    From: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Powinien, czy musi
    Date: Tue, 09 Oct 2012 18:01:46 +0200

    On 10/09/2012 05:50 PM, witek wrote:

    > a co to znaczy, ze musi?
    > i co bedzie jak nie bedzie miał?

    Oczywiste - sankcja.

    > Musi to by miało sens gdyby fizycznie roweru bez dzwonka nie dało się
    > "normalnie" używać.

    Dlaczego?
    Przeciez da sie "normalnie" uzywac, tyle, ze grozi sankcja.

    > określenia musi możesz użyć (w odniesieniu do klaszycznego roweru
    > oczywiscie), że rower musi mieć łańcuch albo koła.

    Powodzenia w jezdzie na rowerze bez kol.

    > Dzwonek to rower powinien mieć, ale nie musi.

    Powinien miec blotniki, aby nie pochlapac sobie plecow. Ale o ile nie
    pada, nie musi.
    Czy powinien miec ochrone na lancuch, aby nie wkrecic sobie spodni. Ale
    o ile jedziemy w krotkich spodniach, nie musi.

    A *musi* miec dzwonek, bo inaczej jedziemy niezgodnie z prawem.

    Czujesz roznice? Bo niezgodna z prawem bedzie jazda bez dzwonka czy nas
    policjant zlapie, czy nie.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://blog.wpkg.org