  • 11. Data: 2009-03-25 11:56:54
    Temat: Re: Prawo do kodu źródłowego programu po rozwiązan=?iso-8859-2?Q?iu_umowy_o_prac=EA?=
    Od: "Arek Margraf" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > ma ANI JEDNEGO SŁOWA
    > o pisaniu jakichkolwiek programów jak również w opisie stanowiska
    > określającego zakres obowiązków
    > pracownika, a program został napisany na polecenie szefa, któremu
    > pracownik przedstawił propozycję
    > wykonania programu (nie ma żadnej formalnej umowy na piśmie), a z tego co
    > mi wiadomo, pracodawca
    > może powierzyć chyba do 3 miesięcy inne obiowiązki niż te określone w
    > umowie i opisie stanowiska.
    >
    > Więc czy w takiej sytuacji pracodawca ma prawo do kodów źródłowych

    Tak wtedy ma prawo do kodu. Pytanie tylko dlaczego nie miał tego kodu gdy
    ustawał stosunek pracy. Czy pracownik to robił na firmowym kompie i gdy
    skonczył pracować, wszystko pozostało na miejscu a pracodawca mniej lub
    bardziej swiadomie usunął sobie te dane. Czy moze pracownik odchodząc,
    usunął kod, zabierając go jednak ze sobą ?

    Bo te dwie sytyacje troche się różną i mogą miec wpływ na to czego
    pracodawca może żądać od pracownika

    A.

  • 12. Data: 2009-03-25 17:35:51
    Temat: Re: Prawo do kodu źródłowego programu po rozwiązaniu umowy o pracę
    Od: Jacek Krzyzanowski <k...@k...pl>

    Dnia Tue, 24 Mar 2009 22:12:11 +0100, Grzegorz Kurczyk napisał(a):

    > Jeśli program został
    > napisany przez pracownika jedynie w celu usprawnienia pracy na
    > stanowisku to raczej jest on własnością pracownika.

    To pracownik moze w godzinach pracy tworzyc sobie swoje prywatne programy?

    --
    usenet jest dla mieczakow

  • 13. Data: 2009-03-25 17:58:38
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jacek Krzyzanowski wrote:

    > To pracownik moze w godzinach pracy tworzyc sobie swoje prywatne programy?

    A ty możesz sobie w godzinyach pracy wycierać swój prywatny nos?

    Jeśli nikt mu napisania tego programu nie zlecił i nie pisał go w ramach
    pracy to jest to program pracownika.
    To, że miał na to czas w pracy świadczy o złej organizacji pracy, ale
    nie zmienia faktu własności programu.

    Nie wiemy jak było

  • 14. Data: 2009-03-25 20:02:51
    Od: "gargamel" <s...@d...eu>

    Órzytkownik "Arek Margraf" napisał:
    > Tak wtedy ma prawo do kodu.

    bzdury!!! nie ma żadnego prawa,
    skoro takich obowiązków nie miał w umowie i regulaminie!!!
    pracownik umówił sie ustnie na program a nie kod źródłowy i program dostał,
    jak chce kod to były pracownik może mu go sprzedać

  • 15. Data: 2009-03-25 20:40:13
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    e.googlegroups.com
    przypadek <p...@g...pl> pisze:

    > Ale pomijacie wszyscy, że dyskutujemy o sytuacji "PO" rozwiązaniu
    > stos. pracy. Jakież to środki dyscyplinujące ma były pracodawca wobec
    > byłego pracownika? Żadne.
    Dyscyplinujących żadnych. Ma jednak otwartą drogę do upomnienia się o swoje
    na drodze sądowej.
    Szansy sukcesu nie widzę, ale możliwość jest.

    --
    Jotte

  • 16. Data: 2009-03-25 20:40:36
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:xn0g82r16de0cgs000@news.onet.pl Marcin <t...@f...pl>
    pisze:

> [...]
    > miesięcy inne obiowiązki niż te określone w umowie i opisie stanowiska.
    > Więc czy w takiej sytuacji pracodawca ma prawo do kodów źródłowych
    W tej sytuacji powstaje kwestia dowodowa. Brak bowiem dowodu na
    oddelegowanie do innych obowiązków (tu uwaga: _innych_ , a nie dodatkowych).
    Nawet jeśli zostały mu powierzone inne obowiązki, to było to napisanie
    programu. I pracownik go napisał, przekazanie kodu źródłowego to osobna
    kwestia, zapewne nieomawiana.
    W sumie uważam, że pracodawca dał ciała i teraz może o kod źródłowy
    grzecznie prosić albo go odkupić.

    --
    Jotte

  • 17. Data: 2009-03-25 20:55:51
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    Użytkownik Jacek Krzyzanowski napisał:

    > To pracownik moze w godzinach pracy tworzyc sobie swoje prywatne programy?

    A to, że pracownik w godzinach pracy skorzystał ze swojego prywatnego
    samochodu na potrzeby firmy skutkuje tym, że samochód ten automatycznie
    staje się własnością pracodawcy ?

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 18. Data: 2009-03-25 22:07:05
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    > dodatkowych). Nawet jeśli zostały mu powierzone inne obowiązki, to było to
    > napisanie programu. I pracownik go napisał,

    W ramach umowy o pracę.
    Czyli kod należy do pracodawcy.

  • 19. Data: 2009-03-25 22:16:20
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gqe9ua$bfi$1@news3.onet Cavallino
    <c...@k...pl> pisze:

    > W ramach umowy o pracę.
    Nie ma na to dowodów.

    > Czyli kod należy do pracodawcy.
    Wypadałoby tę tezę udowodnić.

    --
    Jotte

  • 20. Data: 2009-03-25 22:59:19
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    >W wiadomości news:gqe9ua$bfi$1@news3.onet Cavallino

    > Nie ma na to dowodów.

    To że Ty ich nie znasz, nie oznacza że ich nie ma.

    > Wypadałoby tę tezę udowodnić.

    Że kod powstały w wyniku realizacji polecenia służbowego, w czasie pracy, na
    firmowym sprzęcie należy do pracodawcy?
    Tego udowadniać nie trzeba, to wynika z przepisu.