem
    > dziedziczonego majątku?

    Co rozumiesz przez "objęcie"?

    A co do podatku... na przypadki, kiedy prawo przewiduje
    pewne "podatkozależne" ograniczenia w dysponowaniem spadkiem
    coś się znajdzie.
    Jest procedura, specjalnie przewidziana na taką okazję kiedy
    podatnika nie stać na opłacenie podatku od spadku.
    Może w takim razie sprzedać przedmiot spadku, posługując się
    szczególną formą zabezpieczenia - naczelnik US wydaje "uprzednią
    zgodę" (to jest wersja INNA niż obok wymienione "albo zaświadczenie")
    a notariusz podpisuje papiery pobierając należny podatek
    (bo taki warunek postawi naczelnik), art.19.6 ustawy:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-spadkow-i-darowizn-1_2_33.html
    (wersja "zbycie praw", bo tam wymieniono kilka *różnych* zdarzeń
    które podpadają pod takie rozwiązanie, w tym rozliczenia między
    spadkobiercami a zapisobiercami i uprawnionymi do zachowku).

    pzdr, Gotfryd

  • 28. Data: 2011-03-04 21:44:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Mar 2011, kam wrote:

    > a dlaczego nie? art.209 kc i 1035 kc

    A 1036 KC, który jest przepisem szczególnym (jak sam numer wskazuje)?
    (gwiazdkowanie moje rzecz jasna):
    "Spadkobierca może *za zgodą pozostałych spadkobierców* rozporządzić
    udziałem[...]"

    I to tylko wobec 1027 KC bo po dziale spadku jak rozumiem nie będzie
    już mowy o "udziale w kwocie na koncie" lecz konkretnej części
    (lub wartości) tej kwoty.

    pzdr, Gotfryd

  • 29. Data: 2011-03-04 21:48:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Mar 2011, Animka wrote:

    > Poprosić, żeby ta pani z banku napisala na karteczce punkt po punkcie co jest
    > wymagane. I niech się pod tym podpisze.

    Bardzo rozsądne (nie żartuję :))
    Problem w tym, że nie ma prawa do rozstrzeliwania "pani z banku" jak
    ona powie że petent (bo nawet nie klient banku) ma sobie napisać sam,
    a "ona nie musi".

    pzdr, Gotfryd

  • 30. Data: 2011-03-04 22:24:23
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> writes:

> [...]
    > a notariusz podpisuje papiery pobierając należny podatek
    > (bo taki warunek postawi naczelnik), art.19.6 ustawy:

    A jeśli przedmiotem spadku są pieniądze na koncie? Jak je sprzedać?

    MJ