  • 41. Data: 2012-10-09 17:50:28
    Temat: Re: Powinien, czy musi
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tomasz Chmielewski wrote:

    > Raczej blad w rozumowaniu.
    >
    > "Rower musi miec dzwonek" stwierdza, ze po prostu... *musi* miec on
    > dzwonek (aby zgodnie z prawem poruszac sie nim po drodze).
    >
    > Z "rower musi miec dzwonek" w zaden sposob nie wynika, ze "rower bez
    > dzwonka to nie rower".

    a co to znaczy, ze musi?
    i co bedzie jak nie bedzie miał?

    Musi to by miało sens gdyby fizycznie roweru bez dzwonka nie dało się
    "normalnie" używać.

    określenia musi możesz użyć (w odniesieniu do klaszycznego roweru
    oczywiscie), że rower musi mieć łańcuch albo koła.
    Dzwonek to rower powinien mieć, ale nie musi.

    Analogicznie zeby dostac dyplom magistra musisz ukończyć studia.
    Chociaż w tym przypadku wielu będzie się ze mną sprzeczało i powie, że
    powinieneś ukończyć studia :)

    czujesz różnicę?

  • 42. Data: 2012-10-09 17:51:41
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tomasz Chmielewski wrote:

    > Raczej - skoro rower _musi_ mieć dzwonek, a go nie ma - to poruszanie
    > sie nim jest niezgodne z przepisami. A rowerem jest nadal.

    Nie.
    Rower powinien mieć dzownek aby poruszanie się nim było zgodne z przepisami.

    Rower to musi miec kierownicę i koła.

  • 43. Data: 2012-10-09 18:01:46
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 10/09/2012 05:50 PM, witek wrote:

    > a co to znaczy, ze musi?
    > i co bedzie jak nie bedzie miał?

    Oczywiste - sankcja.

    > Musi to by miało sens gdyby fizycznie roweru bez dzwonka nie dało się
    > "normalnie" używać.

    Dlaczego?
    Przeciez da sie "normalnie" uzywac, tyle, ze grozi sankcja.

    > określenia musi możesz użyć (w odniesieniu do klaszycznego roweru
    > oczywiscie), że rower musi mieć łańcuch albo koła.

    Powodzenia w jezdzie na rowerze bez kol.

    > Dzwonek to rower powinien mieć, ale nie musi.

    Powinien miec blotniki, aby nie pochlapac sobie plecow. Ale o ile nie
    pada, nie musi.
    Czy powinien miec ochrone na lancuch, aby nie wkrecic sobie spodni. Ale
    o ile jedziemy w krotkich spodniach, nie musi.

    A *musi* miec dzwonek, bo inaczej jedziemy niezgodnie z prawem.

    Czujesz roznice? Bo niezgodna z prawem bedzie jazda bez dzwonka czy nas
    policjant zlapie, czy nie.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://blog.wpkg.org

  • 44. Data: 2012-10-09 18:05:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2012-10-09 17:51, witek wrote:

> [...]

    No skoro musi mieć (warunek konieczny) a nie ma to jednak nie jest:P

    Dokładnie.

    Shrek.

  • 45. Data: 2012-10-09 18:10:00
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 10/09/2012 06:05 PM, Shrek wrote:

    > No skoro musi mieć (warunek konieczny) a nie ma to jednak nie jest:P

    Urwales w pol zdania, wiec i wniosek falszywy.

    Inaczej mozemy przeprowadzic dowod, ze 1 = 0.

    Musi miec, aby nie dostac mandatu.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://blog.wpkg.org

  • 46. Data: 2012-10-09 18:12:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2012-10-09 18:01, Tomasz Chmielewski wrote:

    > Dlaczego?
    > Przeciez da sie "normalnie" uzywac, tyle, ze grozi sankcja.

    Właśnie dlatego "powinien mieć " a nie musi. Bo jak "powinien mieć" to
    bez dzwonka dalej jest rowerem, tyle że nieprzepisowym. A jak "musi
    mieć", to znaczy, że musi i inna sytuacja jest niemożliwa, więc nie ma
    sesnu ustanawiać sankcji za "niemanie", skoro to jest wykluczone z
    definicji (musi mieć, więc inaczej się po prostu nie da). Takiej sankcji
    z definicji nie można by nałożyć, bo zaistni9enie warunku jest
    awykonalne;) dlatego właśnie jest powinien.

    Shrek.

  • 47. Data: 2012-10-09 18:14:33
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tomasz Chmielewski wrote:

> [...]
    >
    > A *musi* miec dzwonek, bo inaczej jedziemy niezgodnie z prawem.
    >
    > Czujesz roznice? Bo niezgodna z prawem bedzie jazda bez dzwonka czy nas

    nic nie zrozumiales.

  • 48. Data: 2012-10-09 18:20:17
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tomasz Chmielewski wrote:

    > Urwales w pol zdania, wiec i wniosek falszywy.
    >
    > Inaczej mozemy przeprowadzic dowod, ze 1 = 0.
    >
    > Musi miec, aby nie dostac mandatu.

    powinien mieć aby nie dostać mandatu.

    Nie ma możliwości dostania mandatu skoro rower musi mieć dzwonek.

    Inny przykład.

    Musisz mieć czapkę aby wyjść z domu bo dostaniesz wpierdol.

    Powiniens miec czapke aby wyjść z domu bo dostaniesz wpierdol.

    Pierwszy przypadek zachodzi wtedy kiedy cie fizycznie z domu bez czapki
    nie wypuszczą. Zauwazasz, że w takiej sytuacji nie masz szans dostac
    wpierdol bo nie jesteś w stanie wyjść z domu bez czapki.
    Jesli rower musi miec dzwonek to za jego brak nie ma mozliwosci dostania
    mandatu. Bo rowerk musi miec dzwonek.

  • 49. Data: 2012-10-09 20:20:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2012-10-09 18:20, witek wrote:

    > Jesli rower musi miec dzwonek to za jego brak nie ma mozliwosci dostania
    > mandatu. Bo rowerk musi miec dzwonek.

    CBDO.

    Albo inaczej, trójkąt musi mieć trzy boki. I nie ma sensu zastanawiać
    się w ustawie, jaka kara grozi trójkątowi co ma (tylko) jeden bok (choć
    puryści moga się zastanawiać, czy nie jest to trójkąt z trzema bokami i
    trzema kątami równymi zero stopni, więc bezpieczniej przyjąć wariant
    czterech boków, choć z drugiej strony trójkąt z czterema bokami też ma
    trzy boki;) Teraz widać z czego żyją prawnicy:P

    Shrek.

  • 50. Data: 2012-10-09 20:49:52
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:

    > Teoretycznie nie mam- tu zgoda. Tylko że świat poszedł troszkę do
    > przodu a dinozaury usenetu ciagle czepiaja się kodowania łamania
    > wierszy itp. Fakt kiedyś to miało jakiś sens ale teraz i inne łącza
    > mamy inny sprzet więc te archiwalne zalecenia mozna do archiwum
    > odłożyć.

    kurna...

    zachowujesz się jak typowy dresiarz. przyłazisz do eleganckiej restauracji w
    laczkach, brudnych bokserkach i przepoconym siatkowym podkoszulku i
    zaczynasz pouczać elegancko ubrane towarzystwo że są dinozaurami i że to ty
    masz rację.