  • 1. Data: 2009-03-24 20:08:53
    Temat: Prawo do kodu źródłowego programu po rozwiązaniu umowy o pracę
    Od: "Marcin" <t...@f...pl>

    Witajcie :)

    Czy pracodawca po zwolnieniu pracownika, tzn. po faktycznym rozwiązaniu umowy o
    pracę
    (po upłynięciu okresu wypowiedzenia) ma prawo upomnieć się o kody źródłowe programu
    napisanego przez pracownika dla firmy (firma jest w posiadaniu programu wynikowego),
    jeśli do chwili rozwiązania umowy o pracę tego nie uczynił?

    --
    Pzdr.
    Marcin

  • 2. Data: 2009-03-24 20:39:03
    Od: "Dawid" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > wynikowego),
    > jeśli do chwili rozwiązania umowy o pracę tego nie uczynił?

    oczywscie. Wszytko co wykonał pracownik na rzecz pracodawcy należy do
    pracodawcy wlacznie z kodami źrodłowymi

  • 3. Data: 2009-03-24 20:59:58
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Dawid wrote:
    > Wszytko co wykona? pracownik

    ... ramach umowy o pracę....

  • 4. Data: 2009-03-24 21:01:27
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 24 Mar, 21:39, "Dawid" <d...@p...onet.pl> wrote:

    > oczywscie. Wszytko co wykonał pracownik na rzecz pracodawcy należy do
    > pracodawcy wlacznie z kodami źrodłowymi

    Inna rzecz, że po zakończeniu współpracy to pracownik mógł te kody
    źródłowe (rozumiem że gdzieś w domu na prywatnym sprzęcie) już dawno
    na spaghetti przerobić, więc w interesie tak świetnie zarządzanej (od
    strony dokumentacji tworzonego softu) firmy jest dogadać się
    polubownie (=zapłacić za to, że pracownik zechce schylić się i
    pogrzebać w koszu).

  • 5. Data: 2009-03-24 21:12:11
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    Użytkownik Dawid napisał:

    > oczywscie. Wszytko co wykonał pracownik na rzecz pracodawcy należy do
    > pracodawcy wlacznie z kodami źrodłowymi

    Ale chyba tylko w przypadku gdy tworzenie oprogramowania na rzecz
    pracodawcy leżało w zakresie obowiązków pracownika. Jeśli program został
    napisany przez pracownika jedynie w celu usprawnienia pracy na
    stanowisku to raczej jest on własnością pracownika.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 6. Data: 2009-03-24 21:25:59
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    przypadek wrote:

> [...]
    > strony dokumentacji tworzonego softu) firmy jest dogadać się
    > polubownie (=zapłacić za to, że pracownik zechce schylić się i

    Więc twierdzisz, że pracownik zniszczył własność firmy?
    Oj, niedobrze.

  • 7. Data: 2009-03-24 21:41:20
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 24 Mar, 22:25, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > Więc twierdzisz, że pracownik zniszczył własność firmy?
    > Oj, niedobrze.

    A co, ma obowiązek do końca życia przechowywać te kody, bo sobie może
    przypomną? I jeszcze może odpowiednie warunki przechowywania zapewnić?
    Ja tylko sugeruję, że się przypadkiem kawa na nie wylała...

  • 8. Data: 2009-03-24 22:54:53
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:xn0g81xrncrdzq5001@news.onet.pl Marcin <t...@f...pl>
    pisze:

> [...]
    > o kody źródłowe programu napisanego przez pracownika dla firmy (firma
    > jest w posiadaniu programu wynikowego), jeśli do chwili rozwiązania
    Wszystko zależy od treści umowy o pracę.
    Jeśli napisanie programu nastąpiło poza ramami nakreślonymi stosunkiem pracy
    to oczywiście - nie.
    Jeżeli w ramach stosunku pracy to kod źródłowy należy do pracodawcy i winien
    pozostać na stanowisku pracy lub w inny sposób znajdować się w posiadaniu
    pracodawcy.
    Mogą też istnieć inne okoliczności.

    --
    Jotte

  • 9. Data: 2009-03-25 06:42:05
    Temat: Re: Prawo do kodu źródłowego programu po rozwiązan=?iso-8859-2?Q?iu_umowy_o_prac=EA?=
    Od: "Marcin" <t...@f...pl>

    Dnia 2009-03-24 Jotte dokonal ponizszego cudu (by zylo sie lepiej):

> [...]
    pozostać na stanowisku pracy lub w inny sposób znajdować się w posiadaniu pracodawcy.

    No to dopowiem jeszcze istotny szczegół, że właśnie w umowie o pracę nie ma ANI
    JEDNEGO SŁOWA
    o pisaniu jakichkolwiek programów jak również w opisie stanowiska określającego
    zakres obowiązków
    pracownika, a program został napisany na polecenie szefa, któremu pracownik
    przedstawił propozycję
    wykonania programu (nie ma żadnej formalnej umowy na piśmie), a z tego co mi wiadomo,
    pracodawca
    może powierzyć chyba do 3 miesięcy inne obiowiązki niż te określone w umowie i opisie
    stanowiska.

    Więc czy w takiej sytuacji pracodawca ma prawo do kodów źródłowych programu?

    --
    Pozdrawiam.
    Marcin

  • 10. Data: 2009-03-25 06:44:18
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 24 Mar, 23:54, "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:
> [...]
    > pozostać na stanowisku pracy lub w inny sposób znajdować się w posiadaniu

    Ale pomijacie wszyscy, że dyskutujemy o sytuacji "PO" rozwiązaniu
    stos. pracy. Jakież to środki dyscyplinujące ma były pracodawca wobec
    byłego pracownika? Żadne.