  • 1. Data: 2012-10-08 10:46:28
    Temat: Powinien, czy musi
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    Czytam dyskusję na forum o rowerach i ich wyposażeniu.
    Minister transportu zmienił w sierpniu warunki techniczne pojazdów i ich
    wyposażenie i pisze tam:
    1. Rower oraz wózek rowerowy powinny być wyposażone: ...........
    itd.
    Jak rozumieć to powinien? Jako MUSI? Jako może, ale nie musi?
    Co szkodziło prawodawcy napisać po ludzku, żeby nie było wątpliwości?
    Jacek

  • 2. Data: 2012-10-08 11:02:32
    Temat: Re: Powinien, czy musi
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.10.2012 10:46, Jacek pisze:
> [...]
    > Jak rozumieć to powinien? Jako MUSI? Jako może, ale nie musi?
    > Co szkodziło prawodawcy napisać po ludzku, żeby nie było wątpliwości?

    "Musi" może oznaczać fizyczny lub psychiczny przymus.

    A "powinien" oznacza, że ktoś ma taką powinność/obowiązek.

  • 3. Data: 2012-10-08 11:48:07
    Od: "Przemek Lipski" <p...@p...home.pl>

    wiadomości news:507296a8$1@news.home.net.pl...

    > "Musi" może oznaczać fizyczny lub psychiczny przymus.
    >
    > A "powinien" oznacza, że ktoś ma taką powinność/obowiązek.

    Ale przymusu nie ma i nie może być to wymagane. "Musi mieć" to znaczy, że
    musi, a "powinien być wyposażony w" to trochę inna kategoria i nie jest
    obwiązkowa, ale wypadałoby mieć. Powinno się pisać konkretnie w przepisach,
    ale nie piszą bo to nie jest obowiązkowe...

  • 4. Data: 2012-10-08 12:01:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.10.2012 11:48, Przemek Lipski pisze:

    [ciach pokaleczone cytaty + bełkot]

    Popraw kodowanie.

  • 5. Data: 2012-10-08 12:06:00
    Od: olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 08 Oct 2012 10:46:28 +0200, Jacek napisał(a):

    > Jak rozumieć to powinien? Jako MUSI? Jako może, ale nie musi?
    > Co szkodziło prawodawcy napisać po ludzku, żeby nie było wątpliwości?

    Jest napisane po ludzku. Ustawodawca prawie nie używa słowa "musi", bo
    jest ono nieładne.

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    http://LegeArtis.org.pl

  • 6. Data: 2012-10-08 12:44:04
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2012-10-08 12:06, olgierd pisze:

    > Jest napisane po ludzku. Ustawodawca prawie nie używa słowa "musi", bo
    > jest ono nieładne.

    No bez jaj. Nie o estetykę tu chodzi a o precyzję.
    http://www.tinyurl.pl?eNIDauzM
    Tu mam jakąś interpretację, ale i tak nadal nie wiem, czy MUSZĘ mieć te
    wszystkie rzeczy przy rowerze, czy nie muszę.
    Jacek

  • 7. Data: 2012-10-08 13:10:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > No bez jaj. Nie o estetykę tu chodzi a o precyzję.
    > http://www.tinyurl.pl?eNIDauzM
    > Tu mam jakąś interpretację, ale i tak nadal nie wiem, czy MUSZĘ mieć te
    > wszystkie rzeczy przy rowerze, czy nie muszę.

    Nie musisz, ale wóczas narażasz sie na mandaty albo wyroki. Ale nie musisz.

  • 8. Data: 2012-10-08 13:11:20
    Od: <4...@4...131120.invalid> (Tom N)

    Jacek w

    > No bez jaj. Nie o estetykę tu chodzi a o precyzję.
    > http://www.tinyurl.pl?eNIDauzM
    > Tu mam jakąś interpretację, ale i tak nadal nie wiem, czy MUSZĘ mieć te
    > wszystkie rzeczy przy rowerze, czy nie muszę.

    Nie musisz. Brak tego co powinno być a nie ma jest odpowiednio wyceniony w
    taryfikatorze

    --
    'Tom N'

  • 9. Data: 2012-10-08 13:19:26
    Od: "t-1" <t...@s...pl>

> [...]
    > Tu mam jakąś interpretację, ale i tak nadal nie wiem, czy MUSZĘ mieć te
    > wszystkie rzeczy przy rowerze, czy nie muszę.

    Tylko prawa Boskie są formuowane kategorycznie.
    Nie zabijaj, nie kradnij itd.
    W kodeksie karnym już takich zakazów nie znajdziesz.
    Prawo omawia problem i wyznacza cenę za uchybienie, choćby 25 lat więzienia.
    Więc rower też powinien a nie musi.

  • 10. Data: 2012-10-08 13:28:38
    Od: "t-1" <t...@s...pl>

    I jeszcze uzupełnienie.
    Gdyby rower w zapisie musiał mieć pompkę to rower bez pompki nie byłby
    rowerem.
    A gdy napisane jest, że powinien mieć, to rower bez pompki jest dalej
    rowerem, choć nieprzepisowym.