    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Powinien, czy musi
    Date: Tue, 09 Oct 2012 10:50:28 -0500

    Tomasz Chmielewski wrote:

    > Raczej blad w rozumowaniu.
    >
    > "Rower musi miec dzwonek" stwierdza, ze po prostu... *musi* miec on
    > dzwonek (aby zgodnie z prawem poruszac sie nim po drodze).
    >
    > Z "rower musi miec dzwonek" w zaden sposob nie wynika, ze "rower bez
    > dzwonka to nie rower".

    a co to znaczy, ze musi?
    i co bedzie jak nie bedzie miał?

    Musi to by miało sens gdyby fizycznie roweru bez dzwonka nie dało się
    "normalnie" używać.

    określenia musi możesz użyć (w odniesieniu do klaszycznego roweru
    oczywiscie), że rower musi mieć łańcuch albo koła.
    Dzwonek to rower powinien mieć, ale nie musi.

    Analogicznie zeby dostac dyplom magistra musisz ukończyć studia.
    Chociaż w tym przypadku wielu będzie się ze mną sprzeczało i powie, że
    powinieneś ukończyć studia :)

    czujesz różnicę?